شروع بارندگی، برف، احتمال سیل و یخبندان در کشور/ پایتخت رو به سردی است

ساعت: 12:43
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784480

سازمان هواشناسی با اشاره به آغاز بارش ها از فردا در کشور نسبت به کولاک، سیل و سیلاب در 17 استان کشور هشدار داد و اعلام کرد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با افت 12 درجه ای دما احتمال یخ زدگی محصولات کشاورزی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی امروز در اکثر نقاط کشور جوی آرام و پایدار حاکم است که منجر به انباشت آلاینده های هوا و بدتر شدن کیفیت هوا در شهرهای صنعتی پرجمعیت می شود.

فردا با جریانات شمالی دریای خزر در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل بارش ها به تدریج در شمال غرب و غرب کشور آغاز می شود و در بخش هایی از کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، استان لرستان و کهگیلویه.احمد. چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز، اصفهان، شمال بوشهر، شمال فارس، غرب، یزد، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش، وزش باد شدید موقتی و بارش برف شدید در مناطق پیش بینی می شود.

شدت بارش ها فردا در سواحل دریای خزر و بخش هایی از جنوب غرب است و روز چهارشنبه از شدت سامانه بارشی در کشور کاسته می شود اما بارش ها در این مناطق ادامه دارد. در اواخر این روز این سامانه بارشی از کشور خارج می شود. بارش ها روز چهارشنبه در استان های ساحلی دریای خزر، لرستان، خوزستان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و خراسان رضوی با شدت کمتری ادامه دارد.

سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ سامانه بارشی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری نسبت به احتمال روان آب، سیلابی شدن معابر، لغزندگی معابر، بالا آمدن رودخانه ها هشدار داد که فردا در استان های کردستان، ایلام، خوزستان، نیمه جنوبی کرمانشاه، شمال و غرب فارس، شمال بوشهر، نیمه شمالی یزد، تهران، قزوین، البرز، غرب سمنان، قم و روز چهارشنبه خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، نیمه شمالی کرمان، شمال و شرق خوزستان. ، نیمه جنوبی یزد، نیمه شمالی کوم خواهد داد.

برای روزهای پنجشنبه و جمعه هوای آرام و پایدار برای آسمان کشور پیش بینی می شود که افزایش غلظت آلاینده ها در شهرهای شلوغ و صنعتی پیش بینی می شود.

در روزهای سه شنبه و چهارشنبه دمای هوا در اکثر نقاط کشور به ویژه غرب، دریای خزر، اردبیل، خراسان شمالی به طور میانگین 8 تا 12 درجه کاهش می یابد. در روز چهارشنبه دما در دامنه های شرقی، شمال شرقی، مرکزی و جنوبی البرز کاهش می یابد. طی این دو روز وزش باد شدید در نواحی شمال شرق و شرق کشور پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی همچنین با اشاره به نفوذ هوای سرد همراه با کاهش نسبی دما به ویژه در نیمه شمالی کشور نسبت به احتمال یخ زدگی محصولات و خسارت به ادوات و ادوات کشاورزی هشدار داد.

تنگه هرمز و شرق خلیج فارس امروز طوفانی و طوفانی و فردا و چهارشنبه دریای خزر مواج است.

آسمان تهران امروز ابری و در نقاطی همراه با گرد و خاک محلی پیش بینی می شود که در بعدازظهر وزش باد پیش بینی می شود که بیشینه و کمینه دمای پایتخت 14 و 5 درجه است. البته از فردا شب و چهارشنبه در تهران بارش باران خواهد بود و در روزهای پایانی هفته دمای هوا به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

امروز بندرعباس با حداکثر دمای 31 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز کشور و اراک با حداکثر دمای 10 درجه بالای صفر سردترین مرکز کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید