مواضع در عرصه هنر ایران فراتر از عدالت است/ سالهاست که فعالیت های تخریبی علیه دین صورت می گیرد


ساعت: 11:54
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842538

واکنش جشنواره طنین به حاشیه جشنواره؛

الله گلی نظری در پاسخ به اظهارات تاران علیدوستی و زهرا امیرابراهیمی در جشنواره فیلم کن فرانسه علیه ایران اسلامی گفت: وظیفه هنر و هنرمندان این است که بتوانند با تعامل با یکدیگر و حمله به یک انسان به کرامت انسانی برسند. کشوری با تاریخ غنی. «بیایید آن را از دایره عدالت و انسانیت خارج کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ الله گلی نظری داور جشنواره طنین در واکنش به اظهارات تاران علیدوستی و زهرا امیرابراهیمی در جشنواره فیلم کن فرانسه علیه ایران اسلامی و سیاه شدن چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی به گلستان ما گفت: آن را بگیرید و آن را تحقیر کنید و طوری صحبت کنید که در تاریکی مطلق هنرمندان باشد و هیچ پدیده نوظهوری وجود نداشته باشد که نقد بی عدالتی است و چنین سوالی درست نیست.

داور جشنواره طنین گفت: در نقاط مختلف جهان به ویژه هنرمندان نقد می شود، اما ما می خواهیم این گونه به یک کشور و ارتش حمله کنیم و از لجاجت و دشمنی و رفتار شیطانی به سرنوشت یک ملت و انقلاب.» ملت و خون شهدای ملتی که در راه حفظ ارزش‌های اسلامی فدا شده است، از دریچه عدالت و انصاف مورد تمسخر قرار می‌گیرد.

نظری گفت: چنین رفتاری چندان مطلوب طیفی از فرهنگ‌محوران و هنرمندانی نیست که برای نزدیک‌تر کردن جامعه جهانی با ابزار هنر پا به این عرصه بگذارند. ماهیت هنر تعامل است. آهسته نزدیک شدن بی فایده است.

وی افزود: وظیفه هنر و هنرمندان این است که بتوانند با تعامل با یکدیگر به کرامت انسانی پی ببرند و با حرفه ای گری ما به کشوری که خاستگاه گرانبهای ماست، بدون توجه به واقعیت، از دسترس عدالت و انسانیت خارج است. آنچه این افراد گفته اند، من می دانم که مواضعی که آنها اتخاذ می کنند عموماً در جهت تضعیف نظام جمهوری اسلامی است و با مبانی اسلام و حکومت دینی مشکل دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: اگر با بنیان اسلام و برنامه های آن که برای بشر تبیین شده است به عنوان یک دین الهی با مهربانی و دقت رفتار شود، می تواند سرنوشت جهان را رقم بزند و به نظر من این دوستان مطالبی فراتر از نقد عدالت را بیان کردند. ایران باطل و با فرهنگ غنی را سیاه کرد و این ایران را مخدوش کرد.

نظری درباره هتک حرمت به ساحت مقدس امام رضا(ع) در فیلم عنکبوت مقدس تاکید کرد: این گونه فعالیت های مخرب در حوزه دینی سال هاست که وجود داشته است. انتقاد با آلوده کردن فضا و خارج شدن از دایره عدالت و انصاف متفاوت است.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید