شرایط حضور دانش آموزان در مدرسه تا پایان سال جاری / امتحانات مستقیم

شرایط حضور دانش آموزان در مدرسه تا پایان سال جاری / امتحانات مستقیم

روز جدید : سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر شخصی بودن امتحانات دانش آموزان، روش تدریس را تا پایان سال جاری اعلام کرد.

علیرضا کمرهایی چند درصد از دبیرستان ها 15 آبان ماه به بازگشایی و آموزش مستقیم رفتند؟ وی گفت: بازسازی مدارس در استان های مختلف متفاوت است، در سراسر کشور از 15 آبان ماه یک میلیون و 590 هزار دانش آموز دبیرستانی باید به مدرسه بروند اما استان ها شرایط متفاوتی داشتند.

وی افزود: در هفته اول بازگشایی مدارس به ویژه در 4 روز اول، شاهد تاخیر در سه روز اول بازگشایی بودیم تا مدارس برای مواردی مانند اعلام ساعت حضور دانش آموزان، تنظیم برنامه هفتگی و تخصیص نیرو در برخی استان ها از جمله آماده سازی مدارس شود. به عنوان تهران.”

40 درصد مدارس آموزش مستقیم را آغاز کردند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس ارزیابی از مدارس بازدید شده، 40 درصد مدارس از سال دوم متوسطه فعالیت آموزشی خود را آغاز کردند و مابقی آموزش شخصی خود را در دوره قبل برنامه ریزی کردند. رزرو.”

تکلیف مدارس متوسطه با اعلام ستاد ملی «تاج» مشخص شد. آنها باید طبق قوانین و مقررات بازگشایی شوند و به طور مستمر آموزش های حضوری را گسترش دهند. هر دانش‌آموزی، حتی در مدارس شلوغ، باید تا حد امکان برنامه‌ریزی کند.» کسانی هستند که از یادگیری حضوری سود می‌برند، زیرا این اصل یادگیری حضوری است و از یادگیری مجازی برای تکمیل فرصت‌های یادگیری استفاده می‌کنند.

غیبت در صورت عدم حضور در مدرسه

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان بر اساس برنامه درسی مدارس و مقررات جاری آموزشی موظف به حضور در کلاس ها هستند، گفت: بر اساس ماده 16 آیین نامه آموزش و پرورش، مدیران مکلفند غیبت دانش آموزان را به خانواده ها اطلاع دهند و به تدریج بر گسترش فرد نظارت کنند. – آموزش چهره.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که اگر مدرسه ای آماده آموزش مستقیم نیست باید بازگشایی شود؟ وی خاطرنشان کرد: بحث تکلیف و قدرت مطرح نیست. خانواده ها فرزندان خود را در مدرسه ثبت نام کرده اند تا از آموزش با کیفیت بهره مند شوند. به دلیل مجازی بودن آموزش، کیفیت آموزش در 20 ماه گذشته کاهش یافته است، اما خانواده ها نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی اطمینان دارند و در مدارس تمایل به تدریس حضوری دارند.

کمری با تاکید بر اینکه بازگشایی مدارس مصوبه ستاد کل کشور است، بنابراین مدارس موظف به برگزاری کلاس های حضوری هستند و دانش آموزان نیز باید در کلاس ها حضور داشته باشند. کلاس های درس شلوغ داشته باشید تا از خود فاصله بگیرید، بنابراین حضور دانش آموزان در مدرسه را کاهش دهید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امتحانات پایان سال برای دانش آموزان است؟ وی گفت: با توجه به اینکه روند یادگیری به سمت حضور و غیاب پیش می رود و مدارس ابتدایی و متوسطه دوم از ابتدای آذرماه بازگشایی می شوند، بنابراین ارزیابی تکوینی و نهایی دانش آموزان در زمان افتتاح مدرسه شخصی خواهد بود. یکی از عناصر کیفی تدریس، ارزیابی های معتبر و قابل اعتماد است تا معلمان بتوانند روش های تدریس را مرور کرده و فرصت های یادگیری را تکرار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید