شهدا برای مردم امنیت ایجاد می کنند/ روایتی شنیدنی از تفحص شهدای فقه شمالی در شهر بصره


ساعت: 16:40
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920512

نویسنده حراست با اشاره به حضور باشکوه شهروندان پایتخت در مراسم تشییع 200 شهید گمنام حراست تصریح کرد: شهدا وقتی به شهر ما می آیند امنیت و آرامش را به همراه دارند. شهدا با خود این پیام را آوردند که ما همه با هم هستیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گل علی بابایی نویسنده دفاع مقدس در گفتگو با تهران پرس با اشاره به حضور باشکوه پایتخت نشینان در مراسم تشییع با بیان اینکه شهدا وقتی به شهر ما می آیند امنیت و آرامش را به همراه دارند، اظهار داشت: از 200. شهدای گمنام دفاع مقدس. شهدا با خود این پیام را آوردند که همه ما انسانها در کنار هم هستیم و شهدا رفتند تا مردم در آرامش کامل زندگی کنند و از ورود دشمن به زندگی خصوصی خود نترسند.

وی در ادامه سخنان خود از شهادت محمد سعید محققی و اکبر گرمی صحبت کرد و گفت: گویا برای انتقال وی به گردان عملیاتی با فرمانده گردان شهید محققی صحبت کرده است. در فروردین 1362 که عملیات والفجر یک شروع شد. یکی از گردان های هماهنگ کننده عملیات در آن محل حضور داشت و 34 روز در آنجا مقاومت کردند و در 4 فروردین کاروان سنگینی وارد آن گردان شد و محمد سعید محققی که در آن گردان بود در آن عملیات به شهادت رسید. جسد او در منطقه باقی مانده است.

بابایی ادامه داد: وقتی خبر شهادت محمد سعید را به پدرش رساندند او این خبر را نپذیرفت و گفت تا زمانی که خودم از این خبر مطمئن نشوم اجازه نمی دهم برای محمد سعید مراسمی برگزار کنید.

این نویسنده دفاع مقدس افزود: پس از چندین روز و پرس و جوهای متعدد متوجه شدیم همرزم محمد سعید که در این عملیات حضور داشت مجروح شده و از جبهه بازگشته است. خبر شهادت فرزندش را شنید، پذیرفت و اجازه داد برای شهید محققی مراسمی برگزار کنند.

بابایی در قسمت پایانی سخنان خود به ماجرای شناسایی پیکر شهید محققی پرداخت و گفت: در سال 95 از معراج الشهدا به ما اطلاع دادند که پیکر محمد سعید پیدا شد. وقتی در معراج شرکت کردیم به ما گفتند که جسد یک محقق شهید را در بصره پیدا کرده اند. این خبر برای ما تعجب آور بود، زیرا محمد سعید در شمال فقه به شهادت رسید و یافتن جسد او در بصره اصلاً امکان پذیر نبود که نیروهای بعثی با ماشین بزرگی وارد قبرستان بصره شده و کانال بزرگی حفر کردند و دو کمپرسور نصب کرد، اجساد شهدای ایران را در این کانال تطهیر کردیم و روی آنها را پوشاندیم تا این مکان را از دست ندهیم، اطراف آن را با سنگ های چینی محصور کردیم و این کار را انجام دادیم و از آن به بعد این مکان برای ما زیارتگاه و مکان مقدس شد. که آرامش خاصی به ما می داد، بنابراین خیلی از مردم بصره به شهدای دفن شده در این کانال نیاز داشتند و ما می خواستیم این اجساد در اینجا بمانند. بچه ها تصمیم گرفتیم این مشکل رو به ایرانی ها اطلاع بدیم. بر اساس اخبار اهالی بصره، پیکر تعدادی از شهدا شناسایی شده است که یکی از آنها متعلق به شهید محمد سعید محققی است.

دیدگاهتان را بنویسید