شهربازی کرمانشاه سالهاست که در حال فرسایش است


ساعت: 20:51
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1839105

سال هاست که شهروندان کرمانشاهی و گردشگران با پکیج شهربازی در این کلانشهر مواجه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، سال هاست که شهروندان کرمانشاهی و گردشگران با شهربازی این کلانشهر روبرو هستند، افتتاح این مجموعه تفریحی که هنوز به دلیل اختلاف شهرداری و مجری سابق به نتیجه نرسیده است، یکی است. از مطالبات شهروندان

اختلافات بین شهرداری و اپراتور سابق به شکایت منجر شده است.


5cbde5ae 290c 456d 9545 a7adccf2d816 خبر خاکستری

خانم رازیانی یکی از شهروندان کرمانشاهی به مرصاد گفت: چند سالی است که شهربازی کرمانشاه به دلیل بی توجهی مسئولان تعطیل شده و شهرداری باید در این زمینه پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: اما موضوعی که نگهبانان باید در نظر داشته باشند این است که هنگام تعیین تکلیف شهربازی نصب دستگاه های استاندارد و این مکان تفریحی برای مردم مایه آزار و ناراحتی نباشد.


با چند سال تعطیلی شهربازی، خسارات زیادی وارد شده است

سید حجت الله موسوی اجاق در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: شهردار سابق برخلاف قانون با فردی که صلاحیت مدیریت شهربازی را نداشت قرارداد بست و پس از دو سال جست و جوی اجاره و پیمانکار مقصر شناخته شد.

عضو شورای شهر کرمانشاه افزود: پرونده این پیمانکار هم اکنون در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

وی با اشاره به اینکه برای بازگشایی شهربازی باید منتظر رای دادگاه برای تعیین تکلیف باشیم، افزود: امیدواریم با ورود پیمانکار با تجربه و شایستگی این پروژه فعال شود.


f4add12e 1424 4c48 8c00 f9265e05320c خبر خاکستری

موسوی با تاکید بر انتخاب سرمایه گذار مناسب گفت: این تعطیلی طولانی مدت خسارات زیادی به شهربازی وارد کرده است که از جمله آن می توان به خشک شدن دریاچه، آسیب دیدن برخی درختان و سایر نیازهای وسایل بازی اشاره کرد. تعمیر و تعویض شود.»


در تلاش هستیم پروژه شهربازی مدرن را به پیمانکاری توانمند و شایسته واگذار کنیم

نادر نوروزی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: با تعطیلی چند ساله شهربازی کرمانشاه خسارات زیادی به این مجموعه وارد شده است که از جمله آن می توان به خشک شدن دریاچه، آسیب دیدن برخی درختان و برخی وسایل بازی اشاره کرد. نیاز به تعمیر و تعویض دارد.


شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه پیمانکار سابق شهربازی کرمانشاه بودجه کافی ندارد و از این پروژه منصرف شده است، تصریح کرد: پس از شکایت با اقدامات زیر پیمانکار برکنار شد.


b7499d48 5cba 4375 a262 2fb2e1dd0f23 خبر خاکستری


وی گفت: در تلاش هستیم پروژه شهربازی مدرن را به مجری توانمند و شایسته واگذار کنیم.


نوروزی با تاکید بر اینکه ایجاد مراکز تفریحی برای عموم مردم از وظایف شهرداری است، خاطرنشان کرد: تحقیقات لازم در این زمینه انجام شده و قصد داریم یک شهربازی مناسب برای گروه های سنی مختلف احداث کنیم..


شهردار کرمانشاه به این موضوع اشاره کرد برای این پروژه طرح هایی تهیه شده که با حضور سرمایه گذار جدید اجرایی می شود. بیان کرد: در آینده نزدیک برای جذب سرمایه گذار فراخوان داده خواهد شد.

بر اساس گزارش ها کالاشهربازی ها به عنوان مجموعه های تفریحی نقش مهمی در ایجاد شادی و نشاط در بین کودکان، نوجوانان و جوانان دارند و از سوی دیگر در جذب گردشگر نیز موثر هستند.


62810f3061c6f 139403101737192375406934 (1) خبر خاکستری


شهربازی کرمانشاه با وسعت شش هکتار بیش از 30 سال قدمت دارد و قدمت آن به سال 1368 برمی گردد که در آن زمان با ورود سرمایه گذار خصوصی و اجاره های 25 ساله آغاز شد.

اما این سوال پیش می آید که چرا شهرداری ها در انتخاب سرمایه گذار دقت نمی کنند! که چنین خسارتی به این نقطه از پایتخت وارد نشده است.

امیدواریم با انتخاب درست سرمایه گذار تنها شهربازی شهر جانی دوباره بگیرد و با چهره ای مدرن و با طراوت درهای بسته خود را به روی ساکنان کرمانشاه بگشاید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید