سهم اندک انرژی پاک در تامین برق کشور

ساعت: 15:49
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779227

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: سهم استفاده از انرژی های پاک در تامین برق کشور ناچیز و ناکافی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز ، جعفر تشکری هاشمی ظهر امروز در صحن شورای شهر تهران اظهار داشت: راندمان تولید برق در کشور پایین است و در این زمینه دور باطلی داریم.

وی گفت: در شرایطی که آلودگی هوای ناشی از حجم زیاد خودروها در کلانشهر تهران آلودگی و مشکلات زیست محیطی ایجاد کرده است، شرایط لازم برای فعالیت خودروهای برقی فراهم نشده است.

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: باید با استفاده از مشوق ها و تعیین مزایایی مانند کاهش تعرفه، شهروندان را به استفاده از انرژی پاک و ارزان برای وسایل نقلیه تشویق کرد.

تشکری هاشمی با اشاره به استفاده از 2 هزار تاکسی هیبریدی برای ترغیب مردم به استفاده از خودروهای برقی در تهران، گفت: بستر و ظرفیت لازم برای تولید برق از نور خورشید در کشور وجود دارد و شرکت توزیع باید بخشی از برنامه ریزی ها باشد. از تمرکز بر روی این منبع بی پایان استفاده کنید.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: شرکت توزیع برق باید به این سوال پاسخ دهد که چه بخشی از فعالیت مزارع و ماینرهای ارز دیجیتال به مصرف برق در کلانشهر تهران اختصاص دارد؟

یکی از اعضای شورای شهر تهران همچنین خواستار ابلاغ سیاست های شرکت برق در مورد مزارع خورشیدی بخش خصوصی شد و افزود: انرژی خورشیدی به پشت بام ساختمان های بلند نیز باید با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

تشکری هاشمی با اشاره به قدمت و فرسودگی برخی نیروگاه ها افزود: در شرایطی که با شروع فصل سرما، آلودگی خودروها و آلودگی هوا افزایش می یابد، استفاده از گازوئیل وضعیت آلایندگی را بحرانی می کند.

وی گفت: بر این اساس باید شرایطی را فراهم کنیم که بخش خصوصی شرایطی ایجاد کند که از سوخت خورشیدی در منازل استفاده کند و از میزان آلودگی بکاهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید