سکوت مسئولان در حوادث اخیر که جبهه حق و باطل کاملا مشخص است جای تامل دارد.


ساعت: 18:53
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912719

حسینی با بیان اینکه در روزهای سخت همه مردم به ویژه نخبگان جامعه وظیفه روشنگری دارند، اظهار داشت: برخی نخبگان در حوادث اخیر که جبهه حق از باطل کاملا مشخص است سکوت اختیار کرده اند که این خود جای تأمل دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد حسینی نایب رئیس اتاق ریاست جمهوری در دیدار با دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) که بیش از سه ساعت به طول انجامید، گفت: یک دانشجوی متعهد و انقلابی باید اهل مطالعه و آشنایی با مسائل حوزه دانشگاه باشد. روز و فرمود: مرید باید اهل استدلال و منطق باشد و در علم و آگاهی بر حریف خود برتر باشد تا بتواند با استدلال و منطق آنها را قانع کند وگرنه خطر تأثیر منفی و منفی وجود دارد. تبلیغات توهین آمیز

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه دشمن جنگ تمام عیار ترکیبی، شناختی و رسانه ای را راه اندازی کرده است، تصریح کرد: در این عرصه مشکلات بدیهی و آشکار را کاملاً برعکس و با استفاده از حربه های تبلیغاتی و روانی، احساسات و عواطف مردم را مطرح می کنند. و به ویژه جوانان تحت تأثیر قرار می گیرند، بنابراین لازم است دانشجویان از ابعاد مختلف این جنگ ترکیبی آگاهی کامل داشته باشند.

حسینی گفت: متأسفانه دشمنان و بدخواهان ملت ایران به دلیل بی توجهی برخی از مسئولان در سال های اخیر با تبلیغات منفی خود برخی از جوانان و دانشجویان را تحت تأثیر قرار داده اند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دانشجو باید بصیرت داشته باشد و تحلیلگر باشد، گفت: بدون شک اگر جوانان و دانشجویان از پایه علمی و سیاسی قوی و بصیرت کافی برخوردار نباشند، مخالفان خود را به دنبال خواهد داشت. به راحتی می تواند ذهن آنها را گیج کند

حسینی گفت: امروز کسانی هستند که از آزادی و زندگی حرف می زنند که هزاران نفر از بزرگان انقلاب گرفته تا مردم کوچه و بازار را به وحشیانه ترین شکل ها کشتند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی و انتقام از موضع و مقاومت ملت ایران با تمام توان وارد جنگ تمام عیار شده است، گفت: امروز همه گروه های تروریستی و ضد انقلاب شکست خورده اند. . با وجود اختلافات عمیق بین آنها شکست خوردند و برای حمله به نقاط مختلف نظام در یک تقسیم کاری خاص متحد شدند و در این تقسیم کار مأموریتی به داعش داده شد تا مانند شاهچراغ اقدامات تروریستی انجام دهد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی به دلیل اینکه نتوانستند مردم ایران را با خود همراه کنند دست به خشونت زدند و با ایجاد فضای رعب و وحشت قصد دارند اهداف شوم خود را دنبال کنند اما ملت ایران نشان داده است. که در صحنه های مختلف کوتاه نمی آیند و با قدرت و انگیزه بیشتری آرمان ها و اهداف والای خود را دنبال می کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اقدامات شبانه روزی و خستگی ناپذیر رئیس جمهور و دولت مردمی برای رفع مشکلات مردم گفت: دولت با تمام توان در حال تلاش و ارائه خدمات است و رئیس جمهور روی صحنه حاضر شد و دیگران را به تلاش تشویق کرد و کار دلگرم کننده است و یکی از دلایل مهم اغتشاشات اخیر پایان دادن به حرکت عجولانه دولت است.

معاون رئیس جمهور در بخشی دیگر از این جلسه در پاسخ به سوالی مبنی بر علت کم کاری شبکه ملی اطلاعات و ساماندهی فضای مجازی، اظهار داشت: متاسفانه طی دوره گذشته حمایت های لازم و کافی از داخلی انجام شده است. پیام رسان ها و ایجاد شبکه ملی اطلاعات انجام نشده است و به همین دلیل در این زمینه کاستی ها و کاستی هایی داریم، اما دولت مردمی حمایت همه جانبه ای را در این راستا آغاز کرده تا پیام رسان های موثری را برای رفع نیازهای مردم ایجاد کند.

حسینی در خصوص ارزیابی خود از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید تصریح کرد: امروز رویکرد و کار وزارت ارشاد با دوره گذشته کاملا متفاوت است و شاهد توسعه در حوزه های مختلف فرهنگی هستیم. که قابل مقایسه با عملکرد دولت قبل نیست. رویکرد دولت مردمی در عرصه های مختلف تحول آفرین است یعنی از وضعیت موجود رضایت ندارد و به سمت وضعیت مطلوب پیش می رود و در مجموع می توان حرکت وزارت رهبری را مثبت و رو به بهبود ارزیابی کرد.

وی در خصوص واکنش دولت مردمی به کوتاهی های احتمالی و عمدی برخی مدیران تاکید کرد: بدون شک در یک دولت انقلابی و مردمی اگر عمدی کوتاهی شده باشد رئیس جمهور بدون توجه به آن برخورد می کند و نشان داده اند. در این مدت که مصلحت انقلاب، نظام و مردم از شأن متخلفان بالاتر است.

معاون رئیس جمهور در خصوص نوسانات بازار ارز گفت: امروز در عرصه جنگ تام رسانه ای و اقتصادی هستیم. بر اساس گزارش وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در روزهای اخیر هزاران خبر جعلی برای ایجاد التهاب در بازار ارز منتشر شده است که نشان می دهد دشمن مصمم است کشور را در همه عرصه ها به چالش بکشد اما دولت نیز با تدبیر و مدیریت به آن رسیدگی می کرد و در عین حال سعی می کند خللی در امور جاری کشور و زندگی روزمره مردم ایجاد نکند.

حسینی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان مبنی بر علت مماشات و لزوم انتقام از کسانی که مردم بیگناه را به شهادت می‌رسانند، گفت: نیروهای حافظ امنیت و نظم در هفته‌های اخیر نهایت خویشتن‌داری و مماشات را داشته‌اند، پس مماشات نکنید. خدایا آری مردم بی گناه آسیب نبینند و صف کسانی که بر اساس تحلیل های نادرست و تحت تاثیر تبلیغات روانی دشمنان وارد صحنه شدند از مخالفان انقلاب جدا شود. کسانی که امنیت مردم و جامعه را تهدید می کنند.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت های فرهنگی خود در دوران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: در اواخر دولت نهم، رهبر معظم انقلاب بر لزوم رکود در حوزه فرهنگی تاکید کردند. در دولت دهم کارگروه فرهنگ و هنر به همراه جلسات دولت تشکیل شد و در همه استان ها تشکیل شد تا بر اساس ظرفیتی که در هر استان وجود دارد برای تقویت و اعتلای فرهنگ مردم تصمیم گیری شود. اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد و ما تمام تلاش خود را برای اجرای نظرات و دیدگاه های رهبر معظم انقلاب در بلغارستان انجام دادیم، اما متاسفانه با تغییر دولت همه این رویکردهای مثبت و سازنده نادیده گرفته شد.

حسینی درباره دلایل سکوت برخی شهرک ها در حوادث اخیر گفت: بدون شک در مواقع سختی و چالشی همه مردم به ویژه اقشار جامعه وظیفه دارند به میدان بیایند و افکار عمومی را تنویر کنند، اما متاسفانه برخی از املاک که با نقاط ضعف روبرو هستند. کوچولوها در اتفاقات اخیر که جبهه حق و باطل کاملاً مشخص است بلافاصله به نظام حمله می کنند سکوت کرده اند که جای تفکر است.

دیدگاهتان را بنویسید