شکایت رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تعیین قیمت زرشک در خارج از استان


ساعت: 15:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903946

جعفری با اشاره به این گلایه که چرا باید قیمت زرشک در بازار مشهد و سایر نقاط کشور تعیین شود، از آمادگی خود برای راه اندازی بازار ویژه زرشک در پنج شهر تولیدکننده این محصول پر سود در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، مهدی جعفری امروز در جشنواره ملی زرشک که در روستاهای محمودی و گازار شهرستان بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری جشنواره زرشک در کنار مزارع این محصول مفید استان اقدامی بی سابقه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال با این چارچوب برای جشنواره ملی زرشک و کمپین تبلیغاتی این محصول اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است، گفت: تمام تلاش خود را در راستای اهداف برگزاری این جشنواره انجام می دهیم. وظیفه و نقش این جشنواره خودتان را مردمان و کشاورزان زرشک کنید.

وی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش تقاضا برای زرشک، قیمت زرشک نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: کمیته های 9 گانه جشنواره ملی زرشک برنامه های متعددی را در این مدت اجرا می کنند و آموزش های تبلیغاتی نیز برای زرشک کاران ارائه می شود. .

جعفری با بیان اینکه با راه اندازی دادگاه های سلامت زرشک، بازارپسندی و صادرات این محصول تضمین می شود، ادامه داد: امروز غرفه ای برای معرفی محصولات زرشک در فرودگاه مهرآباد و فرودگاه شهید کاوه برپا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به کلنگ زنی بورس زرشک و شهر تخصصی زرشک اشاره کرد و افزود: همچنین دادگاه زرشک و دو سردخانه 10 هزار تنی برای رفع دغدغه های زرشک انتخاب می شود. کشاورزان این منطقه

وی در خصوص این گلایه که چرا باید قیمت زرشک در بازار مشهد و سایر نقاط کشور تثبیت شود، گفت: آنچنان که باید برای این محصول سودآور کار نکرده ایم و اکنون با برگزاری ملی. جشنواره زرشک، قصد داریم همه چیز را معرفی کنیم ما بهترین های این محصول در سطح ملی و جهانی هستیم.

جعفری با تاکید بر افزایش کیفیت زرشک و بازاریابی آن در بسته بندی و لیبل گذاری مناسب، از زرشک کاران خواست تا با ایجاد زرشک باری سالم، محصولی با کیفیت بدون میکروب برای صادرات تولید کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در زمینه دانش افزایی فرآوری زرشک، برنامه های آموزشی، سمینارها و ایده شوها با همکاری کمیته علمی زرشک برگزار می شود.

وی مبارزه به موقع با دشمنان نوظهور زرشک را مورد تاکید قرار داد و افزود: امسال با تامین اعتبار از سوی سازمان حفظ نباتات مقرر شد تا مدیریت و مبارزه واحدی از سوی جهاد کشاورزی انجام شود تا زنگ جاروی زرشک به طور همزمان کنترل شود. هرس به موقع زرشک

جعفری از آمادگی خود برای راه اندازی بازارچه ویژه زرشک در پنج شهر تولیدکننده این محصول سودآور در خراسان جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: اتمام جشنواره ملی زرشک پایان کار نیست، بلکه آغازی بر تحقق این مهم است. تمایل همیشگی مردم این منطقه به اقتصادی کردن زرشک.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید