سرنوشت جدید قیمت بلیط مترو تهران

سرنوشت جدید قیمت بلیط مترو تهران

کاهش فوری قیمت بلیت مترو در جلسه امروز شورای شهر تهران تصویب شد.

مهدی چمران در ابتدای این نشست گفت: هرچند کار بسیار سختی است اما سعی کردیم از مدیریت شهری گامی برای کاهش قیمت بلیت مترو برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه این اقدام با هدف کاهش آلام مردم و حمایت از سخنان مقام معظم رهبری انجام می شود، گفت: قیمت بلیت مترو از 3770 تومان به 3400 تومان و از 2850 تومان به 2.1500 تومان افزایش یافت. کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تاکسی از بخش خصوصی است، نمی توان زیاد وارد شد، اما در مترو تلاش کردیم قدمی برداریم و شهرداری و شهرداری برای جبران مابه التفاوت قیمت بودجه اختصاص دهند، چرا که به نفع شهر و شهروندان است.

چمران همچنین تصریح کرد: حتی اتوبوس ها نیز از بخش خصوصی هستند و نمی توانیم به آنها فشار بیاوریم و برای اتوبوس ها به صرفه نیست. اتوبوسرانی ها به دلیل اینکه باید 500 میلیون تومان هزینه کنند حتی خودروهای خود را تعمیر نمی کنند.

وی با بیان اینکه کاهش این رقم مهم نیست، بلکه پیام آن مهم است، خاطرنشان کرد: برای کاهش این گرانی ها و تورم چنین کاری انجام داده ایم. انتظار نداریم فردا این اتفاق بیفتد و 15 روز فرصت می دهیم تا کاهش نرخ را اجرا کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران چنین اقدامی را از نظر کارشناسی صحیح نیست اما جنبه روانی آن برای جامعه حائز اهمیت است و گفت: می دانیم که این اقدام برای مترو سخت است اما پیشنهاد می کنیم به شما مراجعه کنید. موافقت با این دو اقدام اضطراری و کاهش نرخ.

همچنین اعضای شورای شهر تهران بر دو فوریت این موضوع همفکری کردند.

دیدگاهتان را بنویسید