بارش برف و باران در برخی استان ها / هوا رو به سردی است


ساعت: 10:25
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909409

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی از بارش باران در برخی استان ها و بارش برف و وزش باد شدید در مناطق مرتفع و سردسیر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور گفت: روز سه شنبه (26 آبان) در برخی مناطق خوزستان، فارس، بوشهر، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و استان بویر احمد، در جنوب اصفهان و سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی، بارش باران، رعد و برق، وزش باد موقتی شدید و در نقاط مرتفع و سرد برف پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: این وضعیت در روز چهارشنبه (27 آبان) در استان های فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان، کوگیلویه و بویار احمد، در جنوب استان های خوزستان و سیستان و بلوچستان و در غرب استان پیش بینی می شود. آذربایجان غربی.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی، روز پنجشنبه (28 آبان) در استان های واقع در سواحل شمال غربی، غربی، غربی دریای خزر و دامنه های جنوبی البرز مرکزی بارش باران خواهیم داشت. و روز جمعه (30 آبان) در نیمه غربی کشور.

ضیائیان افزود: روز شنبه (30 آبان) بارش در شمال غرب کشور قطع می شود اما در غرب، جنوب غرب، مرکز و شمال شرق ادامه دارد.

وی افزود: روز سه شنبه در مناطق شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (27 آبان) نیمه ابری و در صبح نیمه ابری و مه آلود و گاهی وزش باد همراه با کمینه دمای 6 و حداکثر 15 و در روز پنجشنبه (28 آبان) صبح ابری و مه آلود و در نقاطی وزش باد با کمینه دمای 6 و حداکثر دمای 16 درجه سانتیگراد.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (27 و 28 آبان) بندرعباس با دمای 30 و 28 درجه سانتیگراد گرمترین و بوینورد با دمای 3- و 2- درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید