سینما برای ثروتمندان بی درد / اقتباس و ادبیات بینندگان را آشتی می دهد

ساعت: 10:32
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786589

بهروز افخمی کارگردان سینما تخمین می زند که 90 درصد مردم ارتباط خود را با سینمای ایران از دست داده اند زیرا معتقدند این فیلم ها برای آنها و آنها نیست، بلکه برای ثروتمندان است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهروز افهمی نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت و گو با برنامه جهان آرا شبکه افق با بیان اینکه مردم سال هاست به سینما نرفته اند، گفت: 90 درصد مردم ارتباط خود را با سینمای ایران قطع کرده اند زیرا فکر می کنند فیلم ها برای آنها مناسب نیست. و برای آنها برای ثروتمندان بی دردسر است. متاسفم که کارگردان شدم، اگر به اول برگردم، به نوشتن رمان ادامه خواهم داد. مردم نیز به ادبیات و نویسندگی روی می آورند».

شاید سخنان افهمی بهانه ای باشد برای بیان مطالبی که احتمالاً بسیاری با آن برخورد کرده اند و به آن فکر کرده اند. سینما در ایران مانند سایر نقاط جهان در وهله اول یک رشته سرگرمی است و بیشتر مردم برای دوری از مشکلات روزمره و فراموشی موقت و سرگرمی، گزینه سینما را انتخاب می کنند و تجربه نشان داده است که سرگرمی سینماست. جنبه های.

اما گرانی بلیت سینما، هزینه های حاشیه ای تماشای فیلم با خانواده (مانند شام، تفریح ​​و مسافرت به بهانه فیلم) و مهمتر از آن پایین بودن کیفیت فیلم ها از نظر محتوا و واقعیت که قشر بزرگی از جامعه آشکار می شود. بسیاری از مشکلات و معضلات روزمره آنها در سینما دیده نمی شود که یکی از دلایلی است که تعداد بینندگان و بینندگان پرفروش ترین فیلم سال به بیش از 5 میلیون نفر نمی رسد و به گفته افهمی 90 درصد از مردم سال هاست که از سینما عصبانی هستند.

علاوه بر فیلم‌های کمدی و کمدی که همیشه به دلیل جنبه سرگرمی، مخاطبان بیشتری را به سینما جذب می‌کنند، فیلم‌های قهرمانانه که مردم با شخصیت اول فیلم همذات پنداری می‌کنند و خاطراتشان را با او به اشتراک می‌گذارند نیز از جمله فیلم‌هایی هستند که می‌توانند تماشاگر را تشویق کنند. رفتن به سینما؛ فیلم‌های دفاع مقدس و آن دسته از فیلم‌هایی که شخصیت‌های ملی مذهبی در آن شخصیت‌های اصلی فیلم هستند، معمولا باورپذیرتر و برای مخاطب جذاب‌تر هستند. به عنوان مثال فیلم «منصور» این روزها در حال اکران است و این فیلم گوشه ای از زندگی شهید ستاری از فرماندهان سابق ارتش را روایت می کند و استقبال مردم از این فیلم در این شرایط با تاج، همین فرضیه را مدعی است.

نکته دیگری که سال هاست مورد غفلت سینماگران ما قرار گرفته است، استفاده از عنصر مهم و غنی ادبیات و اقتباس سینمایی است که بی شک می تواند به حداکثرسازی فیلمنامه کمک کند و قطعا کارگردانی توانا می تواند شاهکاری از رمان های جذاب ایرانی باشد. ساخت یک فیلم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید