شهدا شجاعت ما را برای ایستادگی در مقابل آمریکا برانگیخت / فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در قلب منطقه دارد

ساعت: 19:03
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784906

سردار فدا با بیان اینکه شهدا جرات مقابله با آمریکا را داشتند، گفت: شهدا با رشادت و اقتدار ناوگان انگلیسی در تنگه هرمز زمانی که کشتی ما در مدیترانه به تصرف غرب در آمد، این فرصت را ایجاد کردند. زمانی که نفت ما به سرقت رفت، با وجود اسکورت آمریکایی، دزد آمریکایی را سوار بر یک نفتکش متوقف کردیم و او را به بنادر خود بازگرداندیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ سردار محتبی فدا امشب در مراسمی 25 آبان روز حماسه و ایثار اصفهان را گرامی داشت.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بیان داستانی از 39 سال پیش و پس از عملیات رمضان گفت: عملیات محرم در 12 آبان آغاز شد و بیش از 1250 نفر کشته شدند که 1050 نفر از آنها متعلق به اصفهان بودند؛ در این عملیات 1250 نفر به شهادت رسیدند. در آن زمان شهید حرازی که فرمانده لشکر امام حسین(ع) بود، می گفت که استان اصفهان در این شرایط ظرفیت این تعداد شهید را ندارد که در مرحله اول 600 شهید را به اصفهان منتقل کردند.

* صاحبان منازل، خانه های استیجاری و مهمان سرای شهدا

وی با اشاره به وضعیت گلستان شهدا در آن زمان گفت: برای شهدایی که قرار بود در 25 آبان ماه سه شب قبل از شیعیان شیعه شوند، 16 خانه در حوالی گلستان شهدا یک شبه خریداری شد و صاحبان خانه ها آمدند. خانه را به شهدا بده.و برو برای یک سال خانه ای اجاره کن و در مهمانسرا بمان.

مجتبی فدا گفت: پس از آن منازل خریداری شده برای توسعه گلستان شهدا تخریب شد. مردم آوار خانه های تخریب شده مجموعه شهدای گلستان را آوار کردند و 370 قبر برای شهدای محرم آماده کردند.

فرمانده سپاه استان در خصوص وضعیت اصفهان در آن زمان گفت: در هر کوچه این شهر کلبه بود و در اصفهان غوغا بود و هفت خانواده دو شهید داشتیم و تعدادی از شهدا از بستگان بودند. همانند شب گذشته در اصفهان شب وداع با حضور خانواده های معظم شهدا و مردم و همچنین صبح امروز تشییع شهدا برگزار شد. مردم حماسه آفریدند و حضور خود را فدا کردند و شیعیان همه شهدا را با عزت و احترام گرامی داشتند.

فدا با اشاره به حضور پرشور شهدای شیعه در روز 25 آبان گفت: زمانی که سخنگوی شهدای شیعه در میدان امام آن روز نتوانست با جمعیت پرشور اصفهان صحبت کند، قدرت سخنرانی از سخنران سلب شد. گریه کن تو یک مرد نیستی بلکه یک فرشته هستی و حتی بالاتر.

* اولین شهید از اذان ناهار به گلستان شهدا می رسد و آخرین شهید در نماز مغرب و عشا تشییع می شود.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) گفت: وقتی 370 شهید در میدان امام به شهادت رسیدند همه این شهدا صف آرایی کردند. اولین شهید اذان ظهر به گلستان شهدا رسید و آخرین شهید در نماز مغرب و عشا تشییع شد.

مجتبی فدا ادامه داد: امام خمینی در این حماسه پیامی دادند و چند روز بعد در سخنرانی خود فرمودند کجای دنیا جایی مثل اصفهان پیدا می کنید همین چند روز پیش حدود سیصد و هفتاد. مردم را تنها در اصفهان دفن کردند. «همان شهدا و عزاداران به اسلام خدمت می کنند. امروز مردم ما فهمیده‌اند که اسلام تا فداکاری نباشد ترویج نمی‌شود و می‌دانند که همه ما باید خود را فدای اسلام کنیم.»

وی با بیان اینکه تشییع شهدا ناقض وصیت، ایمان، اخلاص و ایثار مردم اصفهان نبود، بلکه نشانه ها و شاخص های ایثار مردم اصفهان را بارور کرد، افزود: 370 شهید از این تعداد بود. دفن شده در روز؛ نزدیک به 700 نفر بعد از ظهر امروز به جبهه اعزام شدند

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) گفت: در 26 بهمن 97 که مردم اصفهان شهدای حادثه تروریستی زاهدان را تشییع کردند، مقام معظم رهبری فرمودند: تبریک به مردم و جوانان اصفهانی که این حماسه را آفریدند. اگر امروز من و شما اینجا جمع می شویم، برای این است که به امام خمینی (ره) بگوییم که به عهد و آرمانی که با شهدا بسته ایم وفادار هستیم و به جانشین شما که ولی فقیه است وفادار می مانیم.

* فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در دل منطقه دارد

وی افزود: ما در اینجا جمع شده ایم تا به خانواده شهدا اعلام کنیم که از اصول و ارزش ها و امانتی که به عنوان جمهوری اسلامی به ما داده شده تا آخرین قطره خون و برای حفظ جان خود پاسداری می کنیم. استقامت، صبر و تحمل مشکلات، کمبودها، هزینه‌ها، سختی‌ها و تحریم‌ها و ادامه راه شهدا و حضور آنان در صحنه، چنان ظرفیتی ایجاد کرد که فرهنگ ایثار و شهادت در دل مردم جا افتاد. منطقه.

معتبى فدا گفت: اگر امروز مى بينيم كه محور مقاومت در ساير كشورهاى منطقه با استكبار جهانى مواجه است، به بركت نيروهاى فاطمى و علوى و شهداى هشت سال دفاع مقدس، اگر امروز آمريكا نيست. شجاعت مبارزه با جمهوری اسلامی ایران را به برکت این کار داشته باشید. «خب، شهدا هشت سال پاسداری کردند

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) گفت: آمریکایی ها بعد از دفاع مقدس اعتراف کردند که هزینه های زیادی خرج کرده اند و مزدوران را برای نابودی جمهوری اسلامی اجیر کرده اند اما امروز به دلیل فرهنگ خودخواهی به طرز مفتضحانه ای منطقه را ترک می کنند. فداکاری گواهی

فدا گفت: اگر امروز نقشه ها و توطئه هایی مانند طرح جدید خاورمیانه و تجزیه ایران و عراق با شکست مواجه می شود مرهون روحیه و ایثار و حضور مردم اصفهان و کشور است.

* شهدا به ما جسارت مقابله با آمریکا را دادند

وی با بیان اینکه شهدا شهامت ایستادگی در برابر آمریکا را داشتند، افزود: شهدا زمانی این امکان را فراهم کردند که کشتی ما در دریای مدیترانه با شجاعت و اقتدار نیروی دریایی انگلیس، کشتی در تنگه به ​​اسارت غرب در آمد. هرمز و زمانی که نفت ما دزدیده شد با وجود حضور اسکورت آمریکایی، دزد آمریکایی دستگیر و به بنادر ما بازگردانده شد. این رشادت را رزمندگان و هشت سال پاسداری مقدس و اطاعت از امام و مقام معظم رهبری به ما داده اند.

فدا با بیان اینکه به خانواده شهدایی که صبور و صبور بودند و طلبکار نظام و انقلاب نشدند درود می فرستیم، گفت: امروز خانواده چهار شهید و پنج شهید می گویند ما برای انقلاب همه چیز داده ایم و من حتی اجساد شهدایمان را هم نمی‌خواهم.» شهدا در روز قیامت شافعی هستند و مقام شهدا به گونه‌ای است که قابل سنجش نیست.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) با اشاره به عظمت جایزه شهید گفت: شهدا با خدا معامله کردند و اصفهان به 23 هزار شهید خود، استان اصفهان به جانبازان و اصفهان به آزادگان خود ادای احترام می کند.

فدا گفت: با وجود همه مشکلات، بدبختی ها و بی مهری های کارکنان قبلی، مردم حامی نظام و ولی فقیه آماده و حاضر هستند.

فدا در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: کسانی که واکسینه نشده اند واکسینه می شوند و دستورات را هم رعایت می کنند و توسط ضدانقلاب گمراه نمی شوند، بهترین واکسن واکسن موجود است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید