شبکه دفاعی آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه به ایران هشدار داد

شبکه دفاعی آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه به ایران هشدار داد

روز جدید معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: هر نوع تهدیدی را با همان تهدید و به هر سطحی از تهدید را با یک تهدید پاسخ خواهیم داد. به نظر می رسد جمهوری اسلامی ایران با توجه به توانمندی ها، امکانات و اراده خود هیچ محدودیتی در پاسخگویی نخواهد داشت.

اخیرا هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی در کاخ سفید از طرح آمریکا برای ادغام پدافند هوایی در خاورمیانه برای مقابله با موسوم به «تهدیدهای ایران» خبر داده است.

جان کربی، با اشاره به سفر آتی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه، گفت که بایدن در این سفر به دنبال «همکاری گسترده‌تر» در خاورمیانه در موضوعاتی مانند پدافند هوایی، به ویژه برای مقابله با «تهدیدهای ایران» است.

وی افزود که واشنگتن در حال بررسی طرح یکپارچه سازی دفاع هوایی خاورمیانه است که در مقابله با تهدیدات ایران موثرتر است.

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه

ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی درباره تکمیل سامانه‌های پدافند هوایی در منطقه گفت: موضوع این موضوع تحریک‌آمیز است و جمهوری اسلامی ایران از منظر به این اظهارات نگاه می‌کند. تهدیدی برای امنیت ملی و منطقه ای است. اینکه آمریکا بدون درک درست از واقعیت های منطقه اینگونه مسائل را فقط برای ایران هراسی و اختلاف بین کشورهای منطقه مطرح و دنبال می کند، نشان می دهد آنچه برای آمریکا مهم است منافع نامشروع این کشور و دادن تصنعی است. نفس رژیم صهیونیستی در منطقه

سردار سنایراد معاون سیاسی عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا نیز در گفت و گو با ایلنا درباره ایجاد شبکه یکپارچه دفاعی در منطقه توسط آمریکا با مشارکت اسرائیل گفت: واقعیت این است که هرگونه امنیتی طرحی که رژیم صهیونیستی در آن از یک سو تهدیدی برای ما محسوب می شود متأسفانه آمریکایی ها چنین طرحی را برای ایجاد تنش در منطقه ترویج می کنند. از آنجایی که رژیم صهیونیستی نشان داده است که هر ورودی به هر منطقه ای نقشه دارد، این پروژه را به سکویی برای ایجاد تنش تبدیل می کند. بنابراین ما هیچ موضوع ناامنی یا ناامنی در منطقه نداریم که چنین طرحی (یا دفاعی) را توجیه کند. از آنجایی که آمریکایی‌ها می‌خواهند از منطقه فرار کنند، برای صلح به صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند. این نیز بخشی از آن تلاش است. به نظر می رسد تعدادی از کشورهای منطقه در پازلی گرفتار شده اند که متاسفانه هدف اصلی آن ایجاد تحرکات برای صهیونیست هاست. صهیونیست ها در متن، محدوده و بستری که وارد شده اند، چیزی جز ایجاد تنش ندارند. لذا جمهوری اسلامی ایران چنین اقدامی را تهدید می‌داند و از آنجایی که رژیم صهیونیستی در موضع خصمانه علیه ایران قرار دارد، پاسخ به این تهدید را بخشی از حقوق مسلم و بین‌المللی خود می‌دانیم. بنابراین موضع صریح جمهوری اسلامی ایران در قبال این موضوع از ابتدا مشخص بوده و اعلام کرده است که هیچ گونه ناامنی را تحت هیچ عنوانی حتی اگر به صورت مجموعه دفاعی شکل بگیرد، نمی پذیرد. پ

وی در پاسخ به این سوال که راه حل ایران برای مقابله با این تهدیدات چیست، گفت: واقعیت این است که دست جمهوری اسلامی بسته نیست. همانطور که قبلاً اعلام کرده ایم، به هر نوع تهدیدی با همان نوع تهدید و به هر سطح تهدیدی با همان سطح تهدید پاسخ خواهیم داد. به نظر می رسد جمهوری اسلامی ایران با توجه به توانمندی ها، امکانات و اراده خود هیچ محدودیتی در پاسخگویی نخواهد داشت.

سردار سنایی راد در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر امکاناتی برای رزمایش نظامی وجود دارد که بتوانیم از آن برای حفظ امنیت خود استفاده کنیم، گفت: فراتر از این سوال، در چند سال اخیر جمهوری اسلامی ایران در قالب برنامه ریزی های مشترک با روسیه و چین مانورهایی را انجام دادند که از جمله این برنامه ها بود. امروز و پس از آن باید بگوییم که مقاومت شکل گرفته در منطقه پاسخ اصلی به هرگونه تهدید احتمالی از سوی هر ائتلافی است که صهیونیست ها در آن حضور دارند.

همچنین سایت نورنیوز نزدیک به شورای عالی امنیت ملی در توئیتی نوشت: ایجاد شبکه یکپارچه دفاعی در منطقه توسط آمریکا با مشارکت، هدایت و مدیریت پنهان رژیم منحوس صهیونیستی اقدامی تهدیدآمیز است. اگر اجرای چنین طرح هایی به هر نحوی امنیت جمهوری اسلامی ایران را تهدید کند، قطعا با واکنش قاطع اولیه نزدیک ترین و در دسترس ترین اهداف مواجه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید