شنبه اراک چطور بود؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دیار آفتاب ؛ صبح شنبه 16 آبان ماه مراسم تشییع پیکر مهرشاد شهیدی نژاد جوانی که به گفته معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی در اغتشاشات چهارشنبه شب اراک شرکت کرده و جان خود را از دست داده بود، برگزار شد. در گورستان اراک برگزار شد.

اما بر اساس پیش‌بینی‌ها، در پی تحریک جریان‌های ضد انقلاب، مراسم تشییع با شعارهای افراطی و اخلال‌گرانه برخی از حاضران در آرامگاه اراک همراه بود و با تلاش فتنه‌گران برای ایجاد بلاتکلیفی و بی‌نظمی حوالی ظهر در آرامگاه اراک همراه بود. شهر اراک در محدوده مقبره و یکی از خیابان های منتهی به این منطقه در دقایقی به آتش کشیده شد.

با وجود اینکه خانواده متوفی صبور بودند و در مراسم تشییع با شورشیان همراهی نکردند، اما شورشیان در مراسم تشییع با فریاد، سوت، رقص و شعار به خانواده آسیب دیده فحاشی کردند. در ادامه نیز پس از ناتوانی در ایجاد درگیری در داخل قبرستان، به تدریج با سردادن شعارهای تخریبی، شکستن نرده های حاشیه خیابان، آسیب رساندن به خودروهای پارک شده و آتش زدن به بلوار روبروی آرستان اراک و خیابان شهدا سرازیر شدند. چندین دایره لاستیک ایجاد محاصره کردند و رانندگان عبوری را تهدید به توقف برای افزایش تنش و التهاب کردند که دقایقی بعد پس از همراهی نکردن مردم و درخواست فراژ برای تامین امنیت و برخورد با اغتشاشگران، اغتشاش گران با حضور پلیس متفرق شدند. نیروها

پس از اتفاقات امروز رسانه ها و شبکه های اجتماعی مرتبط با گروهک های ضد انقلاب بلافاصله با انتشار تصاویر و فیلم های گسترده و تداوم این تنش موقت تلاش کردند تا مردم و به ویژه جوانان شهر اراک را به خیابان ها بکشانند. به هدف خود برسند و با هوشیاری نیروهای پلیس در محل، اوضاع در حال عادی شدن است.


اما داستان واقعی چه بود؟

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی، دادستان کل استان مرکزی روز گذشته در گفت وگویی در خصوص جزئیات علت فوت مهرشاد شهیدی نژاد در شهرستان اراک، اظهار داشت: بر اساس تحقیقات پزشکی قانونی، شایعه اصابت گلوله یا برخورد جسم سخت به سر فرد مذکور کاملاً صحت دارد و مردود بوده و آثاری از شکستگی دست و پا و جمجمه و خونریزی مغزی بر روی بدن وجود ندارد و علت فوت می باشد. متعاقبا از سوی پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: جسد این مرد با حضور خانواده وی مورد بررسی و مستندسازی قرار گرفت.

به گزارش دیار آفتاب ؛ هفته گذشته جریان ضد انقلاب و معاندین با طرح ترور و دروغ پردازی در مورد مرگ جوانی به نام سینا ملایری سعی در ایجاد بلاتکلیفی و اغتشاش در اراک داشتند که با روشن شدن ابعاد این پروژه ناکام ماند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید