سن لیگ فوتسال قدیمی است و باید 60 به 70 درصد تغییر کنیم / بعد از بازی ایران – امارات جلسه خواهیم داشت.

ساعت: 11:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804732

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: لیگ فوتسال ما قدیمی است و جوان ترین بازیکن لیگ 27 سال سن دارد که می گویم باید تغییر کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی گفت: پس از صحبت های کافی با عزیزی هادم تصمیم گرفتیم هدایت تیم ملی را بر عهده بگیریم و در جلسه پیشنهاد شد که یک دستیار اسپانیایی داشته باشیم و شروع کنیم. یک نسل جدید وقتی نسل بخواهد تغییر کند، مجازات سختی دارد، اما باید پشت آن بایستیم و این موضوع را جدی بگیریم تا از نو شروع کنیم.

وی افزود: نسلی که تا کنون حضور داشته بهترین نسل بوده و زحمت کشیده اند اما باید بدانیم وقتی سن به جایی رسید باید برنامه ریزی بلندمدتی داشته باشیم که به تیم آسیب بزند. . وی ادامه داد: فردا در دیدار ایران با امارات جلسه عمومی داریم تا بتوانیم برنامه خود را تا دیدارهای تدارکاتی که 22، 23 و 23 فروردین ماه است، برنامه ریزی کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: از حضور او در مسابقات مقدماتی جام جهانی و تیم ملی فدراسیون مطلع بودم و نمی خواستم آنها را از این فضا دور کنم. با کامرانی فر صحبت کردم و با توجه به اینکه بعد از بازی تیم ملی با امارات وضعیت فدراسیون راحت تر می شود، می توانیم کارها را انجام دهیم. کار سختی در پیش داریم و فدراسیون باید کمک کند.

شمسایی در پاسخ به این سوال که چه خواسته هایی از فدراسیون وجود دارد، گفت: در خصوص تقویم که AFC اول مهرماه در مسابقات مقدماتی و فینال آسیا شرکت خواهیم کرد. من لیگ را دنبال می کنم و همه بازیکنان جوان را دنبال می کنم و از طبیعت خود استفاده می کنیم. امیدوارم اتفاقات گذشته رخ ندهد و از عزیزی هادم تشکر می کنم که از زمان حضور در فدراسیون با وجود کاستی ها شرایط را بهتر کرده است.

وی در خصوص تغییر نسل در تیم ملی گفت: شروع ما باید تقریباً با 60 یا 70 درصد تغییر باشد و اگر این کار را نکنیم پشت کاروان خواهیم بود. من بعد از جام جهانی تیم هایی با سبک زیادی را دیده ام که دستخوش تغییرات اساسی شده اند. به عنوان مثال پرتغال پس از جام جهانی دو بازی دوستانه مقابل اسپانیا انجام داد که هر دو با اختلاف زیادی شکست خوردند، اما به دلیل باخت، مسیر خود را تغییر ندادند و همان کاری را که کردند باقی ماندند.

سرمربی تیم ملی فوتسال ادامه داد: اسپانیا 6 یا 7 و پرتغال 4 یا 5 شیفت که هر دو تیم جوانان با تجربه هستند. به بازیکنان گفتم بازی لیگ با تیم های ملی فرق دارد. هیچکس تا به حال عسگر حسن زاده یا مهدی جاوید یا … نبوده و همه آزمون و خطاهای خود را پس داده اند. سن لیگ ما قدیمی است و من به سن بازیکنان لیگ نگاه کردم و متوجه شدم جوان ترین بازیکن ما 27 سال دارد و به همین دلیل می گویم باید تغییر کنیم.

شمسایی افزود: فشار زیادی روی تیم های اصلی داریم و باید تیم های 19 ساله تشکیل شود تا همه بدانند هر لحظه امکان ورود به بوکس وجود دارد. تیم هایی مثل ژاپن و ازبکستان خیلی جلوتر از ما هستند و باید تیمی باشیم که دنیا به آن تکیه کند. ما ایران هستیم و نباید بگوییم چون جوان هستیم عملکرد بدی خواهیم داشت.

وی در گفتگو با خبرنگار تهران ورزش در پاسخ به این سوال که تمرینات تیم ملی از چه زمانی آغاز می شود، گفت: اصولی گفتم تمرینات پس از اضافه شدن دستیار اسپانیایی ما که سرمربی تیم است شروع شود. چون تعداد زیادی را دعوت خواهیم کرد، باید همه اعضای کادر فنی حضور داشته باشند تا در انتخاب بازیکن نظر همه را بدانیم. تلاش می کنیم تا قبل از پایان مسابقات یک اردوی دو یا سه روزه داشته باشیم اما طبق برنامه ای که به کمیسیون فوتسال داده شده، تمرینات پس از پایان مسابقات قهرمانی از 13 اسفندماه بدون دغدغه آغاز می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید