سینما یکی از نیازهای اصلی چابهار است/ دفاتر بزرگ باید وارد حوزه توسعه هنری شهر شوند.


ساعت: 09:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912269

محمدامین محمدی گفت: نیاز است نهادهای بزرگی مانند منطقه آزاد، سازمان بندر و شهرداری وارد عرصه سینما و توسعه هنری چابهار شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدامین محمدی رئیس فرهنگ و رهبری اسلامی شهرستان چابهار در گفتگو با خبرنگار عصرهون گفت: سینما به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای هنری زبان مشترک بین همه مردم شهرهای در حال توسعه مانند چابهار است. اوقات فراغت نیز در آن مهم تلقی می شود.

وی افزود: شهر چابهار سابقه خوبی در عرصه سینما دارد چرا که حدود 40 یا 44 سال پیش این شهر دارای یک سینما بود که متاسفانه بیش از 8 یا 9 سال تعطیل بود که در بلوار امام خمینی (ره) قرار داشت. . بی فایده ماندند.

محمدی ادامه داد: در سال 1396 طرحی ایجاد شد که تمامی مجموعه های فرهنگی و هنری بتوانند به عنوان سینما فعالیت کنند که یکی از این شهرها چابهار است و با امکانات سینمایی 200 میلیون تومانی مجتمع فرهنگی هنری گلشهر آن را به سالن سینما تبدیل کردیم. .

رئیس فرهنگ و رهبری اسلامی شهرستان گفت: مجتمع فرهنگی هنری گلشهر در سال اول توسط اداره ارشاد و ارشاد اسلامی به بهره برداری رسید و در سال های دوم و سوم به بخش خصوصی واگذار شد.

وی ادامه داد: نزدیک به دو سال همزمان با سینماهای تهران فیلم های روز در این مجموعه نمایش داده می شد. متأسفانه پس از شیوع کرونا، سینما مانند سایر مشاغل فرهنگی تعطیل شد و این تعطیلی باعث رکود سینما شد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه فرهنگی و هنری نمی تواند جای سینما را در شهری که در حال توسعه و پیشرفت است بگیرد، ادامه داد: تلاش می کنیم مجموعه فرهنگی هنری دوباره به کار خود ادامه دهد، البته به این سینماها نیاز داریم. باید برای ایجاد یک مورد جدید.

محمد با اشاره به مذاکره با سازمان منطقه گفت: با ساخت چند سالن سینمایی موافقت شد تا هتل ها مجوز ساخت طبقات بالای خود را به عنوان پردیس سینمایی بگیرند.

رئیس اداره ارشاد اسلامی چابهار تصریح کرد: در شهرهای زیر 500 هزار نفر نیز همانطور که شهرداری دارای سرانه های سبز و موج های آب برای ایجاد فضای سبز است، از امکانات فرهنگی نیز برخوردار است و می تواند تسهیلات ارائه دهد. مانند سینما، زمین بازی و…

وی ادامه داد: سینمای خیابان امام خمینی (ره) نیز باید احیا شود یا از طریق مالک زمین یا سرمایه گذار یا شهرداری، شهرداری می تواند همراه با سرمایه گذار آن را احیا کند، به عنوان مثال مجتمع تجاری در این سایت ساخته می شود و بعد از آن بالاخره باید یک سالن سینما و یک پردیس سینمایی باز کنند.

محمدی با اشاره به اینکه باید به سمت صرفه‌جویی در هنر حرکت کنیم، گفت: سرمایه‌گذاران، شهرداری، منطقه آزاد و اداره کل بنادر و دریانوردی به‌عنوان سازمان‌های بزرگ می‌توانند وارد این حوزه شوند و شروع به ساخت سینما برای این حوزه کنند. رفاه عمومی مردم

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان چابهار در پایان خاطرنشان کرد: شهری که توسعه می یابد باید اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را غنی کند، سینما یکی از ابزارهای قدرتمند زبان مشترک است انشاالله. که شاهد این هنر هفتم خواهد بود که به غول هفتم معروف است. معروف است که در شهر چابهار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید