شایسته یک جامعه اسلامی نیست که مردمش در چنین شرایطی زندگی کنند

شایسته یک جامعه اسلامی نیست که مردمش در چنین شرایطی زندگی کنند

روز جدید یکی از نمایندگان مجلس درباره اتفاقی که برای مهسا امینی و مرگ او افتاد، گفت: در مورد اتفاقی که برای یک زن در تهران افتاد و او را با حجاب گرفتار کردند و در نهایت او را کشتند، فقط اگر دهان باز کند و تنها بمیرد.

به گزارش انصاف نیوز، مسعود المدیجیان در مراسم ترحیم اربعین حسینی در مسجد حمیس آل عبا اسلامشهر اظهار داشت: خداوند به هر یک از ما عهد کرده است که با مردم صادق باشیم، راست بگوییم و به حق و حقیقت پایبند باشیم عدالت آیا ما الان در جامعه خودمان چنین هستیم؟ آیا می توان پذیرفت که ما مدعی راه امام حسین باشیم؟! امام حسین و حضرت عباس و حضرت زینب و همه یارانشان در کربلا چنین بودند؟! در کربلا می خواستند حضرت عباس را بخرند و به ایشان قول می دادند، اما حضرت ابوالفضل که این همه دوستش داریم چه جوابی دادند؟ دوستش داریم چون مرد بود و به تعهدش نسبت به امامش پایبند بود. حتی از آب فرات هم نخورد و گفت امام و دوستانم تشنه هستند و اگر من آب بخورم تشنه می مانند؟! این رهبر و امام ماست.

وی در ادامه افزود: من حسینی را دارم که دوستش داریم، این رفتار هوادارانش است. من به عنوان طرفدار امام حسین می توانم راه دیگری را بروم؟! قول بده و عهد بشکن! این مشکل ماست. در زمان شاه که ما وارد دانشگاه شدیم، چپ ها و دیگران هم در دانشگاه بودند و خیلی بحث می کردند. اساتید ما جناح چپ بودند و در کلاس و دانشگاه از سایر گرایش ها برای استدلال علیه آنها استفاده می شد. عده ای می گفتند با آنها حرف نزنی چون محکوم می شوی، اما من در جوابشان گفتم کسی که امامش امام علی است و الگویش امام حسین و یارانش شهدا هستند از نشستن نترس. در مقابل آنها و جر و بحث.
دکتر در بخشی دیگر از بیانات خود گفت: چهل سال است که می گوییم امام حسین و حضرت علی الگو و افتخار ما هستند و این همه شهید در این کشور داریم اما با وجود این ادعاها بسیاری از مردم ما هستند. شب به نان نیاز دارند آیا من به عنوان یک مسلمان، یک دانشگاهی، به عنوان یک فرد مسئول می توانم کاری کنم که برای مردم ما مشکل ایجاد کند؟! بعید میدونم قابل قبول باشه برادران! خواهران! ما مقصریم ما مقصر این مردم و شهدا هستیم زیرا نتوانستیم آنچه را که شایسته و شایسته این مردم است فراهم کنیم. من نماینده وقتی در دفتر می نشینم، جوان های دکترا و فوق لیسانس می آیند و از من تقاضای کار می کنند و نمی توانم جواب بدهم. چرا جوانان ما بعد از 40 سال زندگی تجملی نداشته باشند؟! نمی توانید این وضعیت را بپذیرید؟

این نماینده مجلس ادامه داد: مشکل ما الان صداقت و تعهد است. ما باید با مردم صادق باشیم و حقیقت را به آنها بگوییم. ما حقیقت را نمی گوییم، صادق نیستیم. در حالی که خداوند از تک تک ما و از همه پیامبران تعهد گرفته است. من نمی خواهم ذهن شما را خراب کنم، اما آنها قول های زیادی دادند و شکست خوردند. زمانی که حضرت علی (علیه السلام) به حکومت رسید و خلیفه شد، اولین سخنی که از زبان ایشان بیرون آمد این بود که من گروگانم و بنده هستم. به حرفم قسم می خورم و اگر به آن عمل نکردم گردنم را بزن. چند بار حرف زدیم و عمل نکردیم و بعد می آییم و دوباره قول می دهیم. آیا می توان گفت ما پیرو این امام هستیم؟! آیا می توان گفت امام حسین الگوی ماست؟!

وی با بیان اینکه در قیامت باید پاسخگوی مردم و خداوند باشیم، گفت: به عنوان یک دانشگاهی، نماینده و فردی که مسئولیت داشته و دارم نمی‌توانم کسی را فریب دهم. باید بپذیریم که نتوانستیم کاری را که گفتیم انجام دهیم. ما نباید دیگران را مقصر بدانیم. ما مقصریم. شایسته جامعه اسلامی و شیعه علی علی و یاور امام حسین نیست که مردمش در چنین شرایطی زندگی کنند. باید شبانه روز تلاش کنیم تا این عزت و سربلندی را به جامعه برگردانیم. از خداوند بزرگ می خواهم که به ما قوت، شجاعت و عزت عطا کند تا با مردم بر اساس حق و عدالت صادقانه صحبت و عمل کنیم. اگر چیزی بگوییم یا به آن پایبند هستیم یا از اول نمی گوییم. زیرا خداوند برای سخنان ما از ما عهد بست و در قرآن می فرماید ای کسانی که ایمان آورده اید چرا چیزهایی می گویید که انجام نمی دهید؟ این باعث عصبانیت خدا می شود.

وی همچنین افزود: تا به حال چند چیز شنیده و سپس دیده اید که دقیقا برعکس باشد؟! این در خور جامعه ما نیست و ما حق نداریم این گونه رفتار کنیم. چه بگویم که وقتی آن را خوب دانست، کمال خود را در آن دید؟ برای روز دانشجو، دهه فجر و مناسبت های دیگر از من برای سخنرانی در دانشگاه ها دعوت شده بود، اما جایی نرفتم چون نمی توانم بروم و اولین شعارهای انقلاب را بدهم، از من می پرسند که چه کردی؟ آیا این شعارها محقق می شود؟ دیگر حرف و شعار دادن ما نیست، باید همین الان اقدام کنیم و مشکلات مردم را حل کنیم نه اینکه بگوییم و قول بدهیم و ادعا کنیم که یک گناه بود و آن گناه. مردم مشکلاتی دارند و ما باید آنها را حل کنیم.

مسعود مزکیان در پایان سخنان خود درباره اتفاقی که برای مهسا امینی و مرگ او رخ داد، گفت: به دلیل اتفاقی که برای زنی در تهران رخ داد، او را با حجاب گرفتار کردند و او را به خاطر دهان باز کردن کشته اند. می تواند به تنهایی بمیرد چون خبر برداشتن مچ پا از پای زن یهودی رسید، حضرت علی (ع) فرمود اگر هر مسلمانی این را بشنود و گوش دهد گناهی نیست. در آن زمان در کشور ما دختران مردم را به دلیل داشتن چهار تار مو می‌گیرند و می‌برند و جسد را به خانواده‌اش می‌دهند، این وضعیت بسیار جدی است و رفتار ما غیرقابل قبول است. خدا به ما رحم کند، خدا به فرزندان ما رحم کند، خدا به آینده ما رحم کند. باشد که خداوند به ما جرات بدهد کشوری بسازیم که امامان ما را گرامی بدارند نه اینکه آنها را بی آبرو کنند.

دیدگاهتان را بنویسید