سفر به عمان و قطر در راستای تقویت سیاست همسایگی دولت سیزدهم است

وی ادامه داد: در خصوص همکاری های سیاسی دوجانبه و رایزنی در خصوص برخی موضوعات مشترک صحبت شد.

وی گفت: در حوزه اقتصادی نیز موضوع از سرگیری پرتاب ها بین دو کشور به دلیل کنترل ولیعهدی در کانون توجه قرار دارد و طرف عمانی نیز قول داد که این موضوع را ادامه دهد تا شاهد از سرگیری پرتاب ها بین دو کشور برای تبادل در منطقه باشیم. آینده نزدیک کالا

وزیر امور خارجه ایران افزود: همچنین درباره سرمایه گذاری مشترک در حوزه های مختلف از جمله سرمایه گذاری در بندر چابهار جمهوری اسلامی ایران صحبت کردیم.

وی افزود: یکی از مشکلات شهروندان دو کشور در انجام فعالیت های تجاری و عمومی، از سرگیری پروازهای ایران ایر و عمان ایر است که به نخست وزیری مطرح شد و قرار شد اقدامات لازم برای انجام آن انجام شود.

امیر عبداللهیان گفت: همچنین در مورد مسائل منطقه ای مانند توسعه یمن، افغانستان و مسئله فلسطین و در سطح بین المللی در خصوص مذاکرات هسته ای و مذاکرات لغو تحریم ها در وین، گفت وگوی تفصیلی با وزیر امور خارجه انجام شد. من و نخست وزیر یک همکار داشتیم.

وی افزود: همانطور که می دانید در گذشته مردم عمان در به نتیجه رسیدن این مذاکرات در قالب برجام چه به صورت چندجانبه و چه با توجه به برخی طرف های غربی نقش داشتند و عمانی ها نیز در نتیجه این مذاکرات به کار خود ادامه می دهند. آنها نیات صادقانه دارند و به تلاش های دیپلماتیک خود برای کمک به میز مذاکره برای رسیدن به یک توافق خوب ادامه خواهند داد.

امیر عبداللهیان درباره هدف سفر خود به قطر افزود: در قطر ابتدا با آقای امیر و سپس با همکارم صحبت خواهم کرد و البته در این کشور برخی مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مورد توجه ما است. “

او گفت: «در قطر فرصت هایی وجود دارد. وی افزود: در گذشته درباره بازی های جام جهانی صحبت هایی شده و درباره ظرفیت جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه خدمات فنی و مهندسی صحبت کرده ایم و ایران اسلام دارد و قطر می تواند از آن استفاده کند. صحبت.

وی افزود: در این سفر توسعه همکاری های دوجانبه به ویژه در زمینه تجارت از دیگر رویدادهای منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دقایقی پیش برای دومین سفر منطقه ای خود وارد دوحه پایتخت قطر شد. قرار است با امیر قطر و وزیر امور خارجه دیدار شود.

گفتگوها و تبادلات دوجانبه درباره مسائل مهم منطقه ای و بین المللی از مهمترین محورهای سفر امیر عبداللهیان به قطر خواهد بود.

امیر عبداللهیان که پیش از ظهر دوشنبه برای دیدار با مقامات عمانی وارد مسقط پایتخت عمان شده بود، شب گذشته این کشور را به مقصد قطر ترک کرد.

وی صبح دوشنبه وارد مسقط پایتخت عمان شد تا با مقامات عمان دیدار کند. نیروهای امداد و نجات ملی یمن و همچنین شرکت در نشستی صمیمی با ایرانیان مقیم مسقط، دوشنبه شب مسقط را به مقصد قطر ترک کردند.

وزیر امور خارجه در دیدار با محمد عبدالسلام با ابراز تأسف از ادامه جنگ تحمیلی بر مردم یمن، بر ضرورت پایان محاصره یمن و پایان دادن به جنگ علیه این کشور تاکید کرد.

امیر عبداللهیان راه حل مشکلات یمن را راه حلی سیاسی با مشارکت یمنی ها دانست و افزود: موضوع یمن یک مسئله یمن است و گفت وگوی یمنی و یمنی می تواند آینده سیاسی این کشور را تعیین کند.

محمد عبدالسلام در این دیدار ضمن تسلیت شهادت سفیر فقید کشورمان در یمن به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران، از حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم یمن قدردانی و پیشرفت های مستمر یمن را تشریح کرد.

امیر عبداللیان همچنین با بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر امور خارجه پادشاهی عمان دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه همچنین در دیدار با فهد بن محمود آل سعید معاون سلطان عمان بر جدیت و حسن نیت ایران در مذاکرات وین تاکید کرد.

امیر عبداللهیان نیز در ادامه برنامه های خود برای سفر به عمان، در نشست صمیمانه ایرانیان مقیم این کشور حضور یافت و با حاضران در این نشست گفت و گو کرد.

در این دیدار که جمعی از چهره های برجسته کشور، اساتید دانشگاه، شخصیت های اقتصادی، ورزشی و فرهنگی حضور داشتند، برخی از هموطنان به ارائه دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص موضوعات مختلف پرداختند.

امیر عبداللهیان با قدردانی از حضور ارزشمند نخبگان ایرانی در این دیدار صمیمانه، بر الزام وزارت امور خارجه برای تسهیل در امور ایرانیان خارج از کشور و رویکرد رئیس جمهور کشورمان در قبال ایرانیان مقیم خارج از کشور برای عمل گرایی و حل مشکلات تاکید کرد. .

وزیر امور خارجه کشورمان تسهیل در امور ایرانیان مقیم خارج از کشور، ایجاد و تقویت پروازها، توسعه خطوط کشتیرانی و تلاش برای تصویب قانون جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور را بیان کرد. برنامه دولت جدی است.

دیدگاهتان را بنویسید