سنگ های اصلی بزرگترین تولید کننده یخ خشک در ایران! بررسی مسئولان از واحدهای تولیدی آذربایجان غربی


ساعت: 11:58
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823130

دستاوردهای دولت قبل همچنان تولیدکنندگان را آزار می دهد.

در حالی که شهرهای صنعتی ارومیه و استان آذربایجان غربی در رکود به سر می برند، مدیر عامل یکی از واحدهای راکد، توجه و عمل گرایی کارکنان را لزوم خروج صنعت استان از رکود و دور شدن از وعده های محقق نشده دانست. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز، مشکلات واحدهای تولیدی در شهرهای صنعتی ارومیه و آذربایجان غربی همچنان ادامه دارد و علیرغم وعده های مکرر برای رفع مشکلات آنها، شاهد تخلفات فراوانی هستیم.

در بازدیدی که از یکی از واحدهای تولیدی واقع در شهرک صنعتی فاز یک ارومیه داشتیم، در ابتدای ورود به شهر شاهد آسفالت سنگین و بی شباهتی به ورودی یک منطقه تولیدی صنعتی بودیم، بنابراین به نظر می رسد مسیر ارتباطی این شهر سال‌ها رها شده است اما هیچ متولی با زیرساخت‌های لازم برای مقابله با معضل اول به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان وعده داده نشده است.

فرهاد افشارفرد، مدیرعامل شرکت پالایش یخ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه علاقه مند به تولید و فعالیت در این حوزه برای کمک به شهر ارومیه و آذربایجان غربی است، افزود: و مطالعه گاز CO2 برای استفاده بهینه از این گاز، از اساتید و اساتید بهره گرفتیم. فارغ التحصیلان دانشگاه و در سال 85 با کمک دانشگاه شهید رجایی دستگاهی را در این زمینه به ثبت رساندیم.

وی با اشاره به دانش بنیان بودن در شعار امسال رهبر معظم انقلاب گفت: ما شرکتی دانش بنیان بودیم و تلاش بسیاری از تولیدکنندگان امروز نام دانش و شرکت های دانش بنیان را بر زبان آورده است. اما در عمل همچنان شاهد بی توجهی و مشکلات فراوانی برای این بخش هستیم.

افشارفرد با اشاره به تعطیلی واحد تولیدی آیس خودرو در سال 90 به دلیل مشکلات مالی، بدهی های معوق بانکی، دستگاه های مختلف و … مجبور به ترک واحد و خروج از ارومیه شد، اما با این وجود تلاش ها برای بازگشایی و افتتاح این واحد انجام شد. . چرخ تولید و اشتغال زایی داشتیم که در سال 1378 پس از دیدار با شهریاری استاندار سابق آذربایجان غربی و حجت الاسلام رئیسی رئیس وقت قوه قضائیه در سفر به ارومیه، این واحد افتتاح و تحویل داده شد. دوباره در 17 می 2014. معلوم شد که پس از این تحویل مشکلات اصلی ما شروع شد.

مدیرعامل شرکت پالایش یخ گفت: عدم تعامل بانک ها، مشکلات عدیده دستگاه های خدمات رسان و تقابل بسیاری از سازمان ها با صنعت و صنعت از جمله این مشکلات است که مهمترین آن جمع آوری برق در این واحد علیرغم وجود نصب و خرید تجهیزات توسط خود شرکت با برقکارهای استانی همچنان این واحد مشکل برق ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه با وجود نامه نگاری های متعدد به شرکت برق، استاندار فعلی آذربایجان غربی، وزارت صمت و … هنوز خبری برای رسیدگی به این موضوع و حتی پس از ارسال نامه در 24 آذر 1400 نیست. از ستاد تسهیل امضا تا کنون استانداری از سوی وزارت صمت بی پاسخ مانده است و متأسفانه هیچ یک از مدیران مرتبط با تولید و سرمایه گذاری در پاسخ به عدم امضای نامه خود پاسخی دریافت نکردند که «نخواهم کرد. امضای من را در این موارد خرج کن» و این اتفاقات رخ می دهد. از تولید به خصوص تولید در شهر ارومیه فرار می کنیم.

افشارفرد هدف خود از بیان مشکلات به رسانه ها را جلب توجه کارکنان به مشکلات این بخش و رسیدگی به مشکلات صنعت و تولید عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی و اینکه این محصول می تواند کمک شایانی به افزایش صادرات کشور کند. , حل مشکل ما بسیار مهم هستیم. با وجود اینکه پیشنهادهایی از کشورهای خارجی برای شروع تولید و صنعت در این کشور دارم، اما تلاش ما افزایش اشتغال و ظرفیت تولید در شهرستان ارومیه و استان آذربایجان غربی و در نهایت ایران است.

به گفته مدیرعامل شرکت پالایش یخ، ظرفیت مجوز بهره برداری از این واحد تولید 1000 دستگاه آبپاش و 150 دستگاه یخ ساز در سال است و در صورت تامین تجهیزات و رفع مشکلات، امکان افزایش ظرفیت دور از دسترس نیست. خاموش

شایان ذکر است، واحد تولیدی تصفیه یخ ماشین یخی، تولید کننده آبپاش و یخ ساز و بزرگترین تولید کننده یخ خشک در ایران است.

گفتنی است با وجود انتشار اخباری مبنی بر فعال شدن واحدهای تولیدی راکد شهرهای صنعتی اول، دوم و سوم ارومیه به عنوان مرکز استان، با رکود شدید و تعطیلی بسیاری از واحدها مواجه است. آنها واحدهای فعال را یکی از معضلات و بی توجهی صنعت و کشور عنوان و خاطرنشان کردند: دغدغه تولیدکنندگان کاهش بوروکراسی و مشکلات و دستاوردهای دولت است، بنابراین با راه اندازی و خروج بسیاری از واحدها شاهد ایجاد اشتغال در مقیاس بزرگ هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید