سیب های صنعتی نخرید ، تبلیغات را برای پایین نگه داشتن قیمت نمایش دهید

زمان: 08:29
منتشر شده در: 14/07/27
کد خبر: 1777289

سیب های صنعتی آذربایجان غربی گرفتار قدرت دلالان شده اند!

خرید تضمینی سیب های صنعتی یا درجه سه تولید شده توسط کشاورزان آذربایجان غربی در روزهای اخیر مورد ارزیابی قرار گرفته است زیرا آنها سعی می کنند این محصول را با نیمی از قیمت اعلام شده از سوی دولت خریداری کنند و در این راستا با عدم خرید سیب های صنعتی ، آنها یک نمایش تبلیغاتی با قیمت پایین تر راه اندازی کردند. حفظ خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز ، آذربایجان غربی سالانه یک میلیون و 200 هزار تن درخت سیب تولید و به فروش می رساند و به دلیل بلایای طبیعی ، 30 درصد از این محصول می افتد و تبدیل به یک سیب زیر درخت یا سیب صنعتی می شود.

اکنون هر ساله ، با شروع فصل برداشت سیب ، کشاورزان خرید سیب را برای حل این مشکل آغاز می کنند.

بنابراین خرید سیب زیر درختان درجه 3 با قیمت های بسیار پایین از کارخانه ها مهمترین مشکل کشاورزان استان در این منطقه است و مسئولان با حل مشکل خرید امسال برای حمایت از کشاورزان اقدام کرده اند تا این مشکل را حل کنند.

اما این اقدام با ورود کارگزاران ناقص بود ، زیرا این بخش قصد دارد قیمت خرید را آنطور که می خواهد اعلام کند.

در همین راستا ، کارخانه های تبدیل آذربایجان غربی از خرید خودداری می کنند و خود دلالان کشاورز را 60 درصد کمتر از قیمت اعلام شده توسط دولت از طریق سیب های صنعتی خریداری می کنند.

24b094d1 2c57 41bd 86cf 0deed543f9e1 خبر خاکستری

کارخانه های آذربایجان غربی سیب صنعتی نمی خرند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفت وگو با اروم نیوز گفت: کارخانه ها از دلالان سیب صنعتی و غیربهداشتی خریداری می کنند و باید این امر به ضرر کشاورزان حل شود.

اکبر کرامتی معتقد است که کارخانه های استانی این کار را برای پایین نگه داشتن قیمت ها و خرید سیب های صنعتی در استان انجام نمی دهند.

وی در ادامه گفت صنایع تبدیلی و کارخانه ها برای اجتناب از خرید سیب با هم متحد شده اند و برای حل این مسئله با دادستان اقدام کرده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد که چهار شرکت غیر استانی پس از رایزنی اقدام به خرید سیب صنعتی در این استان کرده اند.

به گفته کرامتی ، سیب های صنعتی آذربایجان غربی در حال حاضر توسط استان های یزد ، خراسان و دو شرکت ملی خریداری می شود.

وی افزود: قرارداد خرید بیش از 50 تن سیب صنعتی با استان یزد منعقد شده است.

البته شایان ذکر است که امسال بیش از یک میلیون و 270 هزار تن سیب در آذربایجان غربی تولید شد.

تمرکز اقتصادی معاون استاندار بر تسریع روند جذب سیب های صنعتی

این بدان معناست که 30 درصد از این مقدار سیب های صنعتی است و باید آنها را شناسایی و قرار دهید.

نادر صادقی در بررسی وضعیت روند خرید تضمینی سیب های صنعتی در استان گفت: مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط و مدیران واحدهای صنعت تبدیلی برای تسریع روند جذب و خرید صنایع صنعتی نیاز به همکاری بیشتری دارند. سیب. سیب در حومه

وی اعلام کرد امسال به دلیل گرمای هوا و طوفان های موسمی ، 350 هزار تن سیب تولیدی در استان به سیب صنعتی تبدیل شده است که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی می گوید راه حل این مشکل این است که بهبود دانش کشاورزان و استفاده از فناوری های جدید در برداشت ، مرتب سازی و بسته بندی می تواند به میزان قابل توجهی به کاهش ضایعات کشاورزی کمک کند.

وی همچنین بر برنامه ریزی دقیق خرید سیب صنعتی کامل برای باغداران استان با قیمت های مصوب و اعلام شده تاکید کرد.

خرید 18000 تن سیب صنعتی در آذربایجان غربی

اما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد میزان خریداری سیب های صنعتی ، به سراغ مدیر تعاون روستایی آذربایجان غربی رفتیم تا در این زمینه بیشتر توضیح دهد.

به گفته شهریار حیدری ، از ابتدای برنامه دولت برای خرید سیب صنعتی ، 18 هزار تن سیب صنعتی توسط استان خریداری شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی بیان می کند که دولت از 25 اکتبر 2008 از باغداران این استان سیب صنعتی خریداری می کند. تا به امروز 18000 تن سیب صنعتی از 9 شهر استان خریداری شده است.

وی در ادامه گفت که 6000 تن از کارخانجات و صنایع تبدیلی خریداری شد و 12000 تن در مراکز خرید دولتی موجود بود که به تدریج به کارخانه های داخل و خارج استان ارسال شد.

وی افزود: قیمت خرید تضمینی سیب های صنعتی (کلاس 3) برای هر کیلوگرم امسال 14600 ریال است.

مدیر تعاونی روستایی آذربایجان غربی گفت: به منظور حمایت از باغداران استان و همچنین جلوگیری از فساد و هدر رفتن سیب برای تولید ، کاهش قیمت و جلوگیری از میانجی گری و حمایت از تولید ، سازمان تعاون مناطق روستایی استان سیب صنعتی را در 40 مرکز خرید در سراسر استان خریداری می کند.

برای ردیابی بیشتر این موضوع ، به سراغ برخی از کشاورزان منطقه نازلوئی ارومیه رفتیم که محصول آنها سیب بود.

a3d9f234 e67b 4ce1 b430 b6c619686684 خبر خاکستری

من می خواهم باغ سیب خود را خراب کنم

نظام علی ، کشاورز 60 ساله در ارتباط با خرید سیب های صنعتی از مراکز خرید گفت: تمام قیمت های اعلام شده بی فایده است زیرا سیب های صنعتی ما 60 درصد کمتر از قیمت اعلام شده خریداری می شوند.

او ادامه می دهد که من به عنوان یک کشاورز هر سال با مشکل جدیدی روبرو می شوم و درخت سیب من با کمترین قیمت فروخته می شود و درخت سیب زیر درخت نیز به همین ترتیب به فروش می رسد!

وی تأکید کرد که در این میان ، کارگزاران هر دو بخش بهترین سود را دارند و ضرر برای من کشاورز است.

او همچنین اشاره کرد که می خواهد درختان سیب خود را از بین ببرد و محصول دیگری را سال آینده در زمین بکاراند.

همه درختان سیب را ریشه کن کردم

حبیب ، یکی دیگر از کشاورزان 35 ساله در منطقه نازلو می گوید که این محصول به نفع کشاورز نیست ، اما معامله گران از همین محصول میلیاردها سود می برند.

او همچنین عدم نظارت کافی از سوی نهادهای مربوطه را مقصر می داند.

او می گوید: “امسال من تمام درختان سیب باغ خود را ریشه کن کردم تا از شر این محصول خلاص شوم.”

حال این سال مطرح می شود که چرا هر سال با ورود مقامات در بحث سیب ، چرا این محصول هنوز توسط دلالان کنترل می شود و دست در پشت صحنه نیز به نفع دلالان است؟

چه کسی مسئول مشکلات و تلفات کشاورزان و تخریب باغات سیب در آذربایجان غربی است؟

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید