سرمربی سابق پرسپولیس: مشخص است که به نیمکت ایران علاقه دارم

سرمربی سابق پرسپولیس: مشخص است که به نیمکت ایران علاقه دارم

اگرچه طبق اخبار و شواهد، نام افشین قطبی در جلسه کمیته فنی و سایر جلسات مربوط به بررسی وضعیت تیم ملی مطرح نشد، اما اقدام اینستاگرامی سرمربی سابق پرسپولیس و تیم ایران و انتشار پست و مطلبی شایعاتی را در فضای مجازی در مورد نام او ساخته شود به راه انداخت.

قطبی 58 ساله که در لیگ برتر ایران قهرمان شد و به لطف این موفقیت توانست به نیمکت تیم ملی ایران برسد، آخرین تجربه کاری او با شیجیاژوانگ است که پس از صعود این تیم به سوپر چین افت شدیدی را تجربه کرد. لیگ. او همچنین در سه بازی آخر مقدماتی جام جهانی 2010 روی نیمکت ایران دچار مشکل شده بود و در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌ها نیز حذف شد.

او که البته به زبان فارسی تسلط کامل دارد، در گفتگو با خبرنگار ما به سوالات، شایعات و شایعات پیرامون خود و تیم ملی ایران پاسخ داد. فعالیت اینستاگرامی او ناشی از یک پیشنهاد یا گفتگو است یا قصدش صرفا حمایت از تیم ملی ایران است؟ این گفتگو که طی آن صحبت هایی نیز در مورد دراگان اسکوچیچ و آینده او مطرح شد. در ادامه خواهید خواند:

*شما دو پست در صفحه اینستاگرام خود گذاشتید که ظاهراً حضور شما در تیم ملی را تبلیغ می کرد که کمی غیرعادی است. در این مورد صحبت کنید.

تنها هدفم ایجاد باور و روحیه مثبت و حمایت در تیم ملی است. 127 روز مانده به بازی انگلیس و فضای منفی پیرامون تیم ملی، به ایمان، همبستگی و اتحاد نیاز داریم.

*در صحبتی که با مدیر برنامه های شما داشتیم، او گفت که با وجود اینکه از عکس خودت استفاده کردی، قصد حمایت از تیم ملی را داشتی. آیا شما این را تایید می کنید؟

آره

*راستش را بخواهید گزینه ای برای تیم ملی محسوب می شوید و در سال های اخیر هر وقت بحث انتخاب سرمربی تیم ملی مطرح شد، شنیدیم که می خواهید به تیم ملی برگردید. دلیل این چیست؟

خیلی ساده است؛ من کشورم را دوست دارم!

فکر می کنی کار ناتمامی در تیم ملی داری؟ با توجه به اینکه با شکست از تیم ملی ایران رفتی، فکر می کنی باید برگردی و آن شکست را به چیز دیگری تبدیل کنی یا فکر می کنی بهتر از سایر گزینه ها هستی؟

من در گذشته زندگی نمی کنم. من فقط سعی می کنم یاد بگیرم و روی تصمیم گیری درست برای شکل دادن به آینده ای بهتر تمرکز کنم. من به کیفیت و تجربه سه جام جهانی با دو تیم مختلف اعتقاد دارم. چهارمین تیم جهان در سال 2002 با کره جنوبی، کسب چهار امتیاز با کره در مرحله گروهی جام جهانی 2006، از جمله تساوی 1-1 با فرانسه، فینالیست آن دوران، مربیگری در هفت کشور جهان. کسب مقام های قهرمانی و صعود به لیگ برتر در چهار کشور مختلف باعث می شود که بتوانم مربی هر تیم ملی در جهان باشم.

* واقعا خودتان را بهتر از گزینه های داخلی تیم ملی می دانید؟ اگر در مورد گزینه های خارجی صحبت می کنیم چه؟ آیا هنوز همدیگر را بهتر می شناسید یا نه؟

من خودم را با دیگران مقایسه نمی کنم. من به همه احترام می گذارم و به فروتنی ادامه خواهم داد. من تا آخر عمرم دانشجوی فوتبال خواهم بود.

*قبل از دو بازی ایران مقابل عراق و امارات از اسکوچیچ حمایت نمی کردید، در حالی که انتظار ما این بود که به عنوان یک بازیکن خارجی از او حمایت کنید و مشکلات مشابهی با اسکوچیچ در ایران داشتید. بعد بیشتر می گفتید بازیکنان خوبی داریم و در واقع موفقیت را به بازیکنان نسبت می دادید اما بعداً از اسکوچیچ حمایت کردید و گفتید او باید پوست کلفت باشد. در مجموع نظر واقعی شما درباره سرمربی فعلی تیم ملی ایران چیست؟

من همیشه از همکارانم از جمله آقای اسکوچیچ خوب صحبت کرده ام. این تیم ملی ایران متعلق به هیچ فردی نیست بلکه متعلق به تمام ملت است. ما باید منافع ملی را بالاتر از همه چیز در نظر بگیریم.

*با توجه به اتفاقاتی که افتاده، فکر می کنی اسکوچیچ گزینه مناسبی برای تیم ملی در جام جهانی باشد؟

نظر من در مورد آقای اسکوچیچ مهم نیست. مهم ترین نظر در این زمینه نظر رئیس فدراسیون فوتبال و خود آقای اسکوچیچ است.

*در زمان حضور شما قبل از اینکه تیم ملی به جام ملت های آسیا برود بحث هایی مطرح شد و حتی یکی از بازیکنان مهم تیم ملی به دفتر وزیر ورزش رفت و احتمالاً در مورد شما و تیم ملی بحث هایی بین آن ها صورت گرفته است. با اتفاقاتی که افتاد و دخالت نهادهای بالاتر از فدراسیون همه یاد این تیم و این شرایط افتادند. اگر با تجربیات کنونی خود به آن دوره برگردید، رویکرد متفاوتی به آن خواهید داشت یا کاری که انجام دادید درست بود؟

بیش از 11 سال از جام ملت های آسیا در سال 2011 می گذرد. ​​من معتقدم باید روی آینده تمرکز کنیم و تصمیمات هوشمندانه ای برای بهبود فوتبال و پیشرفت بگیریم و در مسیر درست حرکت کنیم.

*با توجه به اینکه سه گزینه ایرانی که به طور بالقوه می توانند جایگزین اسکوچیچ شوند، افرادی هستند که با آنها رابطه دوستانه نداشته و یا حتی رقیب آنها بوده اید، نظر واقعی شما در مورد به خدمت گرفتن هر یک از این افراد به عنوان سرمربی تیم ملی چیست؟

من برای همکاران و هموطنانم احترام زیادی قائل هستم. هر کدام ویژگی ها، ویژگی ها، شخصیت و ایدئولوژی خاص خود را دارند. مهم این است که هیچ کس خود را با دیگران مقایسه نکند و برای پیشرفت، چه به عنوان یک فرد و چه به عنوان سرمربی تلاش کند.

*تجربه حضور شما در فوتبال ایران در سه مقطع مختلف چقدر به شما کمک کرده تا در کشورهای دیگر کار کنید و به موفقیت برسید؟ آیا تجربه ایران منحصر به ایران است یا شرایط در سایر نقاط جهان مشابه است؟

برای مربیان ایرانی خیلی سخت است که فرصتی برای مربیگری در کشورها و لیگ های دیگر پیدا کنند. آنها باید بیشتر از سایر شرکت کنندگان تلاش کنند و بهتر از آنها باشند. شانس مربیگری در 4 تیم ملی مختلف را داشتم و در 6 لیگ دسته اول در نقاط مختلف جهان کار کردم. من معتقدم که شکست ها، موفقیت ها و غلبه بر چالش های مختلف در هر یک از این کشورها مرا قوی تر و بهتر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید