سینمای ایران در بین سیاستمداران منطقه و جهان محبوبیت دارد


ساعت: 11:42
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910558

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سینمای ایران یکی از سرمایه های فرهنگی ایران در جهان است که حتی در بین سیاستمداران کشورهای منطقه و جهان محبوبیت دارد و آن را به عنوان سینمای خاص می شناسند. پیامی انسانی دارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، نشست مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی با سخنگوی و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه جهت همکاری و تعامل دستگاه دیپلماسی با سینما در راستای ترویج و عمومیت بخشیدن به سینمای ایران.

ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه به همراه مدیران مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه این وزارتخانه از بنیاد سینمایی فارابی بازدید و در جریان آخرین تحولات سینمای ایران قرار گرفت.

در این نشست سید مهدی جوادی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با تاکید بر لزوم ارتباط بنیاد سینمایی فارابی با نظام دیپلماسی برای اعتلا و رونق بخشیدن به سینمای ایران، به تشریح برخی از تاریخچه و فعالیت های بین المللی این بنیاد در این سال ها، فعالیت های آن پرداخت. و جایگاهی که به این بنیاد به عنوان یک نهاد ملی سینمای ایران در عرصه بین المللی پرداخت.

جوادی با اشاره به فرصت ها و چالش های پیش روی سینماگران برای فعالیت در عرصه بین المللی، از دستگاه دیپلماسی خواست تا با کمک به سینماگران، فعالیت های بین المللی آنها را تسهیل کنند.

در ادامه این نشست ناصر کنعانی ضمن اعلام آمادگی دستگاه دیپلماسی برای گسترش تعاملات بین المللی سینمای ایران و تاکید بر ارتباط بیشتر وزارت امور خارجه با نهادهای سینمایی به ویژه بنیاد سینمایی فارابی، سینمای ایران را یکی از فعالیت‌های کشور که در نشست‌های بین‌المللی سایر کشورها حضور دارد و طی سال‌ها به موفقیت آن پی برده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این دیدار سینمای ایران را یکی از سرمایه های فرهنگی ایران در جهان دانست که حتی در بین سیاستمداران کشورهای منطقه و جهان محبوبیت دارد و آن را به عنوان یک هنر خاص می شناسند. سینمایی که حامل پیامی انسانی است.

وی با اشاره به زبان جهانی هنر به ویژه سینما به حضار گفت: از سرمایه بزرگ سینمای ایران می توان در خدمت اهداف ایران بزرگ و مقتدر و نظام اسلامی استفاده کرد. باید از این دستاورد ارزشمند برای معرفی ایران اسلامی و اهداف آن به جهانیان استفاده کرد.

کنعانی در پایان گفت: متاسفانه در دنیای امروز رسانه ها به اخبار ایران توجه کافی ندارند و هر چه بخواهند به عنوان خبر در اختیار مردم قرار می دهند. باید بتوانیم از زبان سینما استفاده کنیم و واقعیت های جامعه ایران را به مردم عرضه کنیم.

در این دیدار صمیمی، اصغر فارسی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی، رائد فریدزاده معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی، سید صادق موسوی مدیرکل دفتر جشنواره ها و همکاری های بین المللی سازمان سینمایی حضور داشتند. سازمان سینمایی، علیرضا دلهوش، معاونت تعاون فرهنگی و سمن های مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه و دیگران. مدیران این مرکز برای بررسی موضوعات مختلف سینمای ایران از جمله جشنواره ها و رویدادهای بین المللی فیلم، مسائل کنسولی و صدور روادید برای سینماگران و سایر موارد در حوزه دیپلماسی سینمایی حضور یافتند و مقرر شد کارگروه مشترکی تشکیل شود. این سوالات را دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید