سن اهدای خون در حال افزایش است


ساعت: 14:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814917

مدیرعامل سازمان انتقال خون کوم با اشاره به اینکه کاهش 10 درصدی اهدای خون می تواند در ماه های آینده اثرات منفی داشته باشد، گفت: سن اهدای خون در حال افزایش است، بنابراین باید جوانان را به اهدای خون تشویق کنیم. خوب سنت که دلیل نجات بیماران است باید به طور فزاینده ای در جامعه رواج یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی نوریان در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با تاکید بر اینکه تنها وسیله انتقال خون انسان است، گفت: جایگزین مصنوعی برای خون و فرآورده های آن وجود ندارد و تنها منبع دسترسی به آن خون سایر گونه ها و انسان ها است.
وی ادامه داد: ماندگاری خون محدود است، اهدای خون باید به صورت منظم و مستمر انجام شود. مردان می توانند هر سه ماه یکبار و زنان هر چهار ماه یکبار بدون مشکل برای سلامتی خود خون اهدا کنند و در نتیجه جان بیماران را نجات دهند.
مدیرعامل سازمان انتقال خون قم گفت: از هر خون اهدایی که به حداقل 3 بیمار نیازمند تزریق می شود، حداقل 3 واحد فرآورده به دست می آید. فرآورده های خونی ماده ای حیاتی و بیولوژیکی است که جایگزینی ندارد و اگر فرآورده های خونی به دست بیماران نیازمند نرسد به معنای پایان زندگی آنهاست.
وی با اشاره به اینکه از همه شهروندان تقاضا داریم برای اهدای خون مراجعه کنند، گفت: اهدای خون چون سیستم طبیعی بدن بلافاصله جایگزین حجم 450 سانتی متر مکعب خون اهدایی می شود و حجم این خون در 24 ساعت اول جبران می شود، خیر. عوارض جانبی “و خطری برای اهدا کننده ندارد.
نوریان افزود: سن اهدای خون در حال نزدیک شدن به سالمندی است، بنابراین باید جوانان را به اهدای خون تشویق کنیم تا این سنت حسنه که عامل نجات بیماران است، بیش از پیش در جامعه ترویج شود.
وی با بیان اینکه در سنین 18 تا 60 سال می توان به آقایان و خانم ها اهدا کرد، ادامه داد: کاهش 10 درصدی اهدای خون تاثیرات منفی خود را در ماه های آینده نشان دهید.
مدیرکل انتقال خون کوم با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای تزریق خون با واکسن کرونا وجود ندارد، گفت: افرادی که از بیماری عروق کرونر قلب بهبود یافته اند محدودیتی برای اهدای خون ندارند.
وی با اشاره به عید نوروز و مصادف شدن آن با ماه مبارک رمضان گفت: تجربه سال های اخیر نشان داده است که حجم اهدای خون در ایام تعطیلات به ویژه در ماه مبارک رمضان کاهش می یابد و این می تواند تاثیر منفی بر خون داشته باشد. ذخایر.
مدیر عامل انتقال خون قم تاکید کرد: پایگاه انتقال خون روح الله از 30 اسفند تا پایان سال آینده همه روزه به جز جمعه از ساعت 7:30 الی 13:30 آماده ارائه خدمات می باشد.
وی با اشاره به فعالیت پایگاه انتقال خون کوم در ایام ماه مبارک رمضان گفت: مرکز روحل در ایام ماه مبارک رمضان در نوبت صبح و همچنین بعد از افطار فعال خواهد بود.
نوریان بیان کرد: بهترین زمان برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان بعد از سحر است و اگر گرسنگان بعد از اهدای خون نگران ضعف خود هستند، می توانند بعد از افطار برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون استان در میدان روح الله مراجعه کنند. دوستت دارم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید