شناسایی و انهدام بزرگترین گروه مواد مخدر شیشه کشور در هرمزگان


ساعت: 10:50
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878322

سرهنگ مشوک گفت: با هوشیاری و تلاش همه جانبه فرماندهی انتظامی برای مبارزه با مواد مخدر در استان، باند بزرگ قاچاقچیان شیشه صنعتی در جنوب و جنوب شرق کشور شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ مهرداد مشوک جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان صبح امروز شنبه در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: در پی دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر قاچاق مواد مخدر صنعتی توسط قاچاقچیان از افغانستان به ایران و قاچاق در خلیج فارس و تاثیر این پدیده شوم. از روابط اقتصادی ایران و از دست دادن تجار ایرانی، پیگرد موضوع از سوی مقامات کشوری و استانی به ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: تکاوران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی به صورت شبانه روزی و هدایت پلیس مواد مخدر فراجا، در نهایت شبکه صنعتی قاچاق مواد مخدر به سرکردگی حمید س.

این افسر پلیس استان گفت: با بررسی های دقیق مشخص شد که رهبر این شبکه ارتباط و تردد زیادی با کشورهای مختلف منطقه ای و غیر منطقه ای دبی داشته که با اشراف اطلاعاتی و برنامه ریزی عملیاتی پلیس، تمامی اقدامات خود و سایر اعضای شبکه اطلاعاتی در یک عملیات غافلگیرانه مشاهده می شود، اعضای اصلی این شبکه دستگیر و در این عملیات بیش از 60 کیلوگرم مواد مخدر شیشه صنعتی کشف و ضبط شد.

سرهنگ مشوک اذعان داشت: با رصد مالی و اقدامات و ارتباطات شبکه سلطان کویر با اظهارات وی مشخص شد که وی مقادیر قابل توجهی مواد مخدر صنعتی را از استان های شرقی به استان هرمزگان به کشورهای حاشیه خلیج فارس قاچاق کرده است.

وی ادامه داد: در عملیات مشترک این باند در یکی از شهرهای شمالی کشور و 3 نفر دیگر از اعضای این باند در بندرعباس دستگیر شدند. یک دستگاه خودروی لوکس، 35 ملک شامل آپارتمان، سایت تجاری و شرکت های تولیدی و زمین کشاورزی به ارزش مالی 300 میلیارد تن (نتیجه معاملات غیرقانونی مواد مخدر) متعلق به این شبکه شناسایی و توقیف شد.

معاون انتظامی استان گفت: در بازرسی از مخفیگاه این شبکه تعدادی مهر و موم جعلی مربوط به ارگان ها و شرکت های دولتی کشف شد که تراکنش مالی شبکه اصلی این شبکه 884 میلیارد تن است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری سایر متهمان این پرونده ادامه دارد.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید