شفافیت باید سرلوحه کار اقتصادی/ تسهیل صدور مجوز معدن باشد


ساعت: 10:06
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908520

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان با اشاره به احیای واحدهای غیرفعال گفت: مسیر تحول و توسعه مسیر سریعی را طی کرده است که به لطف خداوند در این مدت بیش از 90 واحد احیا شده است. چرخه ماه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر همدان، احمد شانیان با بیان اینکه در وزارتخانه های امنیتی با تدابیر وزیر فعلی، همه فعالان به این امر اذعان دارند که تحولی اساسی در بخش های مختلف ایجاد شده است، اظهار داشت: در این راستا شاهد پیشرفت و رشد هستیم. در همه زمینه ها و همین امر باعث شد تا فعالیت ها و صنعت گران با امید به راه خود ادامه دهند
وی درباره احیای واحدهای غیرفعال گفت: مسیر تحول و توسعه به سرعت طی شده است که به لطف خداوند در این مدت بیش از 90 واحد احیا شده است.
این مسئول با بیان اینکه با توجه به پیشرفت و توسعه ای که در حوزه صنعت شاهد بوده ایم، سرمایه گذاران زیادی برای سرمایه گذاری در استان همدان جذب شده اند، گفت: در استان همدان 1178 واحد صنعتی در استان همدان داریم که امسال رقم قابل توجهی است. بخشی از بلوک ها بازسازی شدند
شانیان با بیان اینکه در زمینه رفع گلوگاه های تولید هر هفته کارگروهی با حضور استاندار برگزار می شود، گفت: در حوزه معدن اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی ضمن اشاره به خام فروشی که خسارات زیادی به اقتصاد کشور وارد کرده است، گفت: با برنامه ریزی وزیر صمت و دولت محترم، خام فروشی و خام فروشی به حداقل یک درصد رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه صادرات شاهد رشد قابل توجهی هستیم، گفت: بر اساس آخرین آمار در حوزه صنعت 146 درصد و در صنعت معدن 346 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته پیشرفت و رشد داشته است.

شانیان با بیان اینکه در حوزه بازرسی های هوشمند و استفاده همه جانبه از سامانه های بازرگانی و انبار شاهد تحول هستیم، تصریح کرد: این امر به دستور وزیر محترم صمت صورت گرفته و سوء استفاده ها به حداقل ممکن کاهش یافته است.
وی گفت: امسال اقدامات خوبی در زمینه تامین زیرساخت‌های صنعت، معدن و تجارت انجام شده و وضعیت در آینده بهتر خواهد شد.

مدیرکل بازرگانی صنعت و معدن گفت: بخش خصوصی قوی در کنار دولت ایران را قدرتمند می کند.

توتونچیان مدیر کارخانه شرکت صنایع غذایی سحر در نشست فعالان اقتصادی استان با وزیر صنایع و معادن گفت: بخش خصوصی به دنبال تثبیت و بهره وری زیرساخت های ایجاد شده است.

او ادامه داد؛ همدان با استفاده موثر از زیرساخت ها مدیران شایسته جایگاه خود و تیم منسجمی است که در شرایط سخت تحریم ادامه می دهد.

او اضافه کرد؛ مسئولان ارشد استان جوان و با تجربه هستند و اتفاقات خوبی افتاده است، امسال شاهد رفع بحران کم آبی بودیم.

توتونچیان گفت؛ اشتغال در استان حفظ شده است و در شرایط خاصی زندگی می کنیم که آثار آن در بخش خصوصی قابل مشاهده است، جراحی اقتصادی در کشور انجام شد که کار بزرگی بود.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر تاکید کرد؛ شفافیت باید سرلوحه کار اقتصادی باشد و رانت و رانت خواری نیز حذف شود تا شاهد سلامت اقتصادی باشیم.

مهندس الیاسی، فعال اقتصادی در بخش معدن گفت؛ مواد معدنی استان بسیار متنوع است، همدان شهری است که عمدتاً کشاورزی است و نامی از صنعت یدک نمی کشد.

او اضافه کرد؛ استان دو و نیم درصد ذخایر معدنی دارد، 30 نوع ماده آلی قابل استفاده است، 310 پروانه بهره برداری صادر شده است، دولومیت، فلدسپات وجود دارد، اما کارخانه ای برای فرآوری این مواد نداریم.

الیاسی افزود؛ تمام مطالب به استان های همجوار ارسال می شود و همدان حرفی برای گفتن ندارد.

انتهای پیام/ الف



دیدگاهتان را بنویسید