سهم 5 درصدی زنان کرمانشاهی از اهدای خون

ساعت: 20:36
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921997

مریم میرزاده از سهم 5 درصدی بانوان کرمانشاهی در اهدای خون خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد با بیان اینکه در حال حاضر ذخایر خون استان کرمانشاه در حد مطلوبی قرار دارد، گفت: با توجه به سردی هوا پیش بینی می شود تعداد اهداکنندگان خون کاهش یابد و ذخایر خون به همین نسبت کاهش یابد. خون را تحت تاثیر قرار دهد

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه با اشاره به راه اندازی کمپین «چتر قرمز زندگی، اهدای خون در زمستان» افزود: این کمپین از ابتدای دی ماه تا پایان زمستان ادامه دارد و هدف آن کمک به اهداکنندگان خون به بیماران نیازمند به فرآورده های خونی فصل سرد سال را فراموش نکنید.

وی با بیان اینکه به همه گروه های خونی نیاز داریم، گفت: گروه های منفی تعدادشان کمتر است بنابراین اغلب با کمبود آنها مواجه هستیم.

میرزاده با اشاره به اینکه در 9 ماه امسال حدود 40 هزار نفر موفق به اهدای خون و پلاکت شدند، گفت: متاسفانه تنها 5 درصد از این اهداکنندگان زن بودند که باید به 10 درصد برسد.

وی با تاکید بر لزوم تداوم اهدای خون به ویژه برای بیماران خاص مانند تالاسمی، هموفیلی، سرطان و دیالیز، تصریح کرد: یکی از فرآورده های حیاتی مورد استفاده پلاکت است که فقط سه روز قابل نگهداری است و اگر دو روز باشد تعداد خیرین کاهش می یابد، اگر کمتر شود روز سوم مشکل خواهیم داشت.

میرزاده با بیان اینکه دو پایگاه انتقال خون در کرمانشاه در بلوار بنت الهادی و بیمارستان معتضدی فعال است، افزود: در سایر شهرها همکاران این مرکز در طول هفته به صورت شیفتی فعالیت می کنند و آماده خونگیری هستند. بدین ترتیب روز یکشنبه در اسلام آباد غرب، چهارشنبه در کنگاور و قصرشیرین، شنبه در سنقر، روز دوشنبه در پاوه و قصرشیرین و بقیه شهرستان ها از جمله روانسر، گیلانهرب، صحنه و غیره، خونگیری ماهیانه یکبار انجام می شود.

وی تاکید کرد: از عموم مردم به ویژه جوانان و بانوانی که در رده سنی 18 تا 65 سال هستند و در سلامت کامل هستند تقاضا داریم برای حفظ جان بیماران به مراکز اهدای خون استان مراجعه کنند. و مانند گذشته از انتقال خون حمایت کند. خون و بیمار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید