سفر رئیس قوه قضائیه به استان های سیستان و بلوچستان


ساعت: 11:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1815999

رئیس قوه قضائیه روز پنجشنبه 26 اسفندماه به همراه جمعی از مقامات ارشد قضایی ششمین سفر رسمی خود به استان سیستان و بلوچستان را انجام می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، دیدار با اقشار مختلف مردم و روحانیون شیعه و سنی سیستان و بلوچستان، دیدار با قضات و کارکنان قضایی استان، حضور در شورای اداری و بررسی مشکلات قضایی استان و تصویب مصوبات مشکلات قوه قضائیه از مهمترین برنامه ها سفر رئیس قوه قضائیه از استان پهناور سیستان و بلوچستان است.

سایر مقامات عالی قضایی نیز که رئیس کل دادگستری را در سفر به سیستان و بلوچستان همراهی می کنند، برای دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردم شریف و عزیز مناطق دور افتاده و فقیرنشین سیستان و بلوچستان به نقاط مختلف این استان پهناور سفر می کنند. از مشکلات آنان آگاه باشد و برای رفع مشکلات حقوقی و غیر آن تا حد امکان اقدامات مقتضی انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین گلام حسین محسنی اجایی پس از تصدی سمت ریاست قوه قضائیه در 9 تیرماه و ششمین سفر رسمی خود به سیستان و بلوچ، به طور رسمی به استان های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان و خراسان رضوی سفر کرده است. روز پنجشنبه رئیس قوه قضائیه در دوره جدید در نظر گرفته می شود.

البته ریاست قوه قضائیه در دوره جدید علاوه بر سفرهای رسمی استانی با شورای عالی قضایی، سفرهای غیررسمی و غیررسمی را نیز در برنامه کاری خود قرار داد؛ در حالی که در دوره جدید، علاوه بر سفرهای رسمی استانی به همراه شورای عالی قضایی، در دستور کار قرار گرفت. استان های کوم، البرز، اصفهان و هرمزگان استان هایی بودند که رئیس قوه قضائیه اخیرا بدون تشریفات به آنها سفر کرد.

وجه مشترک همه سفرهای استانی رئیس قاضی در دوره جدید – اعم از سفرهای رسمی با شورای عالی قضایی و سفرهای غیررسمی و غیررسمی – دیدارهای مستقیم و غیرمستقیم با مردم سراسر ایران اسلامی و حل و فصل مسائل حقوقی و قضایی آنها. همچنین رویکردی مشکل محور و تخصصی به چالش ها و آسیب های موجود است که به نوعی با وظایف و مسئولیت های قوه قضائیه به ویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه مرتبط است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید