شجاعت رویاپردازی؛ اثری که با پشتکار به تحقق یک رویا می پردازد


ساعت: 13:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902562

رائد برکاوی، روزنامه‌نگار و اقتصاددان، در این کتاب از تجربه‌ی همراهی و بررسی شیوه‌ی حکمرانی محمد بن راشد، حاکم دبی، نوشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; مریم نفیسی راد نویسنده و مترجم بیش از 10 عنوان به زبان های انگلیسی، عربی و اسپانیایی در یادداشتی آخرین کتاب خود به زبان عربی را با نام شجاعت رویا (محمد بن راشد چگونه به آرزویش رسید؟) معرفی کرد. : رائد برکاوی، روزنامه نگار و اقتصاددان، در این کتاب تجربه خود از همراهی و بررسی شیوه حکومت محمد بن راشد، حاکم دبی را نوشته است.

نویسنده شخصیت بینا حاکم دبی و استراتژی‌ها و تاکتیک‌های مورد استفاده برای تبدیل دبی به یکی از شهرهای برتر جهان را تنها در چند دهه بررسی می‌کند.

23f762fc e964 4a4b bb00 3051dc9bf333 خبر خاکستری

برگرفته از متن کتاب: برای غافلگیری دیگران، نه تنها از گذشته به آنها بگویید، بلکه از رویاهای خود نیز بگویید، امروز و فردا چه کاری می خواهید انجام دهید.

شیخ محمد به طور مفصل و در موقعیت های مختلف از علاقه زیادی که پدربزرگ و پدرش برای سرمایه گذاری در دبی داشتند صحبت کرد و گفت: شاید مقدر شده است که فرودگاه و بندر اصلی جهان باشیم.

آینده دبی در سال 1920 با یک ایده ساده و عجیب در آن زمان رقم خورد که ممکن است سوالاتی را ایجاد کند. وقتی تاریخ آن زمان را می خوانیم، می بینیم که مالیات یکی از منابع اصلی درآمد در اکثر کشورهای جهان بود، به ویژه زمانی که کشور دارای بندر بود و منابع دیگر کمیاب بود، اما آنچه در آن زمان خودنمایی می کرد، فرد شیخ رشید و اندیشه های جسورانه او و اقداماتی که برای سرمایه گذاری تجاری و عزم و پشتکار وی برای رسیدن به نتیجه برداشته است. بنابراین، زمانی که شیخ محمد روی گردشگری و پروژه های دانش بنیان سرمایه گذاری کرد، شجاعت او باعث شد گام هایی رو به جلو بردارد.

شیخ محمد وقتی می گوید: قرار است ما فرودگاه جهان و بندر اصلی آن باشیم، منظورش فقط یک نقطه جغرافیایی که رفت و آمد بین کشورهای مختلف را تسهیل می کند یا توقف در ترانزیت فرودگاهی بین پروازهای مختلف یا مکانی برای واردات نیست. و صادرات. باز هم، اما معنی بسیار فراتر از این است:

به زیرساختی که به همتایان خود در کشورهای بزرگ احترام می‌گذارد، به قوانین جذاب و منصفانه، به حکومت‌داری موفق، پذیرش ایده‌های مختلف، به تساهل، به فرهنگ پیشرفته‌ای که از همه استقبال می‌کند. هنگامی که شیخ محمد این را می گوید، بیش از صد سال را خلاصه می کند که در آن حماسه ای سرود که با رویاهای متهورانه و تلاش بی وقفه در مکانی کوچک در ساحل خلیج فارس آغاز می شود و به روستایی با ماهیگیری و کار ختم می شود. مروارید با مراکز فضایی و پرتاب کاوشگر هوپ آغاز شد و به پایان رسید، با مشاغل کوچک شروع شد و با آزمایشگاه های هوش مصنوعی به پایان رسید. زمانی که شیخ مکتوم بن هاشر این مالیات را لغو کرد، مرواریدهای بیشتری را در خلیج فارس صید کرد و پس از یک قرن دبی به قطب «مروارید جهان» تبدیل شد.

این کتاب با ترجمه مریم نفیسی راد و معرفی دکتر کمال رئوف در 200 صفحه با قیمت 89900 تومان توسط انتشارات نسل نواندیش در مهر 1401 منتشر شده است.

(کمال رئوف: رئیس فقیه، مدرس دانشگاه پیام نور، رئیس و مدرس دانشکده تحصیلات تکمیلی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی و دادستان سابق نیروی انتظامی، وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه)

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید