شبکه پخش نفت گلستان / ایجاد حامیان بسیج در پالایشگاه های نفت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ما ابراهیم ماهگانی در گفت و گو با گلستان اظهار داشت: چندین مشکل مهم در حوزه نفت رخ داده است و اتفاقات جنگ اوکراین و روسیه بی ارتباط با این موضوع نیست چرا که اوکراین بزرگترین تولید کننده دانه های روغنی در جهان بود.

دبیر قرارگاه هفدهم ربیعه سپاه نینوا استان گلستان ادامه داد: کشورهای مناطق حاضر در اوکراین و کشورهای آسیای میانه بزرگترین تولیدکنندگان روغن آفتابگردان، کلزا و سویا هستند.

ماهقانی بیان کرد: ما در استان گلستان چند کارخانه روغن گیری داریم و باید این روغن ها را در دو کارخانه با بخشی از روغن پالم به نسبت مخلوط کرده و به روغن سرخ کردنی تبدیل کنیم و باید روغن پالم وارد کنیم و در این قسمت با ما هستیم. مشکلاتی با آنچه اتفاق افتاد داشتیم و هر قدم در بحث امنیتی در سراسر جهان باعث این مشکلات می شود.

وی افزود: جلسه تخصصی در دو کارخانه نفت تشکیل دادیم و نامه ای برای اپیدمی تنظیم کردیم تا بتوانیم این حوزه را مدیریت کنیم. بخش عمده ای از نفت جذب صنف و صنعت می شود و متأسفانه نفت از بازار داخلی خارج می شود. از سوی دیگر این کارخانه ها مصرف می کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: کارخانه ای که روزانه 400 تن روغن تولید می کند، روزانه 20 تن روغن تولید می کند و کارکنان باید با مشکلات و موانع تولید در حوزه نفت مقابله کنند، در اولویت را به حوزه خانوار داده ایم. استان و از طرف دیگر تاکید کردیم که روغن ها باید در ظروف کوچک ریخته شود زیرا استفاده از این ظروف کوچک برای صنعت کاربرد ندارد.

وی گفت: شبکه توزیع ما مشکلات خود را دارد و بخش زیادی از شبکه توزیع به خانوار تحویل داده نشد و از ظرفیت تجار استفاده کردیم و حدود 300 نفر از کسبه که دوره های حقوق بازار را نیز گذرانده اند از این ظرفیت استفاده کردند.

ماهقانی گفت: با جهاد کشاورزی ملاقات کردیم و شبکه کابین امین را راه اندازی کردیم. ایجاد همکاران بسیجی به عنوان بازرس مستقر در پالایشگاه نفت و تولید نفت موضوع دیگری است که برای نظارت بر انبارها و توزیع در نظر گرفته ایم.

وی گفت: ورود و خروج نفت خام و روغنی که روغن پالم به آن اضافه می شود باید کاملاً مشخص باشد و موجودی انبارهای آنها ثبت و موجودی آنها به نهاد مسئول گزارش شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: شبکه مویرگی توزیع نفت به روستاها در دستور کار بسیج اصناف و مجتمع کاسبینین قرار دارد و استفاده از شبکه روستایی بازارچه ها و تعاونی های روستایی در حال بررسی است و نفت به مردم تحویل داده می شود. قیمت مصوب

ماهانی یادآور شد: موضوع دیگر بحث خرید اینترنتی است و فروشگاه اینترنتی بازارگرد برای تحویل 810 گرم کره با قیمت مصوب طراحی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید