شهید حاج حاجسم سلیمانی ابرمردی است که اسطوره تاریخی ملت ایران است.

ساعت: 00:26
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797696

عظمت و عظمت سردار دل‌ها شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی است و ارادت میلیون‌ها انسان در سراسر جهان به ایشان حاصل زندگی مجاهدت، رشادت و تلاش این شهید بزرگوار در راه بشریت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن فولادی در یادداشتی می نویسد: ساده چون آب پاکی که در جان و جهان جاری است، باشکوه و ماندگار در تاریخ؛ همه اینها ترجمه دیدگاه ابرمردی است که هزاران بار به نام انسان دیده شده است، همین معنی را دارد.

ابرمردی که شهادتش جهان را خفه کرد و غوغا کرد تا دنیا را ببیند و عظمت و عظمت سردار دل‌ها سردار حاج قاسم سلیمانی را بشناسد بی پایان است و ارادت میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به او نتیجه است. زندگانی مجاهدت، شجاعت و تلاش والامکام در راستای انسانیت است.

شهید حاج قاسم سلیمانی در بیستم اسفند 1344 در شهرستان رابر از توابع کرمان از عشایر عشایر سلیمانی دیده به جهان گشود و به تربیت و اعزام حق به منکر در میدان نبرد پرداخت. وی در زمان تصدی مسئولیت ارتش آذربایجان غربی را بر عهده داشت و در سال 1360 به فرماندهی لشکر 41 سارولا منصوب شد.

حاج کاسم از فرماندهان عملیات های والفجر 8، کربلای 4 و کربلای 5 در دوران دفاع مقدس بود. در این مورد گفته شد: این شهید عزیز با این روحیه دلسوزی برای خانواده شهدا، در برابر جنایتکاران و مفسدان درون و بیرون، آنقدر مصمم و شدید بود که حتی خبر حضورش در منطقه ای روحیه دشمن را از بین برد. .

وی در سال 1379 از سوی رهبر معظم انقلاب به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد و در سال 1389 از فرماندهی معظم کل قوا درجه سرلشکی دریافت کرد که نشان از هوش نظامی این فرمانده در مواجهه با پیچیده است. امنیت و دفاع .

تجربه و شایستگی به دست آمده در سال‌های نبرد با دشمن و اشرار بعثی، حاج قاسم را به چهره‌ای چشمگیر تبدیل کرد و در هر کجا که حضور داشت، معادلات معمول را تغییر داد.

حاج قاسم سلیمانی در تیرماه سال 93 با حکم حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی به عنوان خادم امام رضا (ع) تجلیل شد.

نابودی داعش وعده صادقانه شهید حاج قاسم سلیمانی بود

در پی حضور تروریست های داعش در عراق و سوریه به عنوان فرمانده سپاه قدس در آن مناطق ظهور کرد و سازماندهی نیروهای مردمی را برای مبارزه با این تروریست ها آغاز کرد و کار این شهید بزرگوار در دفاع از مردم بی گناه سوریه موثر بود. و کلید

سردار دلا و نیروهای دلاورش همه جا به عنوان مدافعان حرم شناخته می شوند و به سازماندهی ارتش عراق کمک کردند و گروه های مردمی را برای مبارزه با تروریست های داعش برای تقویت جبهه فعلی و بزرگ به نام مقاومت تشکیل دادند و به نیروهای حزب الله مشاوره و سازماندهی کردند.اطلاعات و درایت. سردار دلا برای مقابله با اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی.

مقامات جنایتکار آمریکا علیه رژیم صهیونیستی تهدید به مرگ و تحریم های مکرر کرده اند که در اخبار خبرگزاری فرانسه و احتمال ایجاد شده توسط دولت آمریکا نشان داده شده است.

از جمله سؤالات ذکر شده این بود که جک کین، فرمانده سابق ارتش آمریکا، طرحی برای ترور مقامات ایرانی به ویژه اعضای ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جلسه استماع در کنگره آمریکا مطرح کرد و آشکارا گفت چرا آنها را نمی کشیم؟

نقش تاثیرگذار و کلیدی این شهید والامقام در تقویت نفوذ ایران در خاورمیانه غیرقابل انکار است و تصویری که از مردم ایران دارد همواره یک فرمانده نظامی مقتدر و دیپلمات ماهر بوده که در عرصه اجتماعی بسیار مسئولیت پذیر بوده است.

30 آبان 96 حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه طی نامه ای به رهبر معظم انقلاب پایان رسمی گروه تروریستی داعش را اعلام کرد. این مهم با پایین کشیدن پرچم داعش در شهر بوکمال سوریه نهایی شد و این وعده به همگان اعلام شد و امنیت و آرامش به پرتنش ترین منطقه خاورمیانه بازگشت.

نشان ذوالفقار را دریافت کنید

حضور موثر حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با داعش و شکست این تروریست های آمریکایی باعث شد تا نشان نظامی ذوالفقار به عنوان بالاترین نشان نظامی ایران از سوی فرمانده کل ارتش سردار دلا برای اولین بار اعطا شود. .

حاج قاسم در واقع اولین فردی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی این نشان را دریافت کرد و همچنین سه جایزه فتح را از دستان فرمانده معظم کل قوا دریافت کرد. حضرت آقا درباره حاج قاسم سلیمانی فرمودند: شجاعت و مقاومت از ویژگی های ایرانیان است.

ولایت حاج قاسم موضوعی قطعی و بدیهی بود و در زمان های مختلف شکل مستمر و بی وقفه ای داشت.

حاج قاسم تشنه شهادت بود

سردار دلا همیشه اشتیاق وصف ناپذیری برای پیوستن به یاران شهیدش داشته است که گواه آن دست نوشته شهید حاج قاسم سلیمانی در آرزوی شهادت است که تقدیم مقام معظم رهبری خانواده شهید سلیمانی شده است.

گزیده ای از این دست نوشته به شرح زیر است: من به دنبال قاتل خود هستم و چقدر مشتاق دیدار او هستم، او مرا به اوج خوشبختی خواهد رساند.

دارم میام! خواهش میکنم!

صبرم داره تموم میشه بیا!

با تیغ برهنه بیا گلویم برای بریدن و خونم آماده است تا از تنم بپرد

بیا مرا از این زندان آزاد کن، کلید اسارتم، بیا، بیا…

حاج قاسم سلیمانی و فرزندان شهدا

حاج قاسم همیشه پدر خوبی برای فرزندان شهدا بوده و در قبال آنها احساس مسئولیت کرده و مشکلات خانواده های بزرگ شهدا را از نزدیک دنبال کرده است. رهبر معظم انقلاب با اشاره به کتاب حاج قاسمی که می شناسم نمونه ای از برخورد عمیق شهید سلیمانی با فرزندان شهدا را بیان می کنند.

شهید سلیمانی مسجد را اردوگاهی می داند که در اطراف مسجد دیده می شود. باز، محجبه، اصولگرا، اصلاح طلب، زن، مرد، کودک و… که در اطراف مسجد زندگی می کنند باید بر یک محور یعنی مسجد متمرکز شوند.

وی مسجد را حیات دینی، سیاسی و اجتماعی جهان اسلام عنوان کرد و پیروزی دفاع مقدس را مدیون مسجد دانست.

سردار سلیمانی نسبت به مواجهه با دو درگیری هشدار داد، خطر داخلی که قیام مذهبی است و خطر بیرونی که تهاجم گسترده است.

حاج قاسم سردار دلا

سردار سلیمانی نگاهی باز و پدرانه به حجاب داشت و همه ما این جمله را شنیده ایم: همان دختر بی حجاب، دخترم، دختر ما و تو. نه دختر خاص شما و شما، بلکه جامعه ما و مقام معظم رهبری فرمودند: او روحیه فداکاری و نوع دوستی داشت، یعنی به این قوم و آن قوم و امثال آن اهمیتی نمی داد; نوع دوست بود، واقعاً برای همه فداکار بود.

حاج قاسم را همه دوست داشتند چون شجاع و در عین حال شجاع و به دور از تضادهای سیاسی و جناحی یک دنیا بود و در انجام اقدامات مؤثر و مفید برای مردم بسیار فعال بود که حضرت آقا فرمودند: و وجود داشت. هیچ جناحی یا چیزی شبیه به آن وجود نداشت، اما بسیار انقلابی بود. انقلاب و انقلابی گری خط قرمز قطعی او بود. ذوب در انقلاب بود. او به خط مبارک و نورانی امام راحیل (رضوان الله تعالی علیه) پایبند است.

حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و یارانش بامداد جمعه 13 دی ماه 1396 در حمله تروریستی بالگرد تروریست های آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

پوشش خبری شهادت سردار سلیمانی بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی از جمله تلویزیون رسمی عراق، بی بی سی، رویترز، شبکه اسکای نیوز عربی، سایت ایندیپندنت فارسی، تلویزیون الجزیره و … داشته است.

تشییع پیکرهای میلیونی شهید سلیمانی

پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر همرزمان کشته شده در حمله تروریستی فرودگاه بغداد با حضور باشکوه چند میلیونی در شهرهای کاظمین، کربلا، نجف اشرف، اهواز، مشهد، تهران، کوم و کرمان به خاک سپرده شد. پیکر شهید سلیمانی و سایر شهدا در دانشگاه تهران؛ مراسم تشییع با حضور میلیون ها نفر در تهران به بزرگترین مراسم تشییع از زمان امام خمینی (ره) و تشییع پیکر شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان تبدیل شد و اکنون آرامگاه شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده شد. یک پناهگاه

مکتب شهید سلیمانی مکتب بصیرت است

البته مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، مدرسه بصیرت، ولایتمداری، شجاعت، مقاومت در برابر ظلم و خدمت به مردم است که الگوی کامل و سازنده برای همگان است.

حاج قاسم با خدا معامله کرد و چه زیباست این آیه شریفه از قرآن کریم: در میان مؤمنان افرادی هستند که در عهد و پیمان خود با خدا صادق هستند. برخی به عهد خود وفا کردند و در راه او شربت شهید نوشیدند و برخی در انتظارند. و هرگز عهد خود را تغییر نمی دهند. (سوره احزاب، آیه 23).

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید