مدرسه شهید سلیمانی موفق شد امنیت جهانی را تامین کند

ساعت: 10:46
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921881

دبیر اجلاس بین المللی مکتب شهید سلیمانی گفت: مدرسه شهید سلیمانی توانسته امنیت جهانی را به ارمغان بیاورد و در آینده می تواند در وحدت اسلامی و اتحاد مستضعفان جهان در برابر مستکبرین نقش آفرینی کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین اکبری دبیر اجلاس بین المللی مدرسه شهید سلیمانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید سلیمانی گفت: کار اولین همایش از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد و با فراخوان مقاله در حوزه بین المللی، بیشتر بیش از 300 مقاله از کشورهای مختلف دریافت شد.

وی با بیان اینکه این همایش در 8 محور و 52 محور فرعی برنامه ریزی شده و گزارش ها در قالب 8 کارگروه مورد ارزیابی قرار گرفت، افزود: 31 نشست علمی نیز در داخل و خارج و 700 اثر در قالب های مختلف از زمان شهادت شهیدان برگزار شد. حاج قاسم تا به امروز به دبیرخانه ارسال شده است.

اکبری در ادامه با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی برگرفته از مکتب امام (ره) و مکتب امام (ره) نیز برگرفته از مکتب عاشورا و نیز برگرفته از آموزه های قرآنی است. گفت: آنچه که جبهه مقاومت دنبال می کند، تئوری و اندیشه امام (ره) است و این حرکت با مقاومت فلسطین آغاز شد و رهبری انقلاب این بار با قدرت ادامه دارد.

وی گفت: در واقع نظریه امام (ره) مبنی بر مقابله با ضعف با استکبار، نظریه ای فراجغرافیایی، فراقومی و فرامذهبی مبتنی بر قرآن است و رفتار مقاومت میدانی برای اجرای این سیاست و اقدامات حاج قاسم است. و الفاظ دقیقاً همان نظریه و مبنای قرآن است. او به دنبال نجات همه بشریت بود، بنابراین برای او دین، مذهب، قومیت و زبان مردم اهمیتی نداشت.

دبیر جلسه در پایان گفت: مکتب سلیمانی در واقع موفق شده است امنیت جهانی را به ارمغان بیاورد و در آینده می تواند در وحدت اسلامی و اتحاد مستضعفان جهان در برابر مستکبرین نقش آفرینی کند.

دیدگاهتان را بنویسید