سکوت متولیان فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در مقابل خوانندگی و تک خوانی زنانه


ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877231

آیا سکوت متولیان فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در برابر تک گویی زنان رضایت بخش است یا از مقابله با آن عاجز هستند؟!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، ورود فناوری به زندگی افراد همواره باعث تغییر در نگرش، رفتار و عملکرد می شود، اما گاهی می توان از این فناوری در جهت منفی و گاهی در جهت مثبت استفاده کرد.

سوال مهم در اینجا این است که آیا تکنولوژی شما را به بردگی می کشد یا خیر آیا شما قدرت و شعور استفاده از تکنولوژی را برای راحتی کار خود دارید؟

در این میان فرد و جامعه موفق کسی است که بتواند از این فناوری به نحو احسن استفاده کند و بدون تغییر چندانی در زندگی خود زندگی خود را آسان کند.

فضای مجازی یک فناوری است و می‌توان از آن برای آسان‌تر کردن زندگی استفاده کرد، اما متأسفانه در کشور ما و روستاها مشخص است که فضای مجازی باعث تعجب مردم شده است.

f681bb80 59c0 403c 8f3a 90bcaa6701c2 خبر خاکستری

تفکر، نگرش، رفتار اطرافیان خود را با چند سال قبل مقایسه کنید، بله درست است که انسان همیشه باید تغییر کند، اما این تغییر باید در جهت پیشرفت و توسعه باشد نه در جهتی که همه چیز را زیر سوال می برد. .

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با این شبکه های اجتماعی و فضای مجازی زندگی می کنند که می توان آن را تغییرات چشمگیری در رفتار و نگرش مردم شریف این استان دانست.

در گذشته زنان از جایگاه بسیار بالایی در خانواده ها برخوردار بودند، اگر قتلی در خانواده یا قبیله ای صورت می گرفت، زنان سالخورده به درب منزل مقتول می روند و با او صحبت می کنند تا رضایت خانواده گوساله را جلب کنند.

c153e4c4 ab49 4f40 a8ba b4dba1fe5559 خبر خاکستری

زنان اقوام و طوایف در دنیای واقعی جایگاه و شخصیت داشتند، اما امروزه دختران جوان در فضای مجازی به دنبال شهرت و مقام و شخصیت هستند، شاید این شهرت به قیمت زیر سوال بردن اصالت یک زن ایرانی تمام شود.

این روزها فضای مجازی مملو از زنان و دختران جوانی است که در حال آواز خواندن و تک خوانی هستند، زنان جوان در این فضا به دنبال دیده شدن هستند، منظره ای که می تواند گران تمام شود.

اصالت زنان و بانوان لر بویژه بانوان کهگیلویه و بویراحمدی همیشه مطرح بوده است اما متاسفانه فضای مجازی به راحتی ذائقه نسل جوان را تغییر داده و به دنبال الگوبرداری از آن فضا هستند.

آواز و آواز زنان لر با لباس های محلی در واقع استان را با زبان این زبان آشنا کرد، مردم جهان می گویند زنان لر به دنبال تک نوازی و آواز هستند.

7080daf0 ba45 4bd5 8e7f b4ba08f83770 خبر خاکستری

نکته قابل توجه دیگر در این میان گالری های ویدئویی است که به راحتی از این موارد به صورت حرفه ای عکس می گیرند و هیچ مسئولی نمی پرسد با چه مجوزی چنین کاری را انجام می دهند.

برای شروع گالری های ویدئویی باید مجوز داشته باشند. آیا این مجوز نباید بگوید که فیلمبرداری غیرمجاز مجوز شما را باطل می کند، چقدر راحت و امن می توانید در هر فرمتی که می خواهید ضبط کنید؟

سکوت متولیان و نهادهای فرهنگی نیز جای تأمل دارد، سکوتی که این افراد می توانند آن را به نشانه رضایت بپذیرند و هر روز فعالیت خود را گسترش دهند.

سکوت همیشگی نهادها و متولیان فرهنگی راه را برای فعالیت های خارجی باز می کند و دیگر نمی توان مانع این فعالیت ها شد و برای جذب مخاطبان بیشتر آواز خواند.

شاید بتوان گفت این زنان هدف استفاده دیگران از جمله گالری یا خواننده شده اند تا از آواز زنانه برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید