لزوم ایجاد مزیت اقتصادی ماندگار برای زرشک در خراسان جنوبی/ تمجید مسئولان از یکدیگر در حمایت از کشاورزی!

زمان: 11:20
منتشر شده در: 14/03/08
کد خبر: 1778770

ایزدها گفت: اگر می خواهیم مزیت اقتصادی پایداری برای محصول زرشک در استان خراسان جنوبی ایجاد کنیم ، باید به سمت فرآوری این محصول برویم ، زیرا فروش مواد اولیه هیچ مزیتی ایجاد نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اورست ، روحلا ایزدا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم جشنواره یاقوت سرخ قهستان درمیان گفت: باید به سمت فرآوری این محصول برویم زیرا مواد اولیه این کار را انجام می دهد. هیچ مزیتی ایجاد نمی کند

وی افزود: باید مزیت خام محصول زرشک استان را به مزیت اقتصادی ، رقابتی و پایدار تبدیل کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چند صد گونه زرشک فرآوری می شود ، یادآور شد: چند سال پیش کارخانه ای در کرج زرشک را از خراسان جنوبی خریداری و با مارک ارگانیک به آلمان صادر کرد ، اما آیا جای تردید است که چرا این محصول نباید از خراسان جنوبی صادر شود؟

ایزدها افزود: برندسازی و صدور گواهینامه کیفیت محصولات زرشک در استان با همکاری دانشگاه ها ، مراکز تحقیقاتی و موسسات صنعتی و علمی انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشاورزی نیازمند احیای مجدد است، ادامه داد: رئیس جمهور مسیرهای خوبی را در این حوزه آغاز کرده است و امیدواریم تحول جدی در این حوزه ایجاد شود.

وی گفت: اساس اقتصاد کشور باید کشاورزی باشد اما متأسفانه کشاورزان ما تحت فشارهای مختلف اجتماعی و اقتصادی قرار گرفته اند و سپس از روستاها به عنوان مرکز تولید به شهرها مهاجرت کرده اند که این یک فاجعه است.

ایزداحی با اشاره به اینکه همه باید تلاش کنیم تا این مزیت خام استان را به مزیتی ماندگار تبدیل کنیم، تصریح کرد: یکی از راهکارها ارزیابی نخبگان و جوانان استان برای فرآوری و برندسازی این محصول است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام اجزای درخت زرشک را می توان به عنوان گیاه دارویی استفاده کرد، مانند محصول آنغوزه خراسان جنوبی که منحصر به فرد است و تنها در دو استان تولید می شود اما به صورت خام است. به هندی ها ارزش داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه تحول از جامعه سنتی و روستایی به وجود آمد ، گفت: در حالی که تکنوکرات هایی که سالها کشور را رهبری می کردند به هیچ وجه اعتقادی به روستا نداشتند و سیاست روستا را به صفر رساندند.

ایزدها با تأکید بر اینکه جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی شعار نیست بلکه جنگ اقتصادی است ، گفت: به مدت 12 سال رهبر معظم انقلاب بر جهاد اقتصادی ، اقتصاد مقاومتی ، اصلاح الگوهای مصرف ، تولید ، رفاه و نوآوری تاکید داشتند. . “

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود 11 اقلیم متنوع کشاورزی در ایران و ظرفیت های بزرگی که باید بر ارزش افزوده آن افزوده شود، افزود: میانجی گری، قاچاق و خام فروشی در کشور ما رونق دارد و کارمندان تعارف می کنند. در حمایت از کشاورزی !!

به گفته وی ، در 30 سال پس از جنگ ، کشاورزی ایران از بین رفته و روستاها در حاشیه قرار گرفته اند. آیا امروز باید از پاکستان و مصر میوه وارد کنیم؟ زمانی که ما کشوری بودیم که بذر را به سراسر جهان صادر می کردیم ، امروز باید دانه ها را از کشورهای عقب مانده تر وارد کنیم ، این یک فاجعه است.

ایزدها با بیان اینکه باید از جوانان برای بازگشت به روستاها و فعال شدن اقتصاد روستایی حمایت کرد ، افزود: آیا نمی توان همین جوانان زرشک این استان را وارد حوزه کشاورزی و فرآوری زرشک کرد و محصولات خود را تولید کرد؟ در نمایشگاه های داخلی و خارجی؟ «فروش؟ البته این امر با حمایت مسئولان امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: اگر محصولات کشاورزی به دنیا صادر می شود، کشاورز نیز باید به ارزش افزوده محصول و سهام تعاونی های مختلف در این زمینه کمک کند.

ایزدها با اشاره به تشکیل فراکسیون پیشرفت شرق و مکران در مجلس گفت: استانهای خراسان شمالی ، خراسان رضوی ، خراسان جنوبی ، سیستان و بلوچستان ، یزد ، گلستان ، جنوب کرمان و شرق هرمزگان در این گروه مدنظر قرار گرفت. و 50 نماینده این مناطق نیز از اعضای فراکسیون مذکور هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این فراکسیون برای تقویت نقش نمایندگان این منطقه از کشور ، احیای ظرفیت نادیده گرفته شده این منطقه و همچنین استفاده از ظرفیت مجلس برای اجرای الگوی پیشرفت بر اساس اقتصاد مقاومتی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید