شعار «زرشک خراسان جنوبی برای همه ایران» در رسانه ملی نهادینه شود


ساعت: 16:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904510

زاوانت با بیان اینکه شعار «بربری از خراسان جنوبی برای همه ایران» باید در رسانه ملی نهادینه شود، گفت: برنامه ریزی خوب و تشویق شرکت های دانش بنیان برای ورود به عرصه فرآوری، آینده روشن و مطلوبی را برای بربری ها در کشور رقم خواهد زد. حومه شهر.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، جواد زوانات استاندار خراسان جنوبی امروز در آیین اختتامیه جشنواره ملی زرشک که با حضور مسئولان کشوری و استانی در فرهنگسرای شهرستان بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: انتظار ما از مدیران موسسات نگهبانی نیز مشابه برنامه‌ای است که برای معرفی زرشک در استان انجام شد تا از ظرفیت‌های منحصر به فرد گردشگری و معدنی خراسان جنوبی استفاده شود.

وی با بیان اینکه زرشک محصول استراتژیک و هویت استان است، افزود: این برنامه معتبری که برگزار شد برای این است که زرشک و زحمات کشاورزان دست اندرکار تولید این محصول را برای ما مهم اعلام کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: محصولات استراتژیک شناسنامه کشاورزی استان است که می تواند معرف فرصت های خراسان جنوبی در داخل و خارج از کشور باشد.

زاوانت گفت: اگر از ظرفیت استراتژیک محصول استان به درستی استفاده کنیم و با برنامه ریزی مناسب چرخه تولید را تکمیل کنیم، می توانیم توانمندی های خراسان جنوبی را به عرصه ملی و فراملی عرضه کنیم.

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم شعار «بربری از خراسان جنوبی برای همه ایران» در استان و در رسانه ملی نهادینه شود تا مقدمات رشد کشاورزی فراهم شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: توجه ویژه به بازارهای جهانی با دعوت از تجار خارجی و معرفی این محصول درآمدزا باید از اولویت های مهم استان باشد.

زاوانت با اشاره به جایگاه خراسان جنوبی در تعیین سطوح سازمان برنامه و بودجه گفت: بر اساس این تقسیم بندی، خراسان جنوبی به عنوان یکی از استان های کمتر توسعه یافته معرفی شده است، بنابراین باید محصولات استراتژیک و ظرفیت های موجود گردشگری و کشاورزی را در این استان معرفی کنیم. به بهبود این موقعیت کمک کنید.

وی با اشاره به اینکه 50 هزار خانوار در استان به طور مستقیم از طریق محصول زرشک امرار معاش می کنند، گفت: شایسته است آموزش بهره برداران در دستور کار متولیان قرار گیرد تا شاهد جهش چشمگیر در وضعیت اقتصادی شهرستان باشیم. خانواده ها.”

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در این زمینه کمک به افزایش حجم فروش، ایجاد نشاط و امید در بین کشاورزان، افزایش سطح بهره برداری و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی باید از برنامه های اولویت دار مدیران و متولیان استانی باشد.

زاوانت با اشاره به سابقه بیش از 250 ساله زرشک در استان خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی خوب و تشویق شرکت های دانش بنیان برای ورود به عرصه فرآوری می توانیم آینده روشن و مطلوبی را برای زرشک در استان رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه جشنواره رویدادی ارزشمند و معتبر است، گفت: 14 کمیته جشنواره 60 عنوان برنامه را در دستور کار قرار داده اند و با برگزاری رویداد ویژه در 5 شهرستان بیرجند، مدهیم، سربیشه، قاینات و زیرکوه رویدادهای خوبی را رقم زده اند. ..

استاندار خراسان جنوبی به سه نکته که در این مراسم به عنوان دغدغه مطرح شد، اشاره کرد و افزود: اینکه عنوان شد جشنواره ارزشمند و قابل توجه است، کاملا درست است، اما نباید کافی باشد، بلکه باید نتیجه مناسبی حاصل شود. به نفع کشاورزان و بر اساس اهداف جشنواره توسعه بازار و ایجاد بازارهای جدید و همچنین افزایش قیمت زرشک برای حمایت از معیشت کشاورزان از جمله برنامه هایی است که به صورت ویژه دنبال می شود.

زاوانت گفت: خشکسالی و کم آبی یکی از دغدغه های کشاورزان است و برای رفع این مشکل دو طرح مهم انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان جزو برنامه های اولویت دار استان بوده و به صورت ویژه در حال پیگیری است.

وی همچنین به درخواست مجری برای تداوم برنامه های شاد و مفرح در فرهنگسرای شهرستان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: دستگاه های متولی فرهنگ باید با برنامه ریزی مناسب از تمام ظرفیت خود برای ایجاد فضایی بانشاط و مثبت استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید