تبیین رفتار اخلاقی شهید سلیمانی/ مدرسه حاج قاسم نقشه راه ملت ایران است

وی افزود: مهمترین دستاوردی که از دهه بصیرت به دست آورده ایم، به روز رسانی اطلاعات خود و مخاطبانمان است، بنابراین برنامه ریزی های ما برای روزهای نهم، سیزدهم و نوزدهم دی ماه باید حول محور این رویداد موثر اسلامی برنامه ریزی شود. “

فرمانده سپاه قزوین با اشاره به زندگی حاج قاسم گفت: با این تصور که در این دو سال پس از شهادت حاج قاسم برای همه آثار، نوشته ها، پیام ها و خاطراتی که بزرگان درباره سردار سلیمانی منتشر کردند، متوجه شدم که بیشتر عنوان خوبی که می توان به آن داد «شهید قدس» است.

آتانی ادامه داد: حاج قاسم اولین مجروح در عملیات بیت المقدس بود که از ناحیه دست مجروح شد; پس از جنگ، فرمانده قرارگاه جنوب شرق شد و بیش از بیست سال فرماندهی سپاه قدس و در نهایت به عنوان شهید بین المللی در جبهه اسلام شد.

مدرسه حاج قاسم نقشه راه ملت ایران است

این مقام مسئول بیان کرد: بعید است این سیر مبارزاتی حاج قاسم احمقانه بوده باشد، زیرا روند مبارزات این مرد بزرگ حول محور قدس است و امروز حرف اول جهان اسلام علیه کفر همین قدس است. جایی که میدان نیرو و میدان گرفتن در هم تنیده شده اند.

آتانی گفت: حاج قاسم چهره ای پنهان نیست، اوست که فکرش را به عمل سنجشی تبدیل کرد، با اینکه بسیار گریزان بود، اما اهل عمل بود.

این مسئول بیان کرد: به گفته سردار سلامی حاج قاسم، چهره عملی ولی فقیه است و هر کاری که انجام می دهد، مقام معظم رهبری خواسته اند.

فرمانده سپاه قزوین گفت: قاسم سلیمانی نقشه راه ملت ایران بود و هر یک از علاقه مندان او در این نقشه برای خود جایگاهی پیدا کرده اند.

آتانی تصریح کرد: برخی از جوانان حاج قاسم را مایه مباهات و برخی دیگر آن را تکیه گاه و اسطوره می دانستند، بنابراین باید در این هفته سعی کنیم ویژگی ها و فضایل اخلاقی سردار سلیمانی را تبیین کنیم.

این مسئول با بیان اینکه رفتار شخصی حاجیم قاسم باید مورد تشویق قرار گیرد، بیان کرد: قاسم سلیمانی با رفتار فردی خود زندگی می کرد، بنابراین با همه اعمالش آن را سبکی از سیره اهل بیت می دانست، مانند اهدای انگشتر برگرفته از سیره ائمه.

از اقدامات هیجانی و زودگذر به احترام حاج قاسم سلیمانی بپرهیزید

فرمانده سپاه استان قزوین گفت: حاج قاسم دایره ویژگی های انقلابی را گسترش داده است، سه دوره جنگ را با سه دشمن از جغرافیای مختلف فرماندهی کرد که نقش ارزنده شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس بود.

وزیر گفت: روزی که سردار به فرماندهی سپاه قدس آمد فقط یک کوله پشتی همراه داشت و گفت که تمام راه را با توشه به خدا و پیروی از ولایت فقیه طی کرده ام و این توشه تمام نشدنی است. تمام راه با او ماند

وی گفت: باید تلاش کنیم در این دهه با ادبیات «فرزند مستحکم مکتب امام» به تبیین و ترویج این شخصیت بزرگ بپردازیم و از اعمال عاطفی و زودگذر در بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی پرهیز کنیم چرا که مقام معظم رهبری نگران بودند که با کارهای زودگذر بتوانیم به حاج قاسم زیارت کنیم.

فرمانده سپاه استان قزوین اذعان کرد: حاج قاسم یک مکتب است و مهم ترین ویژگی مدرسه سلیمانی این است که به دخترش می نویسد: «تو چشم منی، اما من در بین مردم بیشتر از تو بودم»، پس الان دارم. ما در میان مردمی هستیم که همه برنامه ها را اجرا کنیم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید