شهرداری ها نقش اساسی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند

ساعت: 21:52
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793977

وزیر کشور گفت: شهرداری ها به عنوان خدمات رسان می توانند نقش اساسی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در نشست با شهرداران کلان شهرهای کشور با تاکید بر اینکه مسئولیت شهرداری ها در ارتباط و تعامل نزدیک با شهروندان بسیار مهم و اساسی است، گفت: بیش از آن مورد توجه قرار می گیرد. قبل از.

وزیر کشور در ادامه به لزوم حضور فعالتر شهرداران پایتخت در موضوعات مختلف اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: شهرداران می توانند با نظارت بیشتر بر میادین میوه و تره بار نقش مفیدی در زمینه تنظیم بازار داشته باشند.

وی افزود: یکی از چالش های موجود در حوزه میوه و تره بار، اختلال در روند تولید تا مصرف به دلیل حضور دلالان است که نباید اجازه دهند دلالان در این حوزه در بازار فعالیت کنند و وارد این حوزه شوند به موقع.”

موضوع آسیب های اجتماعی از دیگر موضوعاتی بود که وزیر کشور در دیدار با شهرداران کلان شهرهای کشور به آن اشاره کرد و در این خصوص گفت: شهرداری ها به عنوان خدمات رسان می توانند نقش اساسی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشند.

وی افزود: یکی از مهمترین ابعاد آسیب های اجتماعی بحث معتادان متجاهر است که در این صورت شهرداری ها باید با شناسایی مکان های مناسب به این چالش در سطح شهر رسیدگی کنند.

وزیر کشور در ادامه به توسعه حمل‌ونقل عمومی در کلان‌شهرهای کشور اشاره کرد و افزود: گسترش حمل‌ونقل عمومی مهم‌ترین عامل کاهش آلودگی در شهرهای کشور است و از این رو توسعه حمل‌ونقل عمومی در کشور باید ادامه یابد. سریع. “

وحیدی تاکید کرد: شهرداری ها به عنوان نهادهای عمومی و ارائه دهندگان خدمات باید عاری از هرگونه فساد و رانت باشند. وی گفت: این امر منوط به اجرای صحیح طرح های خدمات شهری و کسب رضایت عمومی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید