سرنگونی یک شی پرنده ناشناس در آسمان کانادا با کمک آمریکا

فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (NORAD) بامداد امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که یک شی مرموز دیگر را که در ارتفاع بالا بر فراز شمال کانادا پرواز می کرد، مشاهده و شناسایی کرده است.

NORAD که یک سازمان نظامی مشترک بین ایالات متحده و کانادا است و مسئول هشدار هوافضا، حاکمیت هوایی و دفاع این دو کشور واقع در آمریکای شمالی است، در بیانیه ای اعلام کرد: هواپیماهای نظامی در حال حاضر از آلاسکا و کانادا در حال پرواز هستند. تلاش برای کمک به فعالیت های فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی.

ندی ضمن تاکید بر اینکه فعلاً نمی توانم درباره جزئیات این فعالیت صحبت کنم، خاطرنشان کرد: این عملیات در حال انجام عملیات مستمر و پراکنده در دفاع از این منطقه بوده است.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا سپس در پیامی در حساب توییتر خود اعلام کرد که نیروهای فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی یک شی پرنده ناشناس را که حریم هوایی کشورش را نقض کرده بود، ساقط کردند.

ترودو در پیام خود در این باره نوشت: دستور سرنگونی یک شی ناشناس که حریم هوایی کانادا را نقض کرده بود را صادر کردم. فرماندهی نوراد این شی را بر فراز یوکان (در شمال غربی کانادا و هم مرز با آلاسکا) ساقط کرد. هواپیماهای کانادایی و آمریکایی به این سایت حمله کردند و یک F-22 آمریکایی با موفقیت به سایت حمله کرد.

نخست‌وزیر کانادا در پیامی دیگر در توئیتر ضمن گزارشی مبنی بر گفتگو با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص، خاطرنشان کرد که نیروهای کشورش اکنون اقدام به خارج کردن بقایای جسم پرنده و تجزیه و تحلیل آن خواهند کرد.

در همین حال، شامگاه جمعه، جان کربی، هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که وزارت دفاع کشورش (پنتاگون) یک شی پرنده به اندازه یک خودروی کوچک را در حریم هوایی آلاسکا شناسایی کرده است. توضیح منشا این شی و قابلیت های آن.

کربی ضمن اعلام اینکه وزارت دفاع آمریکا به مدت 24 ساعت شی فوق الذکر را در ارتفاع بالا بر فراز آلاسکا ردیابی کرده است، تاکید کرد که اطلاعی از این موضوع ندارند که آیا شیء فوق متعلق به دولت خارجی است یا شخصی، اما با توجه به احتمال ایجاد خطر برای هواپیماهای غیرنظامی به دستور «جو بایدن» رئیس جمهور کشورش هدف قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید