شرایط دور جدید ثبت نام بدون قرعه کشی سایپا و ایران خودرو اعلام شد

دومین فرآیند ثبت نام در سامانه یکپارچه تحویل خودرو بین 20 تا 29 اردیبهشت 1402 فعال خواهد شد.

قرار بود ثبت نام مرحله دوم تحویل خودرو در سامانه یکپارچه از 26 اردیبهشت ماه آغاز شود، اما با توجه به اینکه بیش از 208 هزار نفر که تحویل خودروهایشان به 1403 موکول شده بود، برای تغییر اولویت، نوع خودرو را تغییر دادند و باید ابتدا اولویت بندی این افراد مشخص شد، ثبت نام به مرحله دوم موکول شد.

پیگیری های وزارت حراست حاکی از آن است که دومین مرحله ثبت نام در سامانه یکپارچه توزیع خودرو از 30 تا 9 اردیبهشت 1402 فعال می شود.

بدین ترتیب متقاضیان خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه تحویل خودرو می توانند از تاریخ 30 تا 29 اردیبهشت ماه با مراجعه به سامانه یکپارچه تحویل خودرو به نشانی easalcar.ir و پس از گذشت چند روز، نسبت به افتتاح حساب پروکسی اقدام کنند. مرحله انتخاب خودرو با متقاضیان آغاز می شود.

سخنگوی وزارت امنیت در خصوص دور دوم ثبت نام طرح عرضه یکپارچه خودرو گفت: از 26 اردیبهشت ماه 1402 فرآیند ثبت نام از متقاضیان طرح عرضه یکپارچه خودرو آغاز می شود. به عنوان یک پروکسی عمل کنید و در طرح مشخص شده ثبت نام کنید.

سخنگوی اداره صنعت، معدن و تجارت گفت: هرگونه افزایش قیمت خودروهای مونتاژی منوط به اعلام قیمت از سوی شورای رقابت است و اگر شرکتی افزایش قیمت داشته است باید قیمت ها را به قبل برگرداند.

امید قالیباف اظهار داشت: بیش از 208 هزار متقاضی ثبت نام در مرحله اول طرح تحویل یکپارچه خودرو که سفارش تحویل خودروهایشان به سال 1403 موکول شده بود، در مهلت مقرر برای تغییر نوع خودرو به سامانه easalcar.ir مراجعه و نسبت به مقایسه اقدام کردند. به آنها برای تغییر اولویت، نوع خودرو را تغییر دادند.

سخنگوی وزارت امنیت گفت: نتایج انتصاب افرادی که خودروی خود را در زمان تعیین شده برای ویرایش تغییر دادند، اواسط هفته آینده اعلام می شود.

اعلام شرایط ثبت نام خودرو در فاز دوم طرح تلفیقی در آینده نزدیک
وی در خصوص ثبت نام نوبت دوم طرح عرضه یکپارچه خودرو اظهار کرد: از 26 اردیبهشت ماه 1402 فرآیند ثبت نام از متقاضیان طرح عرضه یکپارچه خودرو آغاز می شود، ثبت نام در طرح مذکور.

کلیباف تاکید کرد: متقاضیان قبل از اطلاع از شروع مراحل ثبت نام طرح یکپارچه تحویل خودرو، اقدام به افتتاح حساب نیابتی نکنند.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: افتتاح حساب نمایندگی قبل از اطلاعیه ثبت نام مرحله دوم طرح یکپارچه مجاز نیست، بنابراین متقاضیان مرحله دوم باید در مهلت مقرر نسبت به ایجاد حساب نمایندگی اقدام کنند. اعلام شود .

وی همچنین با بیان اینکه هرگونه افزایش قیمت خودروهای مونتاژی مجاز نیست، گفت: سازمان تعمیر و نگهداری به این خودروسازان اعلام کرده است که مجاز به تغییر قیمت خودرو نیستند و شورای رقابت نیز تا زمانی که این شورا اعلام نکرده است، اطلاع رسانی کرده است. اعلام نشدن قیمت خودروسازان مونتاژگران حق افزایش قیمت را ندارند.

قالیباف تصریح می کند: هرگونه افزایش قیمت خودروهای مونتاژی منوط به اعلام قیمت به شورای رقابت است و اگر شرکتی افزایش قیمت داشته است باید قیمت ها را به قبل برگرداند.

دیدگاهتان را بنویسید