سفر در حومه شهر الگوی حکمرانی عادلانه است

ساعت: 09:25
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782166

عضوکمیسیون اتباع مجلس گفت: سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت، الگوی حکمرانی عادلانه را به دنیا معرفی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا پاک فطرت در گفت وگو با شبکه خبری تهران نیوز، در پاسخ به برخی انتقادات از سفرهای رئیس جمهور به استان، اظهار کرد: سفرهای استانی در روزهای آخر هفته که کابینه تردد کاری کمتری دارد، لطمه ای به برنامه های کلان کشور وارد نمی کند.

وی گفت: سفر به استان ها در تعطیلات هفتگی نه تنها مانع از رسیدگی رئیس جمهور و مسئولان دولتی به مسائل و مشکلات مهم ملی نمی شود، بلکه درک واضح و دقیق تری از آنچه در استان ها وجود دارد می دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه کشور نباید در تهران و پایتخت خلاصه شود، گفت: حضور بومی در استان ها علاوه بر احصای ظرفیت ها و ظرفیت های بومی هر استان و برنامه ریزی برای تقویت آن ها می تواند درآمدهای ملی و کلانی را به همراه داشته باشد. .

پاک فطرت تاکید کرد: در این راه معتقدم سفرهای کوتاه مدت کارکنان دولت به استان ها نه تنها تاثیری در سیاست ها و اهداف کشور ندارد، بلکه می تواند با نظارت بیشتر بر عملکرد مدیران استانی به تسریع حل مشکلات کمک کند. “

وی خاطرنشان کرد: سفرهای استانی می تواند شرایطی را برای تفویض اختیارات بیشتر تصمیم گیری و سیاست گذاری به استانداران و مدیران استانی فراهم کند و در نتیجه شرایط هموارتری را برای توجه کارکنان دولت به موضوعات مهم فراهم کند.

یکی از اعضای کمیسیون مدنی مجلس در پاسخ به منتقدان سفر استانی رئیس جمهور گفت: متاسفانه هنوز برخی از مقامات ارشد کشور معتقد نیستند که ایران کشوری عظیم و دارای ظرفیت های منطقه ای است که تقویت و احیای هر یک از این ظرفیت ها باعث تسریع توسعه در منطقه می شود. کشور “.

پاک فطرت افزود: احصا و شناسایی ظرفیت های بالقوه محلی و استانی و تفویض اختیارات موثر، درآمدزایی زیادی را به همراه دارد و موجب رشد و شکوفایی توانمندی های محلی می شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نباید شرایطی را که در کشور ما حاکم است با کشورهای دیگر مقایسه کرد و از این رو نباید سفر به استان ها را بی تاثیر تلقی کرد، بلکه خود این سفرها ممکن است نشان دهنده مدل جدیدی از حکمرانی باشد. جهان “

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: البته لغو سفرهای روستایی می تواند عواقب و آسیب های بسیار بیشتری را به دنبال داشته باشد که در این صورت دامنه تاثیر آن ها در سطح کلان و ملی نمایان می شود.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید