سکوت احزاب مدعی حقوق بشر قبل از اعدام افراد بی گناه را محکوم می کند


ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815526

رئیس جمهور در واکنش به اعدام مسلمانان در عربستان سعودی تاکید کرد که اعمال استانداردهای دوگانه توسط کشورهای غربی و استفاده ابزاری از مفهوم حقوق بشر و سکوت و انفعال کشورهای مدعی حقوق بشر محکوم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز دوشنبه در جلسه شورای عالی جوانان با تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: نامگذاری این مناسبت به نام روز جوان انتخاب و اقدام بسیار مناسبی بود. زیرا حضرت علی اکبر(ع) بهترین الگوی جوانان در عرصه بصیرت، ایمان، روحیه مقاومت، ولایتمداری و پاسداری از حریم دین و ارزش های الهی هستند.

رئیس جمهور با تشکر از برگزارکنندگان این نشست افزود: وزارت ورزش و جوانان نیز ماموریت های بسیار مهمی در حوزه جوانان بر عهده دارد که متاسفانه مسائل ورزشی تا حد زیادی این بخش را تحت الشعاع خود قرار داده است.

رئیسی با اشاره به اینکه مسائل جوانان حوزه های مختلفی از اشتغال، مسکن، ازدواج تا تحصیل، مهارت آموزی و ورزش های آمادگی جسمانی را در بر می گیرد، گفت: با سطوح مختلف حاکمیتی و حمایت و هدایت جوانان در مسیر ایجاد سازندگی، اجتماعی نقشه از دیگر مسائل مربوط به این بخش از جمعیت کشور است که باید به درستی ساماندهی شود.

رئیس جمهور گفت: باید ساختاری منعطف و کارآمد برای ماموریت ها ایجاد شود که پاسخگوی نیازها و خواسته های جوانان باشد تا مسائل جوانان را به صورت واقعی و نه شعاری و نمایشی دنبال کند. ساختاری که می تواند ماموریت های مختلف تعریف شده در حوزه های مختلف را دنبال کند.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: ترجیح دولت این است که با تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل های لازم در دولت، این سازوکار بدون ایجاد ساختار جدیدی که نیاز به روند قانونگذاری دارد، هر چه زودتر تکمیل شود. فعال سازی سازمان ملی جوانان یکی از بهترین گزینه ها برای رسیدن به این هدف است.

رئیس جمهور همچنین از پیشنهاد تشکیل شورای مشورتی جوانان در سطوح مختلف نهادها و دستگاه ها استقبال کرد و گفت: ایجاد باشگاه مدیریتی برای مدیران جوان وفادار انقلابی می تواند ابزاری برای تفکر و کمک به فرهیختگان جوانان با انگیزه و خلاق باشد. تشکیل این شورا و باشگاه می تواند بهترین راه برای ساماندهی ارتباط بین جوانان و بویژه جوانان وفادار انقلابی با سطوح مختلف حکومتی باشد.

رئیسی گفت: ما هیچ وقت از مشورت با جوانان آسیبی ندیده ایم، اما شجاعت و رشادت آنها نیز ایده های خلاقانه و بی طرفانه ای به ما داده است. و همه کارکنان باید در این زمینه آن را رعایت کنند.

رئیس جمهور در خصوص اعدام بی گناهان نیز خاطرنشان کرد: اعمال استانداردهای دوگانه توسط کشورهای غربی و استفاده ابزاری از مفهوم حقوق بشر و سکوت و انفعال کشورهای مدعی حقوق بشر نشان از نفاق آنها در این زمینه است. بهره برداری سیاسی از مفهوم حقوق. انسان طرفدار طمع سیاسی خود و علیه حکومت های مستقل است.

آیت الله رئیسی افزود: سازمان های بین المللی و رسانه های آزاد و نهادهای ذیربط باید سکوت خود را بشکنند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید