شهید سلیمانی موفق شد نقشه ژئوپلیتیک جدیدی از منطقه ترسیم کند


ساعت: 11:09
تاریخ ارسال: 1301/10/12
کد خبر: 1921528

رئیس دانشگاه دفاع ملی گفت: آنچه شهید سلیمانی به آن دست یافت این بود که او نیز مانند کوروش، نادرشاه یا صلاح الدین ایوبی که امروز از آنها یاد می کنیم، قطعاً یکی از شخصیت های تاریخی ایران است که توانسته نقشه ژئوپلیتیک جدیدی را ترسیم کند. محوطه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار اسماعیل احمدی مقدم رئیس دانشگاه دفاع ملی طی سخنانی در مدرسه شهید سلیمانی و همایش نظم نوین جهانی با بیان اینکه اگر کمی به گذشته برگردیم، برخی افراد خاورمیانه جدید را مطرح کردند، یادآور شد: اساس این طرح اسرائیل و تلفیق این طرح با ایده های آمریکا که همان طرح خاورمیانه است. او بزرگ و شمال آفریقا بود، قرار بود به ایجاد دولت های کوچک و نابودی قدرت های بزرگ در آن منطقه منجر شود، اما شکست خورد.

وی افزود: گروه های تکفیری و در نهایت داعش برای اجرای این طرح گام بلندی برداشتند و به آستانه مرزهای ما رسیدند و اگر حضور جمهوری اسلامی و نمایندگی سردار سلیمانی نبود این نقشه غربی ها شکست نمی خورد.

رئیس دانشگاه دفاع ملی یادآور شد: البته بر اساس سخنان خود شهید سلیمانی، شکست این طرح ناشی از برنامه ریزی رهبری انقلاب اسلامی و رهبری حاج قاسم سلیمانی است. به درخواست آقای بارزانی در کردستان عراق، حاج قاسم با چند ده نفر و همکاری حشدالشعبی نقشه تجزیه طلبی آن کشور را خنثی کرد.

وی افزود: خود شهید سلیمانی در صحنه جنگ حضور داشت و نقشه تجزیه طلبی را خنثی کرد و این مکتب شهید سلیمانی است که با یک هواپیما و چند ده سرباز به صحنه رفتند و داعش را عقب راندند تا پیشمرگه ها نیروها می توانند وارد عمل شوند.

احمدی مقدم تاکید کرد: آنچه شهید سلیمانی به آن دست یافت این بود که او نیز مانند کوروش، نادرشاه یا صلاح الدین ایوبی که امروز از آنها یاد می کنیم قطعا یکی از شخصیت های تاریخی ایران است که توانسته نقشه ژئوپلیتیک جدیدی از منطقه ترسیم کند.

رئیس دانشگاه دفاع ملی گفت: هنر شهید سلیمانی این بود که می توانست ظرفیتی را که در خود منطقه وجود دارد سامان دهد، به آنها روحیه بدهد و از آن بهره ببرند. قطعا یکی از ارکان اصلی مقابله با نقشه های استکبار جهانی در منطقه حاج قاسم سلیمانی بود.

دیدگاهتان را بنویسید