شناسایی شبکه سازمان یافته جعل و مفاسد اقتصادی توسط وزارت اطلاعات

شناسایی شبکه سازمان یافته جعل و مفاسد اقتصادی توسط وزارت اطلاعات

روز جدید : مجرمان مذکور در ادامه با استفاده از کارت بازرگانی خارجی اقدام به فروش فاکتورهای جعلی به برخی مودیان برای مخفی کردن درآمد غیرقانونی خود کردند.

روابط عمومی وزارت اطلاعات طی اطلاعیه ای از کشف شبکه بزرگ و سازمان یافته جعل و مفاسد اقتصادی خبر داد.

متن اطلاعیه روابط عمومی وزارت اطلاعات به شرح زیر است:

با تلاش شبانه روزی و اقدامات اطلاعاتی گسترده سربازان گمنام امام زمان (عج)، شبکه بزرگ و سازمان یافته جعل و مفاسد اقتصادی شناسایی و تمامی اعضای آن دستگیر شدند.

این باند 139 نفره در سال های اخیر در استان های تهران و البرز با سوء استفاده از مدارک هویتی افراد بی خانمان و معتادان متجاهر و با جعل گسترده و حرفه ای اسناد شخصی و دولتی اقدام به ثبت شرکت های جعلی و مرحله بعدی جعل اسناد کردند. و تمبرهای ضروری، 267 شرکت کاغذ تأسیس شد. مجرمان مذکور سپس با سوء استفاده از کارت های بازرگانی خارجی و فروش فاکتورهای جعلی به برخی از مالیات دهندگان، درآمد غیرقانونی خود را پنهان می کردند.

متهمان مورد بحث علاوه بر اقدامات مجرمانه مذکور، اقدام به فرار مالیاتی به مبلغ 11 هزار میلیارد تومان کردند که با وجود استفاده از روش‌های کاملاً پیشرفته، با رحمت الهی و پس از اقدامات هوشمندانه، فشرده و ماه‌ها، شناسایی و دستگیر شدند. اطلاعات طولانی مدت انجام شد و پس از تکمیل تحقیقات و جمع آوری مدارک، پرونده به همراه کلیه متهمان در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

وزارت اطلاعات قطعاً از روش‌ها و سرنخ‌های موجود در پرونده برای ردیابی فعالیت این گروه‌ها استفاده خواهد کرد و در شناسایی و برخورد با این گونه باندها کوتاهی نکرده و قاطعانه عمل خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید