سوریه واردات خودروهای ایرانی را ممنوع کرد

سوریه واردات خودروهای ایرانی را ممنوع کرد

روز جدید : دولت سوریه مجوز واردات خودروهای ایرانی را لغو کرد. این تصمیم پس از ساخت کارخانه ایران خودرو با سه سالن مجهز در سال های اخیر توسط دولت سوریه اتخاذ شد.

در حالی که افزایش صادرات خودرو یکی از برنامه های اصلی وزارت صمت در دولت سیزدهم است، اعلام شد که سوریه به عنوان یکی از کشورهای متحد با دولت ایران، واردات خودروهای ایرانی را ممنوع کرده است. نظرسنجی های روابط عمومی اتاق تهران نشان می دهد که دولت سوریه حداقل از یک سال و نیم گذشته مجوز واردات خودروهای ساخت ایران را لغو کرده و هیچ خودروی داخلی اجازه ورود به این کشور را ندارد.

این بررسی نشان می دهد که دولت سوریه استانداردهای سختگیرانه ای از جمله دلایل ممنوعیت واردات خودرو و قطعات از ایران را وضع کرده و اعمال کرده است، در حالی که دولت سوریه نیز تعرفه خودروهای وارداتی از ایران را افزایش داده است.

یکی از اعضای اتاق تهران ممنوعیت واردات خودروهای ایرانی و قطعات خودرو از سوریه را تایید کرد و با بیان اینکه این تصمیم تنها شامل خودروهای ایرانی نمی شود، افزود: این ممنوعیت شامل محصولات سایر کشورها نیز می شود.

به گفته محمدرضا نجفی منش، دولت سوریه مجوز واردات خودرو از ایران را در کنار سایر کشورها صادر کرده است، اما نبود ارز کافی و نگرانی از نوسانات نرخ ارز در این کشور دلیل اصلی این تصمیم است.

وی با اعلام اینکه ایران در سال های اخیر کارخانه سه سالن در سوریه احداث کرده است، خاطرنشان کرد: مذاکرات ایران خودرو با نخست وزیر سوریه و وزارت صنعت سوریه از سال گذشته برای صدور مجدد مجوز واردات خودرو از ایران آغاز شد. ایران خودرو در تلاش است تا با توجه به وجود تنها کارخانه سه خودروسازی ایران در کشور، مسئولان و تصمیم گیران کشور را مجاب کند که اجازه واردات محصولات ایرانی را بدهند.

به گفته نجفی منش، مذاکره کنندگان ایرانی همچنین راهکارهایی را به مقامات دولتی سوریه ارائه کرده اند تا از انتقال ارز برای واردات خودرو از ایران اجتناب کنند و همچنین برای ایجاد خط اعتباری از طریق بانک توسعه صادرات ایران از جمله برای ارتقای دولت سوریه اقدام کنند. به -واردات خودرو از ایران.ایران می باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، ممنوعیت واردات خودروهای ایرانی به سوریه بیش از یک سال است که خودروسازان ایرانی به دنبال ورود به بازارهای دیگر منطقه از جمله ارمنستان و حتی بازار جمهوری آذربایجان هستند. .

دیدگاهتان را بنویسید