شاهد صفحات جدیدی از همکاری ایران و تاجیکستان خواهیم بود


ساعت: 14:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901674

آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به امام علی رحمان همتای تاجیکستانی خود بر روابط دوستانه و برادرانه دو کشور تاکید کرد و گفت: شاهد صفحات جدیدی از همکاری تاجیکستان و ایران خواهیم بود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در این پیام به مناسبت میلاد امام علی رحمان گفت: امیدواریم با توجه به پیوندهای عمیق فرهنگی، تاریخی، تمدنی و زبانی، با تداوم نشست مشترک هیئت های دو کشور شاهد صفحات جدیدی از همکاری در راستای تامین منافع و تقویت متقابل امنیت و ثبات منطقه خواهیم بود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در این تبریک، سلامتی و موفقیت و زندگی پر برکت و موفق را برای مردم تاجیکستان از درگاه خداوند متعال مسالت دارد.

امام علی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان در 5 اکتبر (13 مهر) 70 ساله شد. روسای جمهور روسیه، ترکیه، چین، بلاروس، آذربایجان و برخی کشورهای آسیای میانه نیز تولد رحمان را تبریک گفتند.

روابط تهران و دوشنبه از آغاز استقلال تاجیکستان در سال 1991 رو به گسترش بوده است و به گفته کارشناسان، ارتباط دیرینه فرهنگی، مذهبی و تاریخی دو کشور مهمترین دلیل این تعاملات رو به رشد است.

هفته فرهنگی جمهوری تاجیکستان در ایران پس از 14 سال وقفه با حضور وزرای فرهنگ ایران و تاجیکستان روز سه شنبه هفته جاری در منطقه فرهنگی و گردشگری اراضی عباس آباد تهران افتتاح شد.

این رویداد فرهنگی شامل اجرای گروه های هنری اعم از گروه های تئاتر، گروه های موسیقی، شعرخوانی شاعران تاجیکستانی است و نمایشگاهی از نقاشی، عکس، صنایع دستی و لباس های ملی این کشور علاوه بر تهران در شیراز و تبریز برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید