عدم استفاده مناسب از ظرفیت های اهدایی در خراسان جنوبی جای تامل دارد


ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: 07/07/1401
کد خبر: 1900067

وی با اشاره به اینکه ضعف زیرساخت ها و منابع مالی مردم و عدم استفاده مناسب از ظرفیت موقوفات از جمله دلایل مشکلات موقوفات استان است، گفت: به عنوان مثال تعطیلی موقوفه شوکت آباد در ایام نوروز و سیزده بدر است. جای تامل زیاد است !

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقجواد زوانت در نشست مدیرکل و معاونان امور خیریه و کمک های خیرین استان که به مناسبت دهه خیر برگزار شد، با تاکید بر این موضوع گفت: خراسان جنوبی از رتبه بالایی در حوزه خیریه برخوردار است. واقفان با وجود کمبود زیرساخت ها که نشانه تقوا و انقلابی بودن مردم منطقه است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: این تعداد فرصت مناسبی برای اعتلای بنیادهای دینی و اجرای بخشی از زیرساخت های استان از محل وقف است.

وی با بیان اینکه انفاق وسیله درآمدزایی است و می تواند به توسعه استان کمک کند، گفت: باید پتانسیل های فراوان این دستگاه و کمک های خیرین استان به روز شود اما متاسفانه تاکنون از این ظرفیت ها به درستی استفاده نشده است.

وی ضعف زیرساخت ها و منابع مالی مردم و عدم استفاده مناسب از ظرفیت های اهدایی را از دلایل مشکلات موجود در کمک های خیرین استان دانست و گفت: به عنوان مثال تعطیلی خیریه شوکت آباد در ایام نوروز و سیزده بدر است. روزهای زیادی برای فکر کردن است!

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت موقوفات استان بیش از گذشته استفاده شود، گفت: برای استفاده از این ظرفیت های بالقوه باید برای ایجاد منابع جدید تلاش کنیم و در این راستا موقوفه شوکت آباد از این وضعیت خارج شود و دعوا در این اولین فرصت برای تنظیم بین دستگاه ها در این زمینه.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: مشکلات این کمک از دی ماه امسال پیگیری شود تا این باغ تاریخی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی باشد.

وی در ادامه مزار کاهی در سربیشه را فرصتی طلایی برای ایجاد منابع دانست و گفت: باید از این فرصت استفاده کنیم و هر هزینه ای برای توسعه گردشگری این منطقه سرمایه گذاری برای درآمدزایی بیشتر است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به محدودیت منابع دولتی گفت: علاوه بر اینکه به دنبال جذب منابع دولتی هستید، باید برای تولید منابع مالی نیز ایده های نو داشته باشید.

زوانت نیز در بخشی دیگر مصلی المهدی (عج) و آستانه باقریه بیرجند را از متولیان فرهنگی مرکز استان دانست و گفت: برای تحقق و توسعه این طرح های فرهنگی علاوه بر تامین اعتبار استانی، موضوع را در طول سال پیگیری خواهیم کرد. دومین سفر رئیس جمهور

وی با بیان اینکه آستانه باقریه بیرجند باید فازبندی و نقشه های آن به روز شود، تصریح کرد: در این پروژه باید کارها به صورت فنی و کارشناسی پیگیری شود.

به گفته وی؛ نشست تخصصی ابتدا با حضور معاون هماهنگی امور شهروندی استاندار و در گام بعدی با حضور خود استاندار برای اجرای موفق این طرح فرهنگی برگزار می شود.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: کمک های لازم را برای تغییر کاربری برخی از کمک ها برای کسب درآمد بیشتر خواهیم گرفت.

زوانت بیان کرد: موضوع کمبود نیرو در اداره کل اوقاف باید به معاونت مدیریت منابع و توسعه استانداری منتقل شود تا مرکز پیگیری شود و در عین حال انتقال و ماموریت نیروها نیز ممنوع شود. مورد توافق قرار گیرد.

مدیرکل کمک های خیریه و خیریه خراسان جنوبی از ثبت 29 کمک جدید از ابتدای سال تاکنون در استان با هدف حمایت از مدرسه، ساخت مسجد و مسجد، عزاداری دهه فاطمیه، تغذیه، خیریه، فرهنگی خبر داد. امور و به اصطلاح و گفت: در حال حاضر 10 هزار و 210 کمک در استان وجود دارد.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور افزود: بیش از 15 هزار نیت اهدایی ثبت شده و 96 بقعه متبرکه در خراسان جنوبی وجود دارد.

هیچ هزینه ای ندارد. در این نشست صمیمی مشکلات برخی از استان ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم برای رفع آن ارائه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید