شورش نیکنام و شمال خدیری چگونه کشته شدند؟

شورش نیکنام و شمال خدیری چگونه کشته شدند؟

چندی پیش خبر درگذشت بونتا نه نیکنام و شمال قدیری در اعتراضات شهرهای کردستان در شبکه های اجتماعی منتشر شد و عکس های مراسم تشییع و سوگوری بازتاب گسترده ای داشت. برخی رسانه ها مدعی شدند این افراد بر اثر تیراندازی ماموران کشته شده اند اما دادستان مهاباد گفت: در خصوص علت مرگ مشکوک 2 نفر در این شهرستان پرونده قضایی تشکیل شده و تحقیقات قضایی ادامه دارد.

پوراقبر دادستان شهرستان مهاباد در خصوص علت فوت مردی به نام شورش نیکنام در این شهرستان گفت: سلیمان نیکنام معروف به شورش نیکنام از چند روز گذشته در بیمارستان سیدالشهدا ارومیه بستری بود. وی شب گذشته (15 آذر) درگذشت و پس از معاینه جسد متوفی، جواز دفن از سوی پزشکی قانونی ارومیه صادر و جهت تشییع به خانواده وی تحویل داده شد.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه نوشت: دادستان مهاباد تاکید کرد: در خصوص علت مرگ مشکوک این فرد پرونده قضایی تشکیل شده و تحقیقات قضایی ادامه دارد.

وی افزود: محمدامین خدیری پور معروف به شمال خدیری پور بر اثر اصابت گلوله در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه بستری بود و در چند روز گذشته جان باخت. مهاباد مدفون است.

پوراکبر تصریح کرد: طبق بررسی های انجام شده تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر کشته شدن افراد مذکور توسط نیروهای امنیتی ارائه نشده است.

دادستان مهاباد افزود: خانواده محمدامین (شمال) قدیری پور به یکی از دوستان وی مشکوک هستند و احتمال می رود مظنون در قتل وی دست داشته باشد. متهم با صدور قرار بازداشت و تا تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران قضایی قرار گرفت.

لازم به ذکر است اخیراً نماینده مهاباد در مجلس گفته بود که در اعتراضات اخیر در شهرهای کردستان بیش از 100 نفر کشته شدند.

دیدگاهتان را بنویسید