سرمایه گذاری در معادن لرستان تحول آفرین است


ساعت: 13:16
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893544

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به ظرفیت معادن استان گفت: سرمایه گذاری در معادن می تواند تحول آفرین در استان باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در دیدار با محتشمی معاون امور معادن وزارت صلح اظهار داشت: لرستان در همه ابعاد چه از نظر صنعتی، کشاورزی، دامداری، دامپروری و باغداری ظرفیت دارد. که برخی از آنها با همکاری وزارت صمت امکان پذیر است و برخی بین وزاری است، البته برخی واحدهای صنعتی در استان تعطیل شدند و در مجموع 35 هزار میلیارد تومان صنایع راکد وجود دارد و در این شرایط، انجام این سرمایه گذاری در جایی دشوار است.

وی افزود: حوزه ای که می تواند تحولی در سرمایه گذاری استان ایجاد کند حوزه معدن است بنابراین 28 درصد سنگ های تزئینی کشور و 3 درصد سنگ های تزئینی دنیا در استان هستند و این می تواند تحول آفرین باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: در دیدار با وزیر صمت گفته شد که 17 میلیارد دلار در 13 استان با 48 طرح صنعتی سرمایه گذاری می شود که لرستان یکی از آنها نیست و اگر نظر مردم در مرکز مانند قبل است، تغییری ایجاد نخواهد شد.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: صامت می تواند در استان گام های اساسی بردارد، در بخش هایی مانند صنایع تعطیل و نیمه تعطیل باید نگاه اهالی مرکز به گونه ای باشد که این ظاهر موجب ارتقا، رشد اقتصادی شود. و پیشرفت.”

وی بیان کرد: آرزو می شود این بازدیدها مثمر ثمر باشد و با توجه به اینکه برخی واحدهای تولیدی نیاز به تزریق اعتبار دارند راه برای اقدام باز شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان صنایع تبدیلی در استان را یک ضرورت می داند و می افزاید: انار، انجیر و سایر محصولات باغی مرغوب در استان وجود دارد اما به دلیل نبود امکانات فرآوری، دلالان آن را خریداری می کنند و کشاورز به دست کشاورز می رسد. هیچ چی.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید