شهادت و شهادت در پازل فرهنگی جامعه دانشگاهی از جایگاه ویژه ای برخوردار است

زمان: 21:42
تاریخ انتشار: 1400/07/29
کد خبر: 1778115

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: اگر کنگره شهدای دانشجو امروز توسط کمیته علمی دانشگاه زنجان برگزار می شود ، معنی و مفهوم آن این است که شهادت و شهادت در پازل و معرق فرهنگی دانشگاه از جایگاه ویژه ای برخوردار است. انجمن. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول هایی از موج بیانی ؛ محمدعلی ذوالفی گل عصر پنجشنبه (29 مهر) در نشست دومین یادگار دانشجویی شهدا در استان زنجان در پیامی ویدئویی گفت: “

وی خاطرنشان کرد: خدا را شکر می کنیم که شهدا در کشور ما متعلق به اقشار مختلف هستند و نگاه به شهدا هرگز سیاسی ، قومی ، فرهنگی ، نژادی و زبانی نبوده و شهدای همه اقوام ، زبان ها ، نژادها و فرهنگ ها ، جامعه عزیز بوده است. “ما نماد بخشش و ایثار هستیم.

ذوالفیگل افزود: امروز اگر دانشجویان عزیز بسیجی و بسیج دانشجویی دانشگاههای استان زحمت برگزاری کنگره شهدای دانشجو را به خود گرفتند ، به دلیل ارزیابی فرهنگ گذشت و ایثار و شهادت است. . “

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یکی از راه های ارزشمند سرمایه گذاری در آینده جامعه ایجاد فرهنگ سالم است ، گفت: فرهنگ جهاد ، شهادت ، گذشت و ایثار فرهنگی است که باید از آن گذشت. و نسلهای آینده ما می دانند که برخی از مردم در دوران دفاع مقدس از تمامیت کشورمان دفاع کردند و عزیزان در حال حاضر جان خود را مطابق صداقت و دفاع از تمامیت ، شرف ، دین و میهن ما فدا می کنند.

وی گفت: شهدای قداست و قداست نیز در این زمینه ایفای نقش کردند و شهید به هر عزیزی اشاره می کند که جان گرانقدر خود را برای حفظ تمامیت و عزت کشورمان فدا می کند.

ذوالفیگل خاطرنشان کرد: شهدای آتشین نیز از این دسته هستند و شهدای سالمی که پس از شیوع ویروس کرونا جان خود را برای سلامتی همه هموطنان خود فدا کردند نیز در زمره شهدا هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه همه ما از این بستگان سپاسگزاریم ، افزود: همانطور که ما به خانواده های داغدار تسلیت می گوییم که عزیزان خود را به خاطر تاج از دست داده اند ، برای آنها آرزوی سلامتی و صبر خوب داریم.

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه استان و شهر زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی در دوران دفاع مقدس بیش از 3500 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند ، گفت: این نشان می دهد که زنجان ، به استان استانی مذهبی و دارای هویت است و مردم زنجان به عنوان مردم استان شناخته می شوند و در صورت لزوم از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و دانشگاه های زنجان دفاع کرده و تحصیل کرده اند. دانشمندان از قاعده مستثنی نیستند

وی گفت: خدا را شکر می کنیم که در فرهنگ دانشگاهی متفاوت از فرهنگ های دیگر ، فرهنگ جهاد ، گذشت ، ایثار و شهادت جای خود را دارد و اگر این کنگره امروز توسط کمیته علمی دانشگاه زنجان برگزار شود ، اهمیت آن شهادت است و شهادت در معمای فرهنگی و معرق جامعه دانشگاهی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید