سلام سردار شکوه فرهنگ تشیع و هنر متعالی دینی است


ساعت: 19:44
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842944

وزیر فرهنگ گفت: افتخار بزرگی است که یک گروه سرود شهری راه اندازی کرده و مجالس بزرگی را در شهرها برپا کرده و دل عاشقان حضرت ولی عصر (عج) را مسرور کرده و چون تیری در دل فرو رفته است. صهیونیسم جهانی، این شکوه فرهنگ و هنر شیعه، دین متعالی دینی است که به جهانیان نشان داده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان مراسم عزاداری بین المللی امت امام حسین (ع) با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های فرهنگی و هنری ویژه ای را برای دهه کرامت تدارک دیده است، گفت: شیراز به اتمام رسیده است. کار آن و قابل توجه است که بیش از یک میلیون نوجوان، جوان، زن و مرد به صورت خانوادگی در این جشنواره شرکت کردند.
وی به ویژه برنامه های بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در دهه کرامت اشاره کرد و ادامه داد: اوج برنامه های فرهنگی هنری تدارک دیده شده برای دهه کرامت در شب میلاد امام رضا(ع) در ساعت 13:00 خواهد بود. حرم رضوی صحن های حرم رضوی را خواهیم داشت.


اسماعیلی از همکاری و مشارکت دستگاه ها در عزاداری امت امام حسین (ع) تقدیر کرد و گفت: پرداخت هنری به ابعاد سیره امام حسین (ع) کامل نیست و مراسم اختتامیه امروز پایان اولین فصل عزاداری خواهد بود. حوزه فرهنگ و هنر این رویکرد و جهت گیری را برای تقویت بیشتر محبت و دلبستگی مردم به اهل بیت(ع) و زندگی سالم برای سعادت دنیا و ماورای آن دارد.


وی فرهنگ و هنر را ابزاری برای ارتقای اخلاق و تعالی انسان دانست و ادامه داد: چند روز پیش به نقش هنر در کمال انسان اشاره کردم که مورد هجمه رسانه ای شبکه های معاند و غلبه بر احکام و شعائر دینی قرار گرفته است. ; آری افتخار هنرمندان ما این است که می توانند ارادت قلبی خود را با ذوق و درخشش دل و عواطف در قالب شعر، نمایشنامه، خوشنویسی و… ابراز کنند.

وزیر فرهنگ، استاد فرشچیان را یکی از برجسته ترین هنرمندان معاصر خواند و به نقاشی عاشورایی این هنرمند اشاره کرد و گفت: استاد فرشچیان با تابلوی «عصر عاشورا» نام خود را به عنوان خادم امام حسین (ع) جاودانه کرد. استاد فرشچیان برای نشان دادن اوج عشق و محبت به امام حسین (ع) در قالب این تصویر، سختی‌های زیادی به خود متحمل شده است. کاری که در طراحی حرم امام رضا (ع) انجام داد.

اسماعیلی به اتفاقات کن اشاره کرد و گفت: اتفاقی که چند روز پیش افتاد نامی جز پوچی و ذلت ندارد. آیا می توان با سمپاشی از انعکاس نور خورشید جلوگیری کرد؟ نام مبارک امام رضا (ع) بیش از پیش خواهد درخشید و همچنان خواهد درخشید.


وی با قرائت شعر «بزرگ حسین حسین خوشحالیم که این جوان را از دست دادیم» گفت: در عرصه فرهنگ و هنر تمام تلاش ما بر این است که قلب، روح و عاطفه بیشتر مردم را با این عشق پیوند بزنیم. ما برای خود هیچ رسالت و مسئولیتی جز این قائل نیستیم. اگر حوزه فرهنگ و هنر نتواند این رسالت را به انجام برساند، فعالیتش ماندگار نخواهد بود. در جامعه ما کار طولانی مدت شغلی است که با عشق همراه است محبت به اهل بیت علیهم السلام.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه نباید در حوزه های مختلف منفعل باشیم، بلکه باید فعال باشیم و محتوای خوب تولید کنیم، گفت: وظیفه دولت مردمی در عرصه فرهنگ و هنر است که تسهیل کند و در این راستا تلاش خواهیم کرد. دخالت نکند و مانع شود ما مراقبت خواهیم کرد.


وی به استقبال گسترده مردم از سرود «سلام فرمانده» اشاره کرد و گفت: تیری در دل گفت: صهیونیسم جهانی در حال غرق شدن است، این شکوه فرهنگ تشیع و هنر متعالی دینی است که به جهانیان نشان داده می شود.


وزیر فرهنگ در دولت مردمی شعار این وزارتخانه را نهضت بازگشت به مساجد خواند و گفت: هر کار فرهنگی و هنری که در قالب زیرساخت های متعالی مسجد صورت گیرد ماندگار و متعالی خواهد بود. و با ارزش است.» بدین ترتیب بودجه نمازخانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مکان هایی که فضای لازم برای فعالیت های فرهنگی و هنری کتابخانه را دارند، اختصاص می یابد.


وی تاکید کرد که حکومت مردمی پایه های نهضت بازگشت به مسجد را احیا خواهد کرد تا مساجد مملو از جوانان شود. همچنین نمازخانه های کشور باید محل دیدار جوانان، نوجوانان و کودکان باشد.


وی افزود: امیدواریم بتوانیم راه آهن های نامناسب ساخته شده در گذشته را در عرصه فرهنگ به حرکت درآوریم و راه آهن را به کمال فرهنگ و هنر در تراز انقلاب اسلامی تبدیل کنیم.


اسماعیلی در پایان به سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و تاکید کرد: هر چه امروز داریم ثمره اخلاص و مجاهدت این مرد بزرگ است. کسی که تمام عمر و زندگی خود را در راه سعادت جامعه و ایمان بشری صرف کرده و محدود به جغرافیای ایران و حتی جهان اسلام نیست. همه سخنان امروز امام خمینی (ره) منشور عملی فعالیت ماست. در هنر نیز پیام ایشان به هنر در شهریور 1367 منشور ما بود و امروز رهبر عزیز، فرزانه و فرزانه انقلاب اسلامی، پاسدار بی دغدغه و هوشیار راه انقلاب اسلامی به سوی تمدن نوین اسلامی و ارتباط آن با آن است. جامعه.ای مهدوی.

گفتنی است اختتامیه «اولین سوگواره بین المللی امت امام حسین علیه السلام» و اولین رویداد بین المللی تولید محتوای حسینی در فضای مجازی با حضور معاون وزیر رسانه ملی و مدیران، مسئولان و فعالان عرصه فضای مجازی برگزار شد. به اتاق جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبدیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید