شرط اخذ 5 امضاء از اعضای مجمع در اساسنامه کجاست؟ / 3 نفر از متقاضیان با گرفتن تاییدیه احساس راحتی می کنند!


ساعت: 08:54
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885491

در مناظره پیش از انتخابات فدراسیون فوتبال چه گذشت؟!

کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال گفت: در مورد تسلیم شدن، در اساسنامه یا ضوابط انضباطی به من نشان دهید که در کجای اساسنامه بند اخذ 5 امضا از اعضای مجمع قرار گرفته است؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ علیرضا اسدی کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال در مناظره انتخاباتی این فدراسیون اظهار داشت: مدارک عادی و لازم در اساسنامه آمده و تفاوتی ندارد. مشکل نقص سند چیست؟ زمان تحویل را در اساسنامه یا کد انضباطی به من نشان دهید. هدف از این انتخابات چیست؟ دنبال فضای بسته هستیم یا مشارکت حداکثری؟ اساسنامه اشتباهات زیادی دارد. من فکر می کنم ماده 12 می گوید فاصله باید 50 روز باشد اما برای ما 46 روز بود. حضور من یک مسئولیت اجتماعی بود چون پزشک هستم. در زمان صعود به جام جهانی دبیرکل بودم و حتی یک سفر هم نرفتم. بحث من این بود که بین بازیکنان تفرقه و حاشیه نباشد. من نمی خواهم از کسی دفاع کنم، اما مشکلاتی که پیش می آید نشان می دهد که فاصله ها برای حفظ وحدت از بین رفته است. البته ارتفاع کمی کوتاه است.

وی همچنین گفت: انتظار دارم فردی که در کمیته بدوی است بر اساس بند و قانون صحبت کند. شاه کرمی یکی از دوستان خوب ماست اما مدیرکل است. می گوییم کردانی مسئول است اما اختیار فرهنگستان را دارد. در این مورد، تضاد منافع وجود دارد و ساده است. فلاحتی می گوید ما هفت روز از زمانمان می گذاریم و دو روز به آن اضافه می کنیم. هیچ کس نمی تواند این مصاحبه مکتوب را شکست دهد. بحث اداری چه شد؟ سوال مهم سوم این است که این پنج امضا طبق کدام ماده اولیه و بقیه فرعی هستند؟ شرط پنج رای که خارج از مدارک است را به من نشان دهید؟

اسدی درباره کمیته بدوی می نویسد: می خواهم فورا از انتخابات انصراف دهم. فقط بگو تکلیف چیست؟ آیا این درخواست زیاد است؟ لطفا این را به من توضیح دهید. من یک ماده قانونی می خواهم و به من نمی گویند. آنها از یادآوری صحبت می کنند، اما یادآوری مهم نیست و بهتر است آن را پاره کنید و دور بیندازید. من دبیرکل فدراسیون فوتبال بودم و آدم معمولی نیستم و همه این صحبت ها را می دانم. هر چیزی که ذکر می کنید باید بر اساس اساسنامه باشد. اعضای مجمع قابل احترام هستند اما تعارف کنار. احترام مجلس به دست خودش است. با کلمات بالا و پایین نروید. اعتماد مجمع در انتخاب افراد شایسته است.

وی درباره مجمع فدراسیون فوتبال تاکید کرد: احترام به مجمع یعنی انتخاب فرد مناسب در عرصه تولید برای خدمت به فوتبال با بیش از 700 شاخص. من دست همه اعضای مجمع را می بوسم و وارد مناظره نشدم. این بحث یکدست نیست، چون سه نفر راحت هستند اما هیچ کدام راحت نیستیم. این شغل فقط مسئولیت دارد. بحث باید مبتنی بر علم باشد. من یک سوال ساده دارم چرا بحث این است که ما 87 نماینده مجلس داریم؟ چرا 84 تا 105 نیست؟ من در حال حاضر حاضرم با فردی که اساسنامه را نوشته است بحث کنم زیرا اساسنامه علمی ندارد. داوران چند رای دارند؟ آیا می خواهید در انجمن داوری کنید؟ برای رفع نیازهای داوری وقتی می خواهید در مجمع یک سخنران برای وضع قانون داشته باشید؟ آیا چنین فردی را در حوزه های مختلف در نظر می گیریم؟

کاندیدای اتحادیه فوتبال در خصوص تاج تصریح کرد: انتقاد من از عملکرد سایر نامزدها درست است اما درباره عملکرد گذشته و آینده تاج صحبتی نکرده ام. کتبا به او خواهم گفت. هر کسی می تواند کمک کند که بیاید و همه به عنوان یک قهرمان و گلادیاتور به او کمک کنیم. مجلس نیز باید به رسالت خود عمل کند. سومین نکته مهم این است که مجمع بخشی از جامعه فوتبال است. این صندلی میراث کسی نیست، اما به دلیل اعتباری که دارد از مردم احترام گذاشته است. اگر مسئولیت خود را به درستی انجام ندهیم، در برابر مردان و خداوند مسئول خواهیم بود. من از صحبت های عضو کمیته بدوی قانع نشدم، اما اگر مجمع محترم شمرده شود باید از او محافظت کند. تاج می‌گوید مشکلات زیادی در سیستم حاکمیتی وجود دارد. از قضا، فردی که در این سیستم است، باید با توجه به تحلیل ذهنی، نوع ارتباط، پتانسیل و صدایی که از کارشناسان فوتبال بیرون می آید، این ساختار را متقاعد کند.

اسدی همچنین اذعان داشت: به همه تبریک می گویم اما این وضعیت فوتبال ما را بهتر نمی کند. ما باید جا را برای افراد قدرتمند بگذاریم تا وارد ساختار سست شوند. اگر فکر می کنید جامعه به خدمات نیاز دارد، بیایید. در این جامعه هیچکس از دیگری پیروی نمی کند. بیایید در یک میزگرد و مناظره درباره افکارمان صحبت کنیم. بارهای ما در سطوح مختلف قوی است و باید در این مورد توانایی خود را اعلام کنیم. برای برون رفت از این وضعیت باید ادبیات خود را تغییر دهیم. مردم از این محصول راضی نیستند. ما به ترتیب 20 کمیسیون و 20 اداره داریم، اما در حال حاضر کمیسیون ها در کار ادارات دخالت می کنند. هر کدام از واحدهای اجرایی ادارات نزدیک به 50 شاخص دارند، اما هیچکس توضیح نمی دهد که آیا فرآیندی که ما به عنوان محصول پیشنهاد دادیم قابل ارائه در منطقه است؟ نگاه ما به فوتبال علمی نیست. اگر قرار است اینطور باشد، نباید لطف کنیم، بلکه باید با هم مهربان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید